
Naujausios
Naujovė: į Jūsų namus atvyksta mobilusis paštininkas
Jau birželį septynių Radviliškio rajono seniūnijų gyventojams, prireikus pašto paslaugų, nebereikės vykti iki artimiausio pašto skyriaus – paštininkas pats atvyks pas juos į namus. Šią naujovę AB Lietuvos paštas pirmiausia pasiūlė Radviliškio ir Utenos kaimiškųjų seniūnijų žmonėms.
Monika GRUNDAITĖ
Naujovės – septyniose seniūnijose
Modernias pertvarkas už poros mėnesių pirmieji pajus Alksniupių, Aukštelkų, Sidabravo, Skėmių, Šaukoto, Šiaulėnų ir Tyrulių paštų aptarnaujami gyventojai. Čia pirmiausia bus pritaikytas naujasis kaimo laiškininko darbo modelis – vietoj mažuose kaimo pašteliuose teikiamų pašto paslaugų visas paslaugas suteiks mobilieji paštininkai, kurie žmones aptarnaus numatytose seniūnijos vietose arba atvyks į namus.
Diegiama Lietuvos pašto naujovė visuomenei buvo pristatyta dar pernai rudenį, o sausį apie modernizuojamas kaime pašto paslaugas diskutuota su Savivaldybės administracijos atstovais bei seniūnais. Kovą AB Lietuvos paštas generalinė direktorė Lina Minderienė ir Tinklo direktorė Inga Dundulienė su ja supažindino ir rajono Tarybą.
„Mums labai svarbu, kad, įgyvendinus naująjį modelį, kaimo laiškininkas pasieks ir atokiausiuose vienkiemiuose gyvenančius žmones, o galimybių naudotis pašto paslaugomis gerokai padaugės, nes juk iš esmės paštas nėra vien tik pastatas. Pirmiausia tai – žmogus (laiškininkas), kuris teikia pašto paslaugas.
Jau dabar spaudą ar korespondenciją pristatantis laiškininkas yra kone labiausiai kaimuose laukiamas žmogus. Ypač tą pajaučia su vyresnio amžiaus žmonėmis bendraujantys mūsų darbuotojai. Manome, jog laiškininkų darbo pasikeitimas kaime šį ryšį su klientais dar labiau sustiprins, o gyventojai net nepasiges ribotą laiką dirbdavusių pašto skyrių“, – sakė I. Dundulienė.
Pokyčius paskatino prastėjanti demografinė situacija
Anot pašto administracijos, numatomos pertvarkos nėra kažkieno užgaida – keisti kaimo paštų ir laiškininkų veiklos modelį Lietuvos paštą paskatino realybė. O labiausiai – prastėjanti šalies demografinė situacija, kuri itin ryškiai pastebima Lietuvos regionuose ir turi nemažos įtakos pašto veiklai.
Statistika rodo, kad nuo 2014-ųjų pašto paslaugų apimtys susitraukė iki 10 procentų. Į nedidelius kaimo paštus, kurie šiuo metu klientus aptarnauja vos po 2-4 valandas per dieną, užsuka minimaliai žmonių, todėl teikiamų pašto paslaugų apimtys yra itin nedidelės.
Pavyzdžiui, Skėmių ir Tyrulių paštuose per savaitę yra priduodamos siųsti tik 3-4 siuntos, o dar mažiau jų paštuose yra išduodama.
„Pokyčiai, kuriuos nešame į kaimą nebuvo „iškepti“ per dieną – daug skaičiavome, svarstėme įvairius variantus – diskutavome ir apie bibliotekas bei kitas galimas pašto paslaugų teikimo vietas, tačiau žiūrėjome, kad ji būtų abipusiai naudinga – ir gyventojams, ir pašto darbuotojams“, – sakė I. Dundulienė.
Anot jos, jau dabar pastebimas žmonių poreikis naudotis pašto paslaugomis namuose, nes atokiau gyvenantys ar vyresnio amžiaus asmenys, turintys įvairių negalių, ne visada turi galimybių nuvykti į artimiausią pašto skyrių.
„Gyventojai jau dabar naudojasi galimybe, kad dalį pašto ir finansinių paslaugų laiškininkai jiems gali suteikti namuose. Pavyzdžiui, net 7 iš 10 gaunamų įmokų už įvairius mokesčius yra sumokamos laiškininkams, kai šie, pristatydami pašto korespondenciją ar prenumeruojamą spaudos leidinį, lankosi gyventojo namuose. 74 procentus spaudos leidinių prenumeratos užsakymų irgi priima laiškininkai, o beveik du trečdaliai įvairių namų apyvokos prekių, kurių galima įsigyti paštuose, yra parduodamos gyventojų namuose.
Taip pat susiduriame su problema, kad kaimiškose vietovėse trūksta darbuotojų, todėl būtinai turėjome didinti kaimo laiškininko profesijos patrauklumą, gerinant jo darbo sąlygas ir darbo užmokestį.
Tad pokyčius paskatino visa demografinių, socialinių ir ekonominių veiksmų visuma. Džiaugiamės, kad Radviliškio savivaldybės administracija pozityviai įvertino siekį modernizuoti pašto paslaugų teikimą kaimiškose gyvenvietėse. Permainoms pritarė ir pašto darbuotojai – Radviliškyje jau turime visą mobilių laiškininkų komandą“, – sakė Tinklo direktorė.
Pliusai gyventojams
Kaimo žmonės pirmiausia pajus įgyvendinamos naujovės pliusus, nes padidės Lietuvos pašto teikiamų paslaugų prieinamumas.
Pašto paslaugos bus teikiamos ten, kur gyventojams yra patogiausia, pavyzdžiui, namuose, iš anksto išsikvietus laiškininką telefonu, o iškviesto laiškininko atvykimas į namus nieko nekainuos.
Pašto paslaugos bus teikiamos ir stacionariai – centrinėse kaimiškų seniūnijų vietose gyventojų numatytu laiku lauks jiems pažįstamas laiškininkas. Kaip ir dabar, pašto paslaugos bus teikiamos per laiškininką, kuris, vykdydamas pašto korespondencijos siuntų, prenumeruojamų spaudos leidinių pristatymą į namus, ir toliau lankys visus kaimo žmones.
Skirtumas tas, kad dirbant pagal naująjį klientų aptarnavimo modelį, laiškininkas gyventojų namuose galės suteikti ir kitas paslaugas, kurios dabar yra teikiamos tik pašte, pavyzdžiui, priimti pašto siuntas išsiuntimui. Tai ypač aktualu vyresnio amžiaus bei socialinę atskirtį išgyvenantiems žmonėms, kurie neturi galimybių pasiekti artimiausią pašto skyrių.
„Užtikrinsime, kad gyventojams nebūtų problemų prisiskambinti telefonu užsakant paslaugą. Lietuvos pašto skambučių centras jau dabar pildo savo gretas naujais darbuotojais, kurie atsakys į gyventojų užsakymus dėl laiškininko iškvietimo į namus. Žmogui paskambinus į informacinę Lietuvos pašto liniją ir pasirinkus pašto paslaugų užsakymo į namus parinktį, bus atsiliepiama prioritetine tvarka“, – informavo I. Dundulienė.
Pliusai laiškininkams
Naujojo darbo pliusų pajaus ir laiškininkai, kurie bus aprūpinti moderniomis darbo priemonėmis, leisiančiomis kokybiškai visas pašto paslaugas teikti gyventojų namuose.
„Mums nebereikės investuoti lėšų į senų pastatų renovavimą, galėsime jas investuoti į darbuotojus. Mobilieji paštininkai turės didesnes aptarnaujamas teritorijas, todėl jie gaus didesnes algas“, – pasakojo I. Dundulienė.
Pašto paslaugų modernizavimas leis 20 procentų padidinti laiškininkų darbo užmokestį. Padidėjus užimamo etato dydžiui, pagerės ir socialinės darbuotojų garantijos. Laiškininkai bus aprūpinti tarnybiniais automobiliais, kuriais bus vykstama pas gyventojus į namus.
12 metų pašte dirbantis Šaukoto pašto laiškininkas Zenonas Matuzas irgi ruošiasi naujovėms. Vyras pripažino – naujas darbas kiek baugina, tačiau, anot jo, nepabandęs, nesužinosi jo subtilybių.
Nemažą teritoriją aptarnaujantis paštininkas jau ir dabar pas gyventojus važinėja automobiliu.
„Mane žmonės jau pažįsta, būna, kad laukia šalia kelio. Vyresni klientai nori pabendrauti. Aišku, ne visada tam turi laiko, bet smagu bent tai, kad esi laukiamas. Apie pačią naujovę mums dar sunku ką pasakyti, bet – automobilį vairuoju, su internetu nesipykstu, savo žmones žinau, tad bandysiu“, – sakė Z. Matuzas.
Pašto administracija įsitikinusi – laiškininkas, kuris bus aprūpintas ryšio priemonėmis, taps pasiekiamesnis, todėl dar labiau sustiprės jo ryšys su vietos bendruomene. Jau dabar su įvairiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, diskutuojama, kaip mobilus laiškininkas, kuris turės interneto ryšį, galėtų sureaguoti, informuojant atsakingas tarnybas apie pastebėtas nelaimes ar kitas socialines rizikas.
„Nuolat analizuosime naujojo modelio įsitvirtinimo aspektus ir jo efektyvumą, prireikus, jį koreguosime“, – informavo direktorė.
Autorės nuotr.
AB Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė ir Tinklo direktorė Inga Dundulienė rajono Tarybai išsamiai papasakojo apie vasaros pradžioje startuosiančią naujovę.
Tyrulių seniūnijoje Pašto skyrių pakeis mobilieji laiškininkai.
Užs. Nr. 348468