
Naujausios

Matuokliai – probleminėse vietose
"Ar reikalinga tolerancija, jei keliuose dėl greičio metai iš metų žūsta žmonės? Gal tie, kurie internete inicijuoja peticijas prieš matuoklius, jas pasirašinėja, geriau agituotų važiuoti saugiu greičiu? Esmė yra suprasti, jog greitis yra blogybė", – spaudos konferencijoje akcentavo Šiaulių apskrities policijos viršininkas Ramūnas Sarapas.
Daug eismo dalyvių emocijų sulaukę naujieji mobilūs greičio matuokliai, anot komisaro, Šiaulių mieste ir apskrities rajonuose jau dirba visu pajėgumu.
Vairuotojai šių kilnojamų ir išmanių matuoklių labiausiai gali tikėtis probleminėse vietose, kur įvyksta daugiausiai incidentų. Šiaulių mieste tokios vietos – Tilžės, Dubijos, Žemaitės, Architektų, Pramonės gatvės. Tačiau tai nereiškia, kad kitose gatvėse išvysti "trikojį" neįmanoma.
Anot R. Sarapo, daugiausiai dėmesio bus skiriama toms gatvėms, kuriose daug pėsčiųjų perėjų, išvažiavimų, įstaigų, kur gyvenamieji kvartalai, kur ne iki galo išspręstos techninės eismo saugumo problemos.
"Visada reaguojame į gyventojų prašymus. Visuomenė tikrai sąmoningėja, elektroniniu paštu sulaukiama tikrai nemažai pranešimų, nuomonių, kur reikėtų kažką padaryti, kur pastatyti trikojį, kur sustiprinti kitokio pobūdžio kontrolę. Žmonės nori gyventi saugiai", – sakė vadovas.
Jis su šypsena kalba apie interneto erdvėse it virusas plintančius eismo dalyvių pranešimus apie vienoje ar kitoje vietoje pastatytus "trikojus" bei siūlomus neva modernius įrenginius, iš tolo informuojančius apie pastatytą matuoklį.
"Nematau čia nieko blogo. Dar kartą sakau: policijos uždavinys ne surinkti kuo daugiau baudų, o užtikrinti žmonių saugumą. Viliuosi, kad, turėdami informacijos, vairuotojai sumažina greitį", – akcentavo komisaras.
Beje, policija ateityje ir pati žada viešai informuoti eismo dalyvius apie planuojamas "trikojų" darbo vietas.
Protokolas – į elektroninį paštą
Šiaulių apskrities Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius susirinkusiems žiniasklaidos priemonių atstovams dar kartą pristatė išmaniojo greičio matuoklio savybes.
Veikia jis esant bet kokioms oro sąlygomis, tiek dieną, tiek naktį, esant temperatūrai nuo minus 40 iki plius 60. Greitį "trikojai" matuoja iš 300 metrų atstumo, o fotografuoja tik tuos automobilius, kurie viršijo leistiną važiavimo greitį. Tolerancija minimali, jei greitis viršytas, sakykime, 50 kilometrų per valandą, matuoklis greičiausiai fiksuos 47–48 kilometrus.
Pažeidėjų automobilių nuotraukos keliauja tiesiai į registrą. Čia informacija apdorojama, nustatomas automobilio savininkas.
Šiuo metu jau testuojama ir artimiausiomis dienomis pradės veikti automatinis pažeidimo protokolų surašymo mechanizmas, tuomet vairuotojas protokolą už greičio viršijimą operatyviai gaus į savo elektroninį paštą. Atvejai, kuomet pažeidėjas protokolo sulaukdavo praėjus kartais ir pusantrų metų, anot R. Radavičiaus, tampa beveik neįmanomi.
Ženklai nepamoko?
Policija akcentuoja: vietų, kur neįmanoma greičio kontrolė, skaičius šalyje jau minimalus. Pilnu pajėgumu šiuo metu veikia ne tik išmanieji "trikojai", greitis matuojamas ir vidutinio greičio matuokliais, apie kurių kontrolę informuoja įspėjamieji kelio ženklai. Nepaisant jų, pastebi policija, šių matuoklių "derlius" įspūdingas – tūkstančiai pažeidėjų.
"Ir pasakykite, kokio kvailumo reikia būti, jog net ir pamačius apie greičio kontrolę įspėjantį kelio ženklą, vis tiek daryti pažeidimą?", – retoriškai klausė Šiaulių apskrities policijos viršininkas R. Sarapas.