
Naujausios

– Šiauliečius stebina šalia Aušros tako nutiestas takelių voratinklis, kuriame takeliai dažnai atsiremia į akmeninę sienutę, einančią pagal laiptus. Negi naujomis trinkelėmis išgrįsti takai veda į niekur?
– Darbai dar nėra baigti, jie tęsis iki lapkričio 15 dienos ir tarpai akmeninėje sienutėje bus išpjauti. Nereikėtų vertinti nebaigtų darbų. Tas takų zigzagas yra padarytas tam, kad būtų palengvintas ėjimas neįgaliesiems, žmonėms su dviračiais ar stumiantiems vaikišką vežimėlį. Tuos laiptus anksčiau praktiškai įveikti galėjo tik sveiki žmonės. Man pačiam pakankamai sunku būdavo įstumti ten vaikišką vežimėlį. O jei dar žiemą, slidu. Panduso tokio nepadarysi. Toks architekto sumanymas, sukurti takelių sistemą, įvertinant nuolydį.
– Savivaldybės pašonėje įrenginėjama automobilių stovėjimo aikštelė, grįsta klinkerio trinkelėmis, akmenimis. Jomis važinės ir sunkioji ugniagesių technika. Ar tas grožis bus patvarus, ar tikrai reikėjo tokių sprendimų?
– Dabar galime sakyti – to reikėjo, to nereikėjo. Buvo bendras Prisikėlimo aikštės ir jos prieigų sutvarkymo projektas, laimėjo architektas Vytenis Rudokas, tame projekte buvo tokie sprendiniai. Tai yra istorinis miesto pastatas, šiandien jame Savivaldybė, architektas bandė atkurti senojo miesto tam tikrus akcentus. Savivaldybėje ne tik biurokratai dirba, tai yra viešas pastatas, svečiai jame lankosi. Buvo diskusijų jau darbo eigoje. Taip pat ir dėl Varpo gatvės. Suprantama, asfaltas yra pigesnis. Tačiau architektas argumentuotai pagrindė savo sprendinius, tad nuspręsta palikti tuos sprendinius, kurie ir buvo projekte.
– Ar posūkis prie Savivaldybės susiaurintas irgi dėl gražumo?
– Manau, kad į šoną patraukta automobilių stovėjimo aikštelė (tarp Savivaldybės ir Katedros) kaip tik leis išvengti neteisingai pastatytų automobilių, kurie kartais trukdydavo išvažiuoti priešgaisrinės tarnybos mašinoms. Kaip ten bebūtų, yra Statybos reglamentas, posūkio spindulių dydžiai numatyti ir negali padaryti mažesnių, nei reikalaujama. Įmanoma viską padaryti, taip pat ir įsisukti, dėl to baimintis nereikėtų.
– Savivaldybė dažnai skelbė apie savo ketinimus mažinti automobilių srautą centre, tačiau dabar įsirengė naujas automobilių stovėjimo vietas pagal Savivaldybės pastatą ir pagal Aušros alėjos pakraštį šalia Katedros ir taipsukūrė dar vieną automobilių traukos vietą centre. Pasikeitė Savivaldybės tikslai?
– Čia papildomai atsirado apie 16 vietų. Gal sumažėjo vietų aikštelėje Savivaldybės šone. Bendroje sumoje ne kažin kiek padaugėjo, tik sprendinys pasikeitė. Gatvė nesusiaurėjo, jos parametrai nesikeitė, tik vizualiai pasikeitė vaizdas. Toks architekto matymas. Be to, pasibaigus remontui, tos stovėjimo vietos bus mokamos, kiekvienas numesti automobilio negalės.
