Oro uostas nori plėstis ir dairosi į Rygą

Oro uostas nori plėstis ir dairosi į Rygą

Oro uostas nori plėstis ir dairosi į Rygą

Šiaulių tarybos Miesto ūkio ir plėtros komitetas svarstė Šiaulių oro uosto perspektyvas. Šio pokalbio iniciatorius — direktorius Romas Mikšys, kuriam neramu, kaip ši įmonė sugyvens su šalia atsiradusiu Industriniu parku. Esą gali pritrūkti vietos plėtrai.

Petras BALČIŪNAS

petras@skrastas.lt

Rygos satelitas

Kalbėdami apie galimas Oro uosto perspektyvas, kai kurie politikai ir pats uosto direktorius Romas Mikšys buvo nusiteikę optimistiškai: per Šiaulius ateityje eis milžiniški krovinių srautai, aviatoriai dairysis į mažesnius ir pigesnius oro uostus, nes didžiuosiuose viskas labai brangsta.

Optimizmą prigesino Vidmantas Japertas, teigdamas, jog būtų avantiūrizmas tikėtis didelių krovinių srautų per Šiaulius ir dabar jiems ruoštis. To nebūsią. Šiaulių oro uostas galėtų būti saldainiukas latviams.

Meras Genadijus Mikšys ruošiasi vykti į tenykštį oro uostą, kuris nuo krovinių ir keleivių srautų dūsta. Bus mėginama latvius prikalbinti dalį jų oro uosto veiklos perkelti į netolimus Šiaulius.

Meras priekaištavo Oro uosto administracijai, kad ji nesirūpina viešaisiais ryšiais, neplatina informacijos apie Oro uosto galimybes.

Direktoriui neramu

Oro uosto direktoriui neramu, kad gali pritrūkti vietos plėtrai dėl Industrinio parko kaimynystės. Oro uostas būsiąs užspaustas, todėl jau dabar reikia palikti atitinkamą žemės rezervą. Tie sklypai, kuriuos žada atiduoti kariškiai yra per maži.

Tačiau R. Mikšys negalėjo pasakyti, kokio žemės ploto Oro uostui reikėtų, nes nėra jokio konkretaus plano, ko siekiama.

Meras priminė, kad prieš metus buvo sudaryta politikų ir specialistų komisija Oro uosto problemoms ir perspektyvoms nagrinėti, tačiau ji nieko nenuveikė.

Savivaldybės derybos su Krašto apsaugos ministerija dėl Šiaulių oro uosto teritorijos ir kai kurių statinių dalybų vyksta treji metai. Kariškiai žada Savivaldybei atiduoti šiaurinį peroną. Žada, bet detalusis planas vis dar neparengtas, stoja ir kiti darbai.

Pakibo ant plauko

Meras komiteto narių klausė, kokiomis lėšomis bus kuriama antroji Industrinio parko eilė, kuriai skirta 160 hektarų ir pusantro milijono litų techniniam projektui bei ekologiniams tyrimams rengti. „Savivaldybė tokio projekto nepatemps, reikia ieškoti strateginio investuotojo“.

Užsienio verslininkai irgi dairosi po Zoknius. Tačiau suomiai vietoj Šiaulių pasirinko Rygą, nes negali laukti metus ar daugiau, kol bus įkurta antroji parko eilė.

Kai kurie politikai neslepia, kad antroji Industrinio parko eilė apskritai nebus kuriama, nes reikia labai daug pinigų.

Tokiu atveju susiaurėtų ir Oro uosto galimybės, nes antrajame Industrinio parko sklype planuojama statyti didelį logistikos centrą.

MAZGAS: Romas Mikšys, Šiaulių oro uosto direktorius: „Oro uostas galėtų tapti svarbiu transporto mazgu, bet reikia palikti žemės rezervą“.

TAKAS: Modernizuotas pakilimo takas tarnauja ir kariškiams, ir civiliams.

Jono TAMULIO nuotr.

Šiaulių oro uosto administracija sunerimusi, kad Industrinis parkas gali pakenkti uosto plėtrai, nors nei vienas, nei kitas nesiplečia.