IT tendencijos: kodėl verta investuoti į individualius darbuotojų mokymus?

IT tendencijos: kodėl verta investuoti į individualius darbuotojų mokymus?

IT ten­den­ci­jos: ko­dėl ver­ta in­ves­tuo­ti į in­di­vi­dua­lius dar­buo­to­jų mo­ky­mus?

Spar­čiai au­gan­tis IT sek­to­rius yra iš­skir­ti­nai glo­ba­lus ir di­na­miš­kas. Įmo­nės, no­rin­čios iš­lik­ti kon­ku­ren­cin­go­mis, pri­va­lo ieš­ko­ti bū­dų, kaip pa­di­din­ti dar­bo efek­ty­vu­mą ir tei­kia­mų pa­slau­gų ko­ky­bę bei iš­lai­ky­ti dar­buo­to­jų mo­ty­va­ci­ją. IT pa­slau­gas tei­kian­čios agen­tū­ros „Di­zai­no kryp­tis“ di­rek­to­rė Vai­va Luk­mi­nai­tė įsi­ti­ki­nu­si, jog šiais lai­kais dar­buo­to­jams, vi­sų pir­ma, tu­ri bū­ti su­kur­ta tin­ka­ma dar­bo ap­lin­ka, ska­ti­nan­ti jų, kaip spe­cia­lis­tų, au­gi­mą.

Paš­ne­ko­vė pa­sa­ko­ja, kad įmo­nė­je „Di­zai­no kryp­tis“ kiek­vie­nais me­tais su­da­ro­mas dar­buo­to­jų ug­dy­mo pla­nas, į ku­rį įtrau­kia­mi išo­ri­niai ir vi­di­niai mo­ky­mai, sa­va­ran­kiš­kas mo­ky­ma­sis, pra­kti­nės už­duo­tys: „Nus­ta­to­me or­ga­ni­za­ci­jos tiks­lus, o tuo­met dar­buo­to­jas ren­ka­si, kaip juos pa­siek­ti, ir yra už tai at­sa­kin­gas. Svar­bu su­pras­ti dar­buo­to­jų lū­kes­čius, po­rei­kius ir su­kur­ti są­ly­gas, ku­rios ska­tin­tų žmo­gų to­bu­lė­ti“, – pa­tir­ti­mi da­li­na­si V. Luk­mi­nai­tė.

Dar­buo­to­jai pa­si­ren­ka įgy­ti nau­jų kom­pe­ten­ci­jų mo­ky­da­mie­si įvai­rių pro­gra­ma­vi­mo kal­bų, pro­jek­tų val­dy­mo pa­gal PMP (pro­jek­tų val­dy­mo pro­fe­sio­na­lų, angl. „Pro­ject Ma­na­ge­ment Pro­fes­sio­nal“ – aut. pa­st.), „Agi­le“ me­to­di­kas, di­zai­no kū­ri­mo ir pan. Taip pat da­ly­vau­ja ir mo­ky­muo­se apie pa­si­kei­ti­mus IT sri­ty­je ar ISO stan­dar­tus.

Mo­ky­mai svar­būs vi­sų ly­gių spe­cia­lis­tams

Vers­li­nin­kė ti­ki­na, kad šiais lai­kais įgy­ti pa­pil­do­mų ži­nių rei­kia tiek jau­niems, tiek pa­ty­ru­siems IT sri­ties dar­buo­to­jams: „Eks­per­tams rei­kia nuo­lat at­nau­jin­ti tu­ri­mas ži­nias, do­mė­tis nau­jo­vė­mis ir pa­si­kei­ti­mais, o taip pat plės­ti sa­vo kom­pe­ten­ci­ją įgy­jant ni­ši­nę spe­cia­li­za­ci­ją ar­ba di­di­nant uni­ver­sa­lius ge­bė­ji­mus, pa­vyz­džiui, ge­ri­nant va­do­va­vi­mo ir ly­de­rys­tės įgū­džius. Jau­nie­siems IT spe­cia­lis­tams rei­ka­lin­gos ba­zi­nės ži­nios apie įvai­rias pro­jek­tų ir in­for­ma­ci­nių sis­te­mų ga­my­bos pro­ce­sų val­dy­mo me­to­di­kas bei prie­mo­nes, pra­kti­nį in­for­ma­ci­nių tech­no­lo­gi­jų kū­ri­mą ir jų pri­tai­ky­mą“, – įsi­ti­ki­nu­si pa­šne­ko­vė.

V. Luk­mi­nai­tės ma­ny­mu, ži­nių at­nau­ji­ni­mas ir kom­pe­ten­ci­jų ug­dy­mas tu­rė­tų bū­ti nuo­la­ti­nis ir ne­pert­rau­kia­mas pro­ce­sas: „Sie­kia­me, kad išo­ri­niuo­se mo­ky­muo­se ar kom­pe­ten­ci­jos kė­li­mo pro­gra­mo­se dar­buo­to­jai da­ly­vau­tų bent kar­tą per me­tus“.

Ga­li­my­bė gau­ti fi­nan­sa­vi­mą mo­ky­mams

De­šim­ties dar­buo­to­jų ko­man­dai va­do­vau­jan­ti V. Luk­mi­nai­tė sa­ko, kad da­liai mo­ky­mų iš­lai­dų fi­nan­suo­ti pa­si­nau­do­jo Ūkio mi­nis­te­ri­jos ad­mi­nist­ruo­ja­ma Eu­ro­pos Są­jun­gos (ES) in­ves­ti­ci­jų prie­mo­ne „Kom­pe­ten­ci­jų vau­če­ris“.

Ši prie­mo­nė yra ne­grą­žin­ti­na su­bsi­di­ja, su­tei­kian­ti įmo­nėms ga­li­my­bę gau­ti fi­nan­sa­vi­mą dar­buo­to­jų mo­ky­mams, tuo me­tu, kai jo rei­kia, ir ta apim­ti­mi, ku­rios rei­kia. Prie­mo­ne ga­li pa­si­nau­do­ti pri­va­tūs ju­ri­di­niai as­me­nys ir vals­ty­bės ar­ba sa­vi­val­dy­bės įmo­nės, vei­kian­čios ne trum­piau kaip vie­ne­rius me­tus. La­bai ma­žoms, ma­žoms ir vi­du­ti­nėms įmo­nėms fi­nan­suo­ja­ma iki 80 pro­c., di­de­lėms – 70 pro­c. mo­ky­mų iš­lai­dų su­mos. Vie­nam pa­reiš­kė­jui mak­si­ma­li mo­ky­mų kom­pen­sa­ci­ja me­tams yra 4 500 eu­rų.

Iki šiol agen­tū­ro­je bu­vo ug­do­mi tik tie dar­buo­to­jų įgū­džiai, ku­rie rei­ka­lin­gi už­sii­mant bend­ro­vės tie­sio­gi­ne veik­la – WEB spren­di­mų, in­for­ma­ci­nių sis­te­mų ir mo­bi­lių­jų pro­gra­mė­lių kū­ri­mu. Nuo šių me­tų dau­giau dė­me­sio bus ski­ria­ma ino­va­ci­jų die­gi­mui, ty­ri­mams bei to­kių ni­ši­nių kom­pe­ten­ci­jų ug­dy­mui, kaip žmo­gaus ir sis­te­mos są­vei­kos er­go­no­mi­ka ar ki­ber­ne­ti­nis sau­gu­mas: „Mo­ky­mų me­tu ke­ti­na­me pa­to­bu­lin­ti pa­to­gu­mo nau­do­tis ir var­to­to­jo pa­tir­ties (angl. „usa­bi­li­ty and user ex­pe­rien­ce") įgy­ven­di­ni­mo me­to­di­ką bei su­kur­ti in­for­ma­ci­nių sis­te­mų ap­sau­gos nuo įsi­lau­ži­mų (angl. „cy­ber se­cu­ri­ty") prie­mo­nes“, – ti­ki­na įmo­nės di­rek­to­rė.

Bend­ro­vė pir­mą kar­tą pa­si­nau­do­jo ES in­ves­ti­ci­jo­mis dar­buo­to­jų mo­ky­mams ir, anot V. Luk­mi­nai­tės, li­ko ma­lo­niai nu­ste­bin­ti: „Ge­riau­si at­si­lie­pi­mai apie bend­ro­vės „In­ves­ti­ci­jų ir vers­lo ga­ran­ti­jos“ pa­slau­gų ko­ky­bę: ga­vo­me in­di­vi­dua­lų dė­me­sį, pro­fe­sio­na­lias kon­sul­ta­ci­jas ir ope­ra­ty­vius at­sa­ky­mus į pa­teik­tus klau­si­mus. Net spren­di­mas dėl fi­nan­sa­vi­mo sky­ri­mo bu­vo priim­tas vos per ke­le­tą die­nų“, – džiau­gia­si pa­šne­ko­vė.

Dau­giau in­for­ma­ci­jos apie prie­mo­nę „Kom­pe­ten­ci­jų vau­če­ris“ ra­si­te Ūkio mi­nis­te­ri­jos (www.uk­min.lrv.lt), IN­VE­GA (www.in­ve­ga.lt), VšĮ „Vers­li Lie­tu­va“ (www.vers­li­lie­tu­va.lt) bei ES in­ves­ti­ci­jų (www.esin­ves­ti­ci­jos.lt) sve­tai­nė­se.

In­for­ma­ci­ja pa­reng­ta bend­ra­dar­biau­jant su Ūkio mi­nis­te­ri­ja, jos skel­bi­mas fi­nan­suo­ja­mas ES lė­šo­mis.

Užs. Nr. 368877