
Naujausios

Naujas skyrius – papildomos išlaidos
Mieste mažėjant darbingo amžiaus gyventojų, jų išlaikoma valdžios administracija auga. Savivaldybės administracijoje bus įkurtas Miesto koordinavimo skyrius, kuriame iš pradžių dirbs apie 12 darbuotojų. Administracijos direktorius Antanas Bartulis aiškino, kad trys darbuotojai bus perkelti iš kitų skyrių, o dar 9 priimti nauji.
Naujų etatų išlaikymas miesto mokesčių mokėtojams per metus papildomai kainuos beveik 140 tūkstančių. Ir tai ne pabaiga, nes dar vieno etato pageidauja Kontrolės ir audito tarnyba. O biudžetinėse įstaigose darbuotojų skaičius išaugs 171 pareigybe.
Miesto ūkio ir plėtros komitete svarstant naujo padalinio Savivaldybės administracijoje steigimą, dalis politikų kalbėjo, kad jis steigiamas gyventojų patogumui. Ateityje apie visas miesto problemas bus galima pranešti vienu telefono numeriu.
A. Bartulis, pristatydamas komitetui šiuos planus, informavo, kad įgyvendinant projektą "Civilinės saugos sistemos gerinimas Šiaulių ir Jelgavos miestuose", buvo numatytas Koordinacinio socialinės informacijos ir operatyvaus valdymo centro įkūrimas Šiaulių mieste bei situacijos stebėjimas specialia įranga potencialiai pavojingose Šiaulių miesto vietose.
Savivaldybė pasisamdė konsultantų įmonę UAB "Civitta", kuri turėjo išaiškinti, kaip tokį centrą sukurti. Įvertinę administracijos teikiamas miesto ūkio, civilinės saugos, viešosios tvarkos paslaugas rekomendavo įsteigti atskirą skyrių.
Šiam skyriui priskiriama avarinių situacijų valdymo funkcija ir jai vykdyti reikalingi visą parą reaguojantys specialistai.
Žada reaguoti operatyviau
Skelbiama, kad Miesto koordinavimo skyrius apims šias sritis: teritorijų priežiūra, šilumos, karšto vandens ir geriamojo vandens tiekimas, nuotekų ir paviršinio vandens surinkimas, komunalinių ir antrinių žaliavų tvarkymas, neprižiūrimi, beglobiai ir laukiniai gyvūnai, miesto išorinio apšvietimo valdymas ir priežiūra, kapinių priežiūra, miesto vaizdo stebėjimas, gamtinių dujų ir elektros energijos tiekimas, miesto eismas, civilinė sauga ir viešoji tvarka.
Direktorius paaiškino, kad po vieną specialistą kartu su jo funkcijomis perkels iš Civilinės saugos, viešosios tvarkos ir sanitarijos skyriaus, Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus bei Bendrųjų reikalų skyriaus.
Perskirsčius funkcijas Civilinės saugos, viešosios tvarkos ir sanitarijos skyrius bus pervadintas į Civilinės saugos ir teisėtvarkos skyrių. Iš šio padalinio numatoma perkelti funkcijas, kurios reikalauja greitesnio reagavimo į mieste susidariusias situacijas.
A. Bartulis tikina, kad Koordinacinis centras užtikrins spartesnį reagavimą į žmonių pranešimus ar kitus pažeidimus. Centras turėtų vieną trumpą telefono numerį. Čia persikeltų ir internetinės platformos "Tvarkau miestą" valdymas, kur gyventojai praneša apie įvairias infrastruktūrines problemas mieste. Koordinacinis centras kontroliuos ir daug problemų keliantį sniego valymą miesto gatvėse žiemą.
Savivaldybėje skelbiama, kad Miesto koordinavimo skyriaus paskirtis – centralizuotai vykdyti žmonių informavimo, komunikavimo, avarinių ir ekstremalių situacijų valdymo funkcijas. Šiam skyriui priskiriama avarinių situacijų valdymo funkcija ir jai vykdyti reikalingi visą parą reaguojantys specialistai, galintys priimti sprendimus, informuoti visuomenę bei inicijuoti avarijos likvidavimą.
Direktorius aiškino, kad be trijų perkeltų etatų skyriuje dar reikalingi 5 kamerų stebėtojai, kurie užtikrins darbą 24 valandas per parą. Kamerų prižiūrėtojai nuolat stebės miestą vaizdo kameromis ir perduos užfiksuotą informaciją pagal poreikį institucijoms arba dispečeriams.
Du skyriaus dispečeriai formuos užduotis paslaugos teikėjams, teiks rekomendacijas ir pastabas Šiaulių miesto įmonėms ir organizacijoms bei analizuos gaunamą informaciją.
Administracijos vadovas tvirtino, kad naująjį skyrių pradės formuoti iškart po Tarybos posėdžio. Kamerų stebėtojus ir dispečerius į darbą priims greitai, tik valstybės tarnautojams – skyriaus vedėjui ir vyriausiajam specialistui – reikės skelbti konkursą. Kol kas planuojama skirti laikinąjį skyriaus vadovą.
Miesto akys
Iš projektinių lėšų nupirkta ir mieste sumontuota per 30 modernių vaizdo kamerų. Jų įrašai bus saugomi 30 dienų.
"Gatvių apšvietimas" turi savo 11 kamerų ir aptarėme, kad ateitų į Savivaldybės sistemą. Prisikėlimo aikštėje ir jos prieigose turėsime 22 kameras, Draugystės prospekte po rekonstrukcijos – 10 kamerų. Per artimiausius metus galime turėti per 60 kamerų. Tai jau yra miesto akys, kurios leidžia daug ką matyti. Nors tas perimetras – dar ne visas. Jelgava turi per 100 kamerų. Bet ir mes jau turėsime kokybišką lygmenį", – komitete kalbėjo A. Bartulis.
Paklaustas, ar naujasis padalinys perims ir miesto apšvietimo bei šviesoforų valdymą, A. Bartulis tai patvirtino. Jis informavo, kad Savivaldybės bendrovė "Gatvių apšvietimas" turi 48 šviesoforus, iš kurių 11 yra išmanūs. Jų valdymas pereitų į Miesto koordinavimo skyrių kartu su šiandien šviesoforų darbą prižiūrinčiu specialistu. Pagal poreikį bus galima jungti reikiamą išmaniųjų šviesoforų ciklą.
Administracijos direktorius žadėjo, kad ateityje į šį skyrių persikels ir Savivaldybės įmonių "Šiaulių vandenys" bei "Šiaulių energija" dispečerinės. Gyventojams būtų patogiau avarijos atveju žinoti vieną trumpą telefono numerį, nei ieškoti, kaip paskambinti įmonių avarinėms tarnyboms.
Koordinacinis centras galėtų perimti "Busturo" maršrutų kontrolę ir teikti optimizavimo pasiūlymus. Teigiama, kad įmonės taip sutaupys pinigų, tačiau išaugs jų poreikis iš miesto biudžeto. A. Bartulis prašė leisti startuoti, o jau įvertinę darbų apimtis, skambučių kiekį, skyrių plės toliau. Vadovas neatmetė galimybės, kad ateityje teks įdarbinti daugiau dispečerių, galbūt jie dirbs ir savaitgaliais, nes tada, anot A. Bartulio, išjuda į miestą daug žmonių, gali pastebėti nemažai negerovių.
Komiteto narys Martynas Šiurkus ragino direktorių netempti su šiais planais ir priminė, kad šio centro idėja ir buvo koordinuoti viešąjį transportą ir kitas viešąsias paslaugas.
Politikai klausė, kaip bus bendradarbiaujama su policija. Direktorius informavo, kad Savivaldybės vaizdo kamerų stebėjimą dubliuos ir policija. Pavyzdžiui, yra sumontuotos 4 kameros, kurių valdymas suprogramuotas taip, kad įvažiavus ar išvažiavus paieškomai mašinai, iškart duodamas signalas. Tačiau direktorius tikino, kad Savivaldybė policijos darbo nedubliuos, jos veikla bus labiau orientuota į viešąją tvarką.
"Svarbu operatyvesnis sukoordinavimas, taisyklingesnių ir operatyvesnių atsakymų gyventojams pateikimas. Yra minčių, kaip išnaudoti koordinacinį centrą judumo organizavimui. Atsiras galimybė įvertinti piko valandų srautus, darbo ir nedarbo dienų eismo pokyčius, priimti reikalingus sprendimus dėl eismo infrastruktūros", – sakė mero pavaduotojas Domas Griškevičius.
Koordinacinis centras – vietoje kavinės
Koordinaciniam centrui įkurti Savivaldybė paaukojo savo buvusios kavinės patalpas. Iš projekto lėšų suremontuotos erdvios patalpos, sustatyti šiuolaikiški baldai, įrengtas dušas, virtuvėlė. Sumontuota moderni vaizdo kamerų stebėjimo įranga, raiškaus vaizdo monitoriai, papildoma patalpų apsauga.
Viso projekto vertė – beveik 600 tūkstančių eurų, didžiąją dalį šios sumos sudaro Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos.
Savivaldybė ketina tęsti šį projektą ir teiks paraišką finansavimui gauti. Antrame etape tikimasi gauti per 300 tūkstančių eurų ES paramos informacinei sistemai įdiegti, bei reikalingai įrangai ir video sienai įrengti. Projekto įgyvendinimas truktų dvejus metus.
