
Naujausios
Brangesnių bilietų "norėjo" keleiviai
Vakar Šiaulių miesto savivaldybėje vėl surengta spaudos konferencija dėl branginamų „Busturo“ autobusų elektroninių vienkartinių bilietų. Pasak administracijos direktoriaus Antano Bartulio, surengti spaudos konferenciją paskatino kilusios aršios diskusijos praeitą ketvirtadienį Tarybos posėdžio metu.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Padrąsino apklausos rezultatai
Tarybos nariai posėdžio metu pažėrė kritikos Savivaldybės administracijai ir „Busturui“, jog nejautriai elgiamasi su keleiviais, apklausa surengta ne pagal Vietos savivaldos įstatymą ir panašiai.
Nepaisant diskusijų, Taryba vieno balso persvara pritarė, kad nuo kovo 1 dienos vienkartinis elektroninis bilietas kainuos 0,54 euro, tai yra pabrangs 5 centais.
A. Bartulis vakar sakė, kad apklausa tikrai buvo surengta ne pagal Vietos savivaldos įstatymą, bet ir nebuvo keltas toks uždavinys.
„Bet kuri save gerbianti įmonė gali daryti apklausą. Jeigu 700 respondentų atsakė į klausimus, tai jau yra nuomonė, kuri leidžia matyti tendenciją. Tai leido mums drąsiau veikti“, – aiškino administracijos direktorius.
Pasak A. Bartulio, įmonė, kuri prekiauja naujais autobusais, pateikė pasiūlymą įsigyti 20 naujų autobusų, kurių vieno vertė apie 200 tūkstančių eurų. Kaip vienas iš galimų pajamų šaltinių projektui įgyvendinti svarstytas bilietų branginimas. Nuspręsta atsiklausti gyventojų. Savivaldybės tinklalapyje rugsėjį ir spalį atliktoje apklausoje 47 procentai respondentų atsakė, kad „už važiavimą naujais autobusais sutiktų mokėti brangiau“.
Visgi 20 naujų autobusų projekto nuspręsta atsisakyti, nes net ir pabranginus bilietus bendrovei ir Savivaldybei tai būtų per didelė finansinė našta. Tačiau apklausos rezultatai, pasak A. Bartulio, „suteikė tam tikrus įgaliojimus pradėti svarstyti galimybę“ branginti bilietus.
Ekonomika pagal direktorių
„Yra dar viena problema, kurią kelia mūsų miestiečiai, – kodėl visais Savivaldybės surinktais mokesčiais tokiu dideliu mastu finansuojamas „Busturas“, vežantis keleivius, kurie neapmoka už visą paslaugą. Jeigu žmogus važiuoja į darbą savo automobiliu, jis už visą kurą susimoka. Jei važiuoja taksi – taip pat visą kainą susimoka. Bet jei važiuoja miestietis viešuoju transportu, ką mes ir skatiname, tai susimoka tik 58 procentus“, – dėstė A. Bartulis.
Pasak Administracijos direktoriaus, „Busture“ susikaupė daug neišspręstų problemų. Jų mastas – 2 milijonai eurų. Savivaldybė gali skirti 800 tūkstančių eurų, dalimi prisidės pati įmonė, o 300 tūkstančių tikimasi surinkti iš pabrangintų bilietų.
A. Bartulis pripažino, kad sunku nuspėti, kaip elgsis keleiviai, galbūt pirks mėnesinius bilietus ar savaitinius, kurie nebrango, o gal mažiau važiuos ir pavyks surinkti tik 200 tūkstančių eurų.
Kels atlyginimus, gerins darbo sąlygas
Spaudos konferencijoje dalyvavęs „Busturo“ vadovas Vaidas Seirackas sakė, kad visos surinktos pajamos bus skirtos paslaugai gerinti.
„Paslaugos gerinimas susideda ne tik iš naujų autobusų, bet ir iš įmonės darbuotojų darbo sąlygų gerinimo“, – sakė vadovas.
Įmonės vyriausioji ekonomistė Indrė Lukošiūtė informavo, kad dalį neaudituoto šių metų įmonės pelno, kuris yra 270 tūkstančių eurų, skirti ankstesnių metų nuostoliams padengti, kitą dalį – remonto bazei atnaujinti (iki 150 tūkstančių eurų).
Įmonė taip pat turi sukaupusi amortizacinių atskaitymų, kurie siekia apie 700 tūkstančių eurų. Už 400 tūkstančių eurų planuojama pirkti autobusų. Ši suma – tai 15 procentų viso europinio projekto vertės. Dar 293 tūkstančius eurų planuojama skirti remonto bazei atnaujinti (bendra projekto vertė – apie 400 tūkstančių eurų).
Dalį lėšų iš maždaug 800 tūkstančių eurų, gautų kaip nuostolių kompensacija, planuojama panaudoti visų darbuotojų atlyginimams kelti iki 10 procentų. Tai sudarytų daugiau kaip 340 tūkstančių eurų. Pasak „Busturo“ profsąjungos pirmininkės Almos Steponavičienės, algos darbuotojams įmonėje nekeltos jau trejus metus. Autobuso vairuotojas, jeigu nedirbo viršvalandžių ir savaitgaliais ar švenčių dienomis, per mėnesį neuždirba nė 700 eurų „ant popieriaus“.
Kadangi brangsta kuras, tam numatoma skirti papildomai 100 tūkstančių eurų, daugiau nei 230 tūkstančių eurų – ekologiškų autobusų nuostoliams dengti, nes yra pasibaigęs 5 metų projektas. Iki tol autobusų nusidėvėjimas buvo dengiamas iš Savivaldybės biudžeto.
Iš ketvirtosios priemonės – bilieto kainos didėjimo – numatoma įsigyti naudotų autobusų, plėsti platinimo taškų tinklą (apie 60 tūkst. eurų) ir elektroninio bilieto sistemą (40 tūkst. eurų).
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis: „Jeigu žmogus važiuoja į darbą savo automobiliu, jis už visą kurą susimoka. Jei važiuoja taksi – taip pat visą kainą susimoka. Bet jei važiuoja miestietis viešuoju transportu, ką mes ir skatiname, tai susimoka tik 58 procentus.“
„Busturo“ vadovas Vaidas Seirackas sakė, kad visos surinktos pajamos bus skirtos ne tik autobusų parkui atnaujinti, bet ir darbuotojų atlyginimams kelti bei darbo sąlygoms gerinti.