Po atostogų – netikėti nuostoliai

Po atostogų – netikėti nuostoliai

Po ato­sto­gų – ne­ti­kė­ti nuo­sto­liai

Vil­nie­tis Ka­ro­lis ato­sto­ga­vo Ita­li­jo­je. No­rė­da­mas pa­ke­liau­ti po ša­lį, vai­ki­nas su­da­rė au­to­mo­bi­lio nuo­mos su­tar­tį su vie­ti­ne įmo­ne. Ka­ro­lis au­to­mo­bi­lį pa­siė­mė jau su­te­mus ir ge­rai jo neap­žiū­rė­jęs pa­si­ra­šė do­ku­men­tus. Grą­ži­nant au­to­mo­bi­lį nuo­mos kom­pa­ni­jos at­sto­vas at­krei­pė dė­me­sį į ne­di­de­lį įbrė­ži­mą ant šo­ni­nio stik­lo ir nu­ro­dė tai kaip Ka­ro­lio pa­da­ry­tą ža­lą. Vai­ki­nas ne­su­ti­ko, nes pa­sii­mant au­to­mo­bi­lį tam­so­je jis ga­lė­jo šio de­fek­to ne­pas­te­bė­ti. Var­to­to­jas pa­pra­šė skun­do for­mos ir ją už­pil­dė, pa­žy­mė­da­mas, kad ne­su­tin­ka su jam pri­skir­ta ža­la. De­ja, grį­žęs į Lie­tu­vą ir pa­tik­ri­nęs są­skai­tą Ka­ro­lis pa­ma­tė, kad nuo­mos kom­pa­ni­ja už ža­lą nu­skai­čia­vo dau­giau kaip 500 eu­rų. Vai­ki­nas raš­tu krei­pė­si į įmo­nę, ta­čiau at­sa­ky­mo ne­su­lau­kė. Tuo­met var­to­to­jas krei­pė­si pa­gal­bos į Eu­ro­pos var­to­to­jų cent­rą Lie­tu­vo­je, ku­ris pa­dė­jo su­si­grą­žin­ti ne­tei­sin­gai nu­skai­čiuo­tas lė­šas.

Eu­ro­pos var­to­to­jų cent­ro Lie­tu­vo­je spe­cia­lis­tai pri­me­na – kad ato­sto­gų pri­si­mi­ni­mai bū­tų tik ma­lo­nūs, ži­no­ki­te sa­vo tei­ses. No­rė­da­mi iš­si­nuo­mo­ti au­to­mo­bi­lį ki­to­je ša­ly­je, bū­ti­nai iš­siaiš­kin­ki­te, kas įei­na į au­to­mo­bi­lio nuo­mos kai­ną, drau­di­mo rū­šį, au­to­mo­bi­lio ku­ro po­li­ti­ką, leis­ti­ną vai­ruo­to­jo am­žių, rei­ka­lau­ja­mo už­sta­to dy­dį, at­si­skai­ty­mo tvar­ką bei grą­ži­ni­mo tai­syk­les, pa­pil­do­mai kai­nuo­jan­čias pa­slau­gas (pvz. už kė­du­tę vai­kui, ba­ga­ži­nę ga­li tek­ti mo­kė­ti pa­pil­do­mai). Nuo­ma ga­li bran­giau kai­nuo­ti, jei au­to­mo­bi­lis iš­nuo­mo­ja­mas oro uos­te ar trau­ki­nių sto­ty­je, pri­sta­to­mas į nu­sta­ty­tą vie­tą ar­ba iš ten pai­ma­mas, jei iš­nuo­mo­tu au­to­mo­bi­liu ke­liau­si­te į tam tik­ras ša­lis, nu­va­žiuo­si­te la­bai di­de­lius at­stu­mus ir pan. Prieš paim­da­mi au­to­mo­bi­lį ge­rai jį ap­žiū­rė­ki­te ir pa­tik­rin­ki­te, ar au­to­mo­bi­lio kė­bu­las ne­sub­rai­žy­tas, ar nė­ra ki­tų de­fek­tų, jei yra – vis­ką už­fik­suo­ki­te da­ly­vau­jant nuo­mos kom­pa­ni­jos at­sto­vui, ki­taip ne­ga­lė­si­te įro­dy­ti, kad šie trū­ku­mai at­si­ra­do ne dėl Jū­sų kal­tės. Grą­ži­nant au­to­mo­bi­lį pa­tik­rin­ki­te jį da­ly­vau­jant au­to­mo­bi­lių nuo­mos kom­pa­ni­jos dar­buo­to­jui. Rei­ka­lau­ki­te, kad Jums bū­tų raš­tu pa­tvir­tin­ta, jog au­to­mo­bi­lis grą­žin­tas to­kios pat būk­lės, kaip ir paim­tas. Bū­ti­nai iš­sau­go­ki­te vi­sus do­ku­men­tus (au­to­mo­bi­lio re­zer­va­ci­jos pa­tvir­ti­ni­mą, nuo­mos su­tar­tį, au­to­mo­bi­lio būk­lės ak­tą ir pan.).

Ki­lus pro­ble­mų, pa­tei­ki­te nuo­mos kom­pa­ni­jai raš­tiš­ką pre­ten­zi­ją, ku­rio­je iš­dės­ty­ki­te įvy­kio ap­lin­ky­bes ir nu­ro­dy­ki­te konk­re­čius rei­ka­la­vi­mus. Ne­su­lau­kus at­sa­ky­mo per pro­tin­gą ter­mi­ną (ne il­giau kaip per 2 mė­ne­sius) ar­ba jei gau­tas at­sa­ky­mas Jū­sų ne­ten­ki­na, ga­li­te kreip­tis pa­gal­bos į Eu­ro­pos var­to­to­jų cent­rą Lie­tu­vo­je, ku­ris tei­kia ne­mo­ka­mą pa­gal­bą var­to­to­jams, įsi­gi­ju­siems pre­kes ar pa­slau­gas ki­to­se ES vals­ty­bė­se, Is­lan­di­jo­je ir Nor­ve­gi­jo­je (taip pat ir in­ter­ne­tu).

Tu­ri­te klau­si­mų dėl pa­žeis­tų var­to­to­jų tei­sių ar no­ri­te su­ži­no­ti dau­giau in­for­ma­ci­jos? 2016 m. ge­gu­žės 6 d. Eu­ro­pos var­to­to­jų cent­ro spe­cia­lis­tai da­ly­vaus Eu­ro­pos die­nos šven­tė­je Šiau­liuo­se ir kvie­čia ap­si­lan­ky­ti in­for­ma­ci­nė­je pa­la­pi­nė­je. Jū­sų lauks vik­to­ri­nos, do­va­nos ir ži­no­ma – nau­din­gos kon­sul­ta­ci­jos.

Jei at­vyk­ti ne­ga­lė­si­te – ieš­ko­ki­te in­for­ma­ci­jos www.ecc.lt

Užs. Nr. 313864