Šiaulių kelininkai žiemos sezono darbus pradėjo pilnu pajėgumu

Šiaulių kelininkai žiemos sezono darbus pradėjo pilnu pajėgumu

Šiau­lių ke­li­nin­kai žie­mos se­zo­no dar­bus pra­dė­jo pil­nu pa­jė­gu­mu

Nors iki ka­len­do­ri­nės žie­mos pra­džios dar li­ko dau­giau nei dvi sa­vai­tės, ke­li­nin­kai jau vi­su pa­jė­gu­mu pra­dė­jo žie­mos dar­bų – snie­go va­ly­mo se­zo­ną. Ly­gi­nant su anks­tes­niais me­tais, kai pir­ma­sis snie­gas iš­kri­to tik lapk­ri­čio 25 die­ną, šiais me­tais žie­mos se­zo­no dar­bai pra­si­dė­jo jau lapk­ri­čio 2-ąją – per Vė­li­nes, o di­džiau­siu iš­šū­kiu ke­li­nin­kams ta­po sny­gis, ku­ris be per­sto­jo tę­sė­si net 14 va­lan­dų. Pa­sak ke­lių prie­žiū­ra Šiau­liuo­se be­si­rū­pi­nan­čios bend­ro­vės „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“ di­rek­to­riaus And­re­jus Ba­ri­no­vo, vien per pir­mą­ją lapk­ri­čio pu­sę jau iš­bars­ty­ta 350 to­nų drus­kos ir 35 to­nos drus­kos bei skal­dos mi­ši­nio, tai su­da­ro 69 pil­nus bars­ty­tu­vus.

Ruoš­tis pra­dė­jo dar va­sa­rą

Pa­sak A. Ba­ri­no­vo skam­bi fra­zė iš ant­raš­čių, kad žie­ma ke­li­nin­kus už­klu­po ne­ti­kė­tai ne vi­sai at­spin­di rea­ly­bę, ka­dan­gi pa­si­ruo­ši­mas žie­mos se­zo­no dar­bams pra­si­de­da dar va­sa­rą.

„Jau bir­že­lio mė­ne­sį san­dė­liai yra pri­pil­do­mi drus­kos, skal­dos at­si­jų at­sar­go­mis, iš ku­rių ga­mi­na­mas mi­ši­nys ke­lių bars­ty­mui. Rug­sė­jo mė­ne­sį per­žiū­ri­me tu­ri­mą tech­ni­ką, snie­go va­ly­mo sky­dus bei šluo­tas, pa­tik­ri­na­me jų sto­vį ir pa­ruo­šia­me bū­si­mam dar­bų se­zo­nui“, – sa­kė A. Ba­ri­no­vas.

Iš vi­so Šiau­lių bend­ro­vė šal­ta­jam se­zo­nui yra pa­ruo­šu­si dau­giau nei 1500 to­nų drus­kos ir 800 to­nų drus­kos bei skal­dos mi­ši­nio, ku­rio tu­rė­tų pa­kak­ti vi­sai žie­mai. Jei po­rei­kis bus di­des­nis, anot va­do­vo, bus per­ka­mi pa­pil­do­mi drus­kos ir skal­dos mi­ši­nio kie­kiai.

Dar­bus dik­tuo­ja oro są­ly­gos

Pa­sak A. Ba­ri­no­vo, dar­bų gra­fi­kas įpras­tai dė­lio­ja­mas at­si­žvel­giant į oro są­ly­gas, o bend­ro­vės spe­cia­lis­tai pa­pil­do­mai kas va­lan­dą ste­bi si­tua­ci­ją mies­to ke­liuo­se.

„Vie­nas iš tri­jų vi­są pa­rą bu­din­čių dis­pe­če­rių kas va­lan­dą ap­va­žiuo­ja mies­to gat­ves ir įver­ti­na si­tua­ci­ją. Pas­te­bė­jus be­si­for­muo­jan­tį plik­le­dį, į gat­ves kaip­mat iš­va­žiuo­ja bars­ty­tu­vai. Iš vi­so tu­ri­me pen­kis to­kius au­to­mo­bi­lius su bars­tyk­lė­mis, ta­čiau iš­kri­tus ne­gau­siam snie­gui pa­kan­ka tri­jų. Vie­nas jų pa­gal at­ski­rai su­da­ry­tą ap­va­žia­vi­mo gra­fi­ką drus­kos bei skal­dos mi­ši­niu bars­to kal­nus ir nuo­kal­nes, ki­ti du au­to­bars­ty­tu­vai pa­gal Šiau­lių sa­vi­val­dy­bės pa­teik­tą gat­vių są­ra­šą pri­žiū­ri pie­ti­nę ir šiau­ri­nę mies­to da­lis. Tuo tar­pu at­lie­kant snie­go va­ly­mo dar­bus tel­kia­mos di­des­nės pa­jė­gos ir vie­nu me­tu mies­te dir­ba 5-7 va­ly­mo tech­ni­kos prie­mo­nės“, – tvir­ti­no „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“ va­do­vas.

In­ves­tuo­ja į mo­der­nią tech­ni­ką

Šiais me­tais bend­ro­vė į tech­ni­kos at­nau­ji­ni­mą in­ves­ta­vo 28 tūkst. eu­rų ir sa­vo tech­ni­kos par­ką pa­pil­dė dar vie­nu au­to­mo­bi­liu, dviem trak­to­ri­niais bars­ty­tu­vais ir mo­der­nia bars­tyk­le.

„Bars­tyk­lė ma­tuo­ja ke­lio dan­gos ir oro tem­pe­ra­tū­rą. Tai­gi, ši tech­no­lo­gi­ja lei­džia op­ti­ma­liau pa­skirs­ty­ti bars­to­mos me­džia­gos kie­kį, dar­bus at­lik­ti grei­čiau ir efek­ty­viau. Iš vi­so šiuo me­tu tu­ri­me pen­kis au­to­bars­ty­tu­vus su snie­go stum­dy­mo įran­ga ir dvi va­ly­mo-šla­vi­mo ma­ši­nas, skir­tas Šiau­lių mies­to gat­vių prie­žiū­rai“, – tei­gė A. Ba­ri­no­vas.

Pla­nuo­ja­ma, kad į gat­ves ar­ti­miau­siu me­tu pa­pil­do­mai iš­va­žiuos dar dvi ma­ši­nos su va­ly­mo ir šla­vi­mo įran­ga, ku­rios bus skir­tos bū­tent snie­go stum­dy­mui, ke­lių pra­va­žia­vimą ge­ri­nti.

Vien per pir­mą­ją lapk­ri­čio pu­sę jau iš­bars­ty­ta 350 to­nų drus­kos ir 35 to­nos drus­kos bei skal­dos mi­ši­nio, tai su­da­ro 69 pil­nus bars­ty­tu­vus.

Užs. Nr. 334255