
Naujausios
Dvasininkui neramu dėl įvažiavimo
O. Štelmanas „Šiaulių kraštui“ papasakojo Ežero gatvės rekonstrukcijos klaidas pastebėjęs, kuomet kelininkai ėmėsi darbų priešais Šiaulių stačiatikių Petro ir Povilo parapijos cerkvę. Tapo akivaizdu, kad įvažiavimas į šiuos maldos namus iš Ežero gatvės nebebus toks patogus, kaip anksčiau, nes bus daug siauresnis.
„Labiausiai neramu dėl laidotuvių procesijos. Užsukti pro cerkvės vartus nebus paprasta, nes tiesiog neužteks vietos. Jau nekalbu apie sunkiąją techniką, jeigu atsitiktų nelaimė ir prireiktų pagalbos“, – sakė dvasininkas.
Pastebėjęs, jo žodžiais, projektavimo klaidą, kreipėsi į Šiaulių miesto savivaldybę, kalbėjosi su mero patarėju Vincu Urbonavičiumi. Pasakoja, kad netrukus į nurodytą vietą atvyko Savivaldybės atstovai, apžiūrėjo viską ir esą pripažino, kad netikslumų projekte išties esama, taigi, anot O. Štelmano, pažadėjo imtis priemonių.
„Kol kas tyla. Kol kas reikalai nejuda. Antradienį (šiandien – red. past.) žadėjo atvažiuoti perkelti elektros stulpą“, – praėjus gerai savaitei po pirmojo pokalbio „Šiaulių kraštui“ sakė stačiatikių popas.
Reikalai juda
Šiaulių miesto savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus Infrastruktūros poskyrio vyr. specialistas Valentas Gilys paaiškino, kad O. Štelmano įvardyta probleminė vieta – tai gatvės šoninė skiriamoji juosta, kurioje numatoma statyti kelio ženklus bei pėsčiųjų perėjos kryptinio apšvietimo atramas. Projektą parengė MB „Lignumbaltica“, o Savivaldybės specialistai jį vertino ir pritarė.
Savivaldybė, anot V. Gilio, yra kreipusis į AB „Energijos skirstymo operatorių“ (ESO) dėl vienos jų 0,4 kV oro linijos atramos perkėlimo į gatvės šoninę skiriamąją juostą.
Specialisto teigimu, dar nedemontavus ESO atramos, rengiamo šaligatvio plotis, tarp ESO atramos ir gatvės šoninės skiriamosios juostos, siauriausioje vietoje yra 2,85 metro, o esamas tolimesnis takas, vedantis į cerkvę, yra 2,80 metro pločio, tai yra 5 centimetrais siauresnis, tad jaudintis, kad nebebus galima įvažiuoti į cerkvę laidotuvių procesijos metu, neverta.
„Atkreipiame dėmesį, kad pagal inžinerinio statinio, Ežero gatvės nekilnojamojo daikto kadastrinių matavimų bylą, įvažiavimo iš Ežero gatvės į Rygos g. 2A teritoriją nėra, ten yra šaligatvis ir pėsčiųjų perėja, tad automobilių važiavimas per pėsčiųjų perėją neturėtų vykti, būtų galimas tik išskirtiniais atvejais“, – teigė V. Gilys.
Ežero gatvės rekonstrukcijos darbų pradžia paskelbta 2024 metų liepos mėnesį, darbus numatoma baigti 2025 metų balandį.
Siauri bažnyčių vartai
Šiaulių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Saročka, apžiūrėjęs gatvės atkarpą ir įvertinęs galimybę gaisriniams automobiliams, esant reikalui, privažiuoti prie cerkvės, pateikė išvadą, jog Ežero gatvės rekonstrukcija tam įtakos neturės.
„Tiesa yra tokia, kad prie senųjų bažnyčių mes, kilus gaisrui, neturime galimybės privažiuoti dėl per siaurų vartų. Todėl įprasta, kad tokiais atvejais yra tiesiamos žarnos, per kurias vanduo, skirtas gesinti, tiekiamas nuo hidrantų, – paaiškino M. Saročka. – Žodžiu, kaip neturėjome privažiavimo prie cerkvės, taip ir toliau jo neturėsime.“
Specialisto teigimu, problema privažiuoti prie senųjų bažnyčių egzistuoja visoje Lietuvoje, ir taisyklių, numatančių užtikrinti gaisrinės technikos privažiavimą, čia nepritaikysi. Kitas esą reikalas, jeigu būtų statomi nauji maldos namai – tokiu atveju privažiavimas prie tokių pastatų privalėtų būti užtikrintas.
Gaisrinės technikos privažiavimo prie pastatų reikalavimai yra aprašyti Gaisrinės saugos pagrindų reikalavimuose (GSPR), kurie sako, kad „kelių plotis turi būti ne mažesnis kaip 3,5 metro, aukščio gabaritas – ne mažesnis kaip 4,5 metro. Kai kelias turi važiuojamąją dalį, jos plotis turi būti ne mažesnis kaip 3,5 metro, išskyrus esamus IVV kategorijos vietinės reikšmės kelius ir Ds kategorijos gatves (urbanizuotose, kompaktiškai vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais užstatytose teritorijose ir senamiesčiuose)“.
Tačiau GSPR reikalavimai nėra taikomi tiesiant, projektuojant, rekonstruojant, renovuojant gatves. Automobilių stovėjimo vietų, visų nuosavybės formų gatvių ir vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo ir remonto projektavimo techninius reikalavimus reglamentuoja Statybos techninis reglamentas.