
Naujausios
Po atostogų – netikėti nuostoliai
Vilnietis Karolis atostogavo Italijoje. Norėdamas pakeliauti po šalį, vaikinas sudarė automobilio nuomos sutartį su vietine įmone. Karolis automobilį pasiėmė jau sutemus ir gerai jo neapžiūrėjęs pasirašė dokumentus. Grąžinant automobilį nuomos kompanijos atstovas atkreipė dėmesį į nedidelį įbrėžimą ant šoninio stiklo ir nurodė tai kaip Karolio padarytą žalą. Vaikinas nesutiko, nes pasiimant automobilį tamsoje jis galėjo šio defekto nepastebėti. Vartotojas paprašė skundo formos ir ją užpildė, pažymėdamas, kad nesutinka su jam priskirta žala. Deja, grįžęs į Lietuvą ir patikrinęs sąskaitą Karolis pamatė, kad nuomos kompanija už žalą nuskaičiavo daugiau kaip 500 eurų. Vaikinas raštu kreipėsi į įmonę, tačiau atsakymo nesulaukė. Tuomet vartotojas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris padėjo susigrąžinti neteisingai nuskaičiuotas lėšas.
Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena – kad atostogų prisiminimai būtų tik malonūs, žinokite savo teises. Norėdami išsinuomoti automobilį kitoje šalyje, būtinai išsiaiškinkite, kas įeina į automobilio nuomos kainą, draudimo rūšį, automobilio kuro politiką, leistiną vairuotojo amžių, reikalaujamo užstato dydį, atsiskaitymo tvarką bei grąžinimo taisykles, papildomai kainuojančias paslaugas (pvz. už kėdutę vaikui, bagažinę gali tekti mokėti papildomai). Nuoma gali brangiau kainuoti, jei automobilis išnuomojamas oro uoste ar traukinių stotyje, pristatomas į nustatytą vietą arba iš ten paimamas, jei išnuomotu automobiliu keliausite į tam tikras šalis, nuvažiuosite labai didelius atstumus ir pan. Prieš paimdami automobilį gerai jį apžiūrėkite ir patikrinkite, ar automobilio kėbulas nesubraižytas, ar nėra kitų defektų, jei yra – viską užfiksuokite dalyvaujant nuomos kompanijos atstovui, kitaip negalėsite įrodyti, kad šie trūkumai atsirado ne dėl Jūsų kaltės. Grąžinant automobilį patikrinkite jį dalyvaujant automobilių nuomos kompanijos darbuotojui. Reikalaukite, kad Jums būtų raštu patvirtinta, jog automobilis grąžintas tokios pat būklės, kaip ir paimtas. Būtinai išsaugokite visus dokumentus (automobilio rezervacijos patvirtinimą, nuomos sutartį, automobilio būklės aktą ir pan.).
Kilus problemų, pateikite nuomos kompanijai raštišką pretenziją, kurioje išdėstykite įvykio aplinkybes ir nurodykite konkrečius reikalavimus. Nesulaukus atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 2 mėnesius) arba jei gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris teikia nemokamą pagalbą vartotojams, įsigijusiems prekes ar paslaugas kitose ES valstybėse, Islandijoje ir Norvegijoje (taip pat ir internetu).
Turite klausimų dėl pažeistų vartotojų teisių ar norite sužinoti daugiau informacijos? 2016 m. gegužės 6 d. Europos vartotojų centro specialistai dalyvaus Europos dienos šventėje Šiauliuose ir kviečia apsilankyti informacinėje palapinėje. Jūsų lauks viktorinos, dovanos ir žinoma – naudingos konsultacijos.
Jei atvykti negalėsite – ieškokite informacijos www.ecc.lt
Užs. Nr. 313864