
Naujausios
Investuotojas neatėjo, bet raudonas kilimas audžiamas
Šiaulių miesto savivaldybė prieš vienintelį galimą investuotoją į 2 hektarų sklypą Šiaulių oro uosto teritorijoje UAB „Termicom“ nusiėmė ne tik kepurę. Vis plačiau atveria ir miesto piniginę. Ši bendrovė turėtų gauti 1,5 milijono eurų Europos Sąjungos finansavimą savo projektui – teikti orlaivių antžeminio aptarnavimo ir techninės priežiūros paslaugas Šiaulių oro uoste. Tačiau nei paramos sutartis pasirašyta, nei yra garantijų, kad bendrovė rinksis Šiaulius.
Loreta KLICNER
loreta@skrastas.lt
Papildomi įsipareigojimai miestui
Šiaulių oro uosto sklypų nuomos konkursas paskelbtas jau trečią kartą, žlugus ankstesniems. Nuomai pateikti keturi sklypai, o potencialus investuotojas UAB „Termicom“ domisi 2 hektarų sklypu. Tam, kad pritrauktų investuotoją ir jis galėtų naudotis sklypu savo veiklai, Savivaldybė pasirengusi investuoti 5 milijonus eurų į oro uosto infrastruktūrą.
Trečiojo aukciono pabaiga nukelta į spalio 20 dieną, nes iš „Termicom“ sulaukta papildomų klausimų, susijusių su dar didesniais Savivaldybės įsipareigojimais. Dėl to praėjusią savaitę Savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis pakvietė Tarybos frakcijų seniūnus pasitarti dėl pozicijos sklypų nuomos aukcione.
Vakar A. Bartulis spaudos konferencijoje pranešė, kad be investicijų į riedėjimo takus, stovėjimo aikšteles ir drenažą, – ką buvo apsibrėžę iki šiol, Savivaldybei tektų pasirūpinti ir perono, kuriuo riedėtų orlaiviai, platinimu. Galimi investuotojai atkreipė dėmesį, kad reikėtų apie 16 arų išplatinti peroną, kad „infrastruktūros patrauklumą padarytų maksimaliai įdomų“.
A. Bartulis skaičiavo, kad „prisiimti 100 ar 200 tūkstančių eurų įsipareigojimų prie 5 milijonų eurų nebūtų didelė našta“, be to, jis tikisi, kad pavyktų sutaupyti projektavimo ir rangos darbų konkursuose ir gal „tilptų“ į 5 milijonų eurų „investicinį limitą“.
Seniūnai, A. Bartulio žodžiais, suteikė Administracijai įgaliojimą derėtis dėl investicijų į perono platinimą.
Projektas – ne „plikai ekonominis“
Administracijos direktorius taip pat pranešė, kad nebėra tikimasi iš investuotojo, jog šis sukurs 150 ar 90 darbo vietų, gal pirmajame etape bus tik 60. Didesnius skaičius direktorius priėmė „kaip rinkodarinius“, nes taip „projektas atrodo gražiau“. Sukurtų darbo vietų skaičius esąs derybų objektas: kai „atsikratysime rinkodarinių tikslų“, tada „susėsime prie derybų stalo ir kalbėsime apie skaičius, ekonomiką, darbo vietas“. Anot A. Bartulio, „įdarbintos darbo vietos – tiek, kiek verslas pats pasakys“.
Kita pozicija, kurią A. Bartulis derino su politikais – požiūris į „projektą“.
„Politikai sutarė nelaikyti jo siaurai ekonominiu projektu – kokią jis turi grąžą, – sakė A. Bartulis. – Pasižiūrėjo plačiau, nes turi ir rinkodarinį precedentą. Jeigu į Šiaulių oro uostą ateina vienas investuotojas, antram investuotojui priimti sprendimą bus lengviau. Matome ne tik ekonominę vertybę.“
Investuotojui kartelė leidžiama
UAB „Termicom“, sukūrusi naujų darbo vietų aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistams, aptarnautų „Airbus 320 family“, „Boeing 737" ir „Boeing 757" lėktuvus. Paraiškoje, kuri buvo teikiama ES paramai gauti pagal „Regio Invest LT+“ programą, nurodyta visa projekto vertė – apie 4,8 milijono eurų, prašyta finansavimo suma – 1,5 milijono eurų. Sektinas darbo vietų skaičius – 66. Finansavimo sutarties pasirašymo data nurodyta spalio 20-oji, kaip ir Šiaulių oro uosto sklypų nuomos aukciono pabaiga.
A. Bartulio žodžiais, konkurencija, kur būtų teikiamos orlaivių aptarnavimo ir techninės priežiūros paslaugos, vyksta tarp Palangos ir Šiaulių oro uostų. Tokios esą sąlygos gauti ES paramą – investuoti į regionus, o ne į Kauną ar Vilnių. A. Bartulis pripažino, jog Savivaldybė turi pagrįstų lūkesčių, kad investuotojas ateis į Šiaulius.
Direktorius negalėjo pasakyti, kiek investuotų pats sklypų nuomininkas, nes investicijų bus tiek, „kiek reikia jų verslo planui įgyvendinti“. Prisiminė, kad buvo „ištransliuotas“ skaičius „iki dešimties milijonų“.
Investicijų sutartyje, pasak A. Bartulio, yra numatytos lygiagrečios investicijos – Savivaldybės ir sklypo nuomininko. Kitu atveju, numatyta sankcija – 0,5 milijono eurų, 10 procentų nuo Savivaldybės investicijų sumos.
A. Bartulis mano, jog net ir suvedžiojus investuotojui, išleisti pinigai neprapultų – geresne infrastruktūra naudotųsi pati Šiaulių oro uosto įmonė.
Šiuo metu oro uostui vadovauja laikinas vadovas – Algirdas Ulčinas, kai rugsėjo 29 dieną iš vadovo pareigų pasitraukė Andrius Daujotas.
Įmonės pirmojo pusmečio nuostoliai – per 100 tūkstančių eurų. A. Bartulio žodžiais, paskutiniu metu „turime komercinės dalies suakyvėjimą“, trūksta net darbutojų komerciniams projektams. Kokie projektai, direktorius nedetalizavo, bet tikisi, jog metų pabaigoje, sėkmės atveju, pavyktų sumažinti nuostolius ir stabilizuoti situaciją.
Be to, į Šiaulių oro uosto įmonę direktorius delegavo savo pavaduotoją – buvusį krašto apsaugos viceministrą Marijų Veličką, nes turi patirties „bendrauti su kariškiais“.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis tikisi, kad potencialaus investuotojo dėmesys oro uosto sklypui yra rimtas. O jeigu ne? „Analizuosime priežastis“.