Šiukšlių vežimas – Europos teisme

Šiukšlių vežimas – Europos teisme

Šiukš­lių ve­ži­mas – Eu­ro­pos teis­me

Šiau­lių mies­to at­lie­kų su­rin­ki­mo ir ve­ži­mo kon­kur­so by­la pa­sieks Eu­ro­pos Są­jun­gos Tei­sin­gu­mo Teis­mą. Į jį nu­spren­dė kreip­tis Aukš­čiau­sia­sis Teis­mas. Vie­šų­jų pir­ki­mų tar­ny­ba gra­si­na­si baus­ti Šiaulių  miesto sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vą, kad jis be nau­jo kon­kur­so tę­sia su­tar­tį su da­bar­ti­niu šiukš­lių ve­žė­ju – bend­ro­ve „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“.

„Tu­rė­čiau stab­dy­ti šiukš­lių ve­ži­mą, bet to ne­bus“, – ti­ki­no Eduar­das Bi­vai­nis, Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius.

Rū­ta JAN­KU­VIE­NĖ

ruta@skrastas.lt

Sa­vi­val­dy­bė – ak­la­vie­tė­je

Tei­sės sky­riaus ve­dė­jos Lau­ros Ste­pon­kie­nės bei Šiau­lių re­gio­no at­lie­kų tvar­ky­mo cent­ro (ŠRATC) di­rek­to­rės Jo­li­tos Šal­kaus­kie­nės nuo­mo­ne, Sa­vi­val­dy­bė yra „už­speis­ta į kam­pą“.

Teis­mų ma­ra­to­nas dėl ŠRATC 2015 me­tais or­ga­ni­zuo­to at­lie­kų ve­ži­mo kon­kur­so ne­si­bai­gia. To­dėl at­lie­kas mies­te to­liau ve­ža bend­ro­vė „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“, o Vie­šų­jų pir­ki­mų tar­ny­ba (VPT) rei­ka­lau­ja su­tar­tį nu­trauk­ti.

Su šia at­lie­kų ve­žė­jų bend­ro­ve Sa­vi­val­dy­bė su­tar­tį pa­si­ra­šė 2014 me­tų ko­vo mė­ne­sį – pa­gal 2012 me­tais vy­ku­sio kon­kur­so re­zul­ta­tus.

Šis kon­kur­sas taip pat bu­vo skun­džia­mas. Aukš­čiau­sio­jo Teis­mo (AT) spren­di­mu, su­tar­ties ter­mi­nas bu­vo su­trum­pin­tas ir bai­gė­si 2015 me­tų rug­sė­jo 5 die­ną. Iki šios da­tos kon­kur­so bū­du tu­rė­jo bū­ti pa­rink­tas nau­jas at­lie­kų ve­žė­jas.

Praei­tą sa­vai­tę Sa­vi­val­dy­bė su­lau­kė VPT raš­to dėl neį­vyk­dy­to AT spren­di­mo. Ke­ti­na­ma baus­ti Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vą. Jis ga­li su­lauk­ti įspė­ji­mo ar bau­dos nuo 144 eu­rų iki 724 eu­rų.

„Kad ne­bū­tų pa­žei­di­mo, tu­rė­čiau jau šią sa­vai­tę nu­trauk­ti šiukš­lių ve­ži­mą, bet to tik­rai ne­da­ry­siu, – ti­ki­no E. Bi­vai­nis. – Mi­la­no va­rian­to Šiau­liuo­se ne­bus.“

Di­rek­to­rius ste­bi­si, kad VPT už­si­mo­jo jį baus­ti.

„Ta pa­pras­ta by­la nė­ra to­kia pa­pras­ta, jei­gu Aukš­čiau­sia­sis Teis­mas krei­pė­si į Eu­ro­pos Tei­sin­gu­mo Teis­mą, – tei­gė E. Bi­vai­nis. – Jei­gu net tei­sė­jų ko­le­gi­ja ne­ga­li at­sa­ky­ti, kaip elg­tis, tai kas yra tas vi­sa­ži­nis?“

VPT dar ge­gu­žę at­li­ko ty­ri­mą ir priė­jo iš­va­dos, kad Sa­vi­val­dy­bė ne­skaid­riai or­ga­ni­zuo­ja at­lie­kų ve­ži­mą. Šią iš­va­dą Sa­vi­val­dy­bė yra ap­skun­du­si teis­mui.

„Gra­si­na­ma bau­do­mis, bet esa­me to­kio­je si­tua­ci­jo­je, kad nė­ra tei­si­nio me­cha­niz­mo jai iš­spręs­ti, – ti­ki­no L. Ste­pon­kie­nė. – Jei­gu nu­trau­kia­me su­tar­tį su „Spe­cia­li­zuo­tu trans­por­tu“, mies­te at­lie­kos lie­ka ne­tvar­ko­mos, o Sa­vi­val­dy­bė tu­ri už­tik­rin­ti vie­šą in­te­re­są jas tvar­ky­ti.“

Ir teis­mai pri­pa­ži­nę, kad vie­šam in­te­re­sui už­tik­rin­ti at­lie­kų ve­ži­mas ne­ga­li bū­ti nu­trauk­tas.

Skun­dė dėl su­si­ju­sių da­ly­vių

2015 me­tais ŠRATC or­ga­ni­zuo­tas kon­kur­sas teis­mams bu­vo ap­skųs­tas dėl tar­pu­sa­vy­je su­si­ju­sių da­ly­vių. Pa­siū­ly­mus kon­kur­sui tei­kė tai pa­čiai „Eco­ser­vi­ce“ įmo­nių gru­pei pri­klau­san­čios Klai­pė­dos bend­ro­vė „Spe­cia­lus au­tot­rans­por­tas“ ir Šiau­lių „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“.

Ma­žiau­sią kai­ną siū­lė Klai­pė­dos bend­ro­vė, bet ji bu­vo pri­pa­žin­ta nea­ti­tin­kan­ti kon­kur­so są­ly­gų. Dėl to pir­ma iš­rink­ta bend­ro­vė „Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“. Jos pa­siū­ly­mo kai­na bu­vo 60 tūks­tan­čių eu­rų di­des­nė ir su­da­rė 790 tūks­tan­čių eu­rų.

Ant­ra li­ko Vil­niaus bend­ro­vė VSA, su­da­riu­si jung­ti­nės veik­los su­tar­tį su bend­ro­ve „Šva­rin­ta“ ir pa­siū­liu­si per 1 mi­li­jo­no eu­rų pa­slau­gos kai­ną. VSA ir ini­ci­ja­vo teis­mo pro­ce­są.

„Na­cio­na­li­nės tei­sės ak­tuo­se nė­ra reg­la­men­tuo­ta pa­rei­ga nei per­kan­čiai or­ga­ni­za­ci­jai aiš­kin­tis, kaip pa­slau­gos tei­kė­jai yra su­si­ję, nei kaip pa­slau­gos tei­kė­jai tuos ry­šius tu­ri iš­vie­šin­ti, – sa­kė L. Ste­pon­kie­nė. – Jų są­ži­nin­gu­mo dek­la­ra­ci­jas ga­vo­me, bet ne­bu­vo tei­si­nio me­cha­niz­mo, kaip jas ver­tin­ti.“

Jos ži­nio­mis, Eu­ro­pos Są­jun­gos Tei­sin­gu­mo Teis­mo pra­kti­ka to­kią per­kan­čio­sios or­ga­ni­za­ci­jos pa­rei­gą nu­ma­to pa­gal ki­tų ša­lių tei­sės ak­tus.

L. Ste­pon­kie­nė pro­gno­zuo­ja, kad pro­ce­sas Eu­ro­pos Są­jun­gos Tei­sin­gu­mo Teis­me ga­li už­truk­ti ir dve­jus me­tu.

De­šimt­me­tį ma­la­si teis­muo­se

Nuo 2006 me­tų, kai Šiau­liuo­se nu­spręs­ta reng­ti at­lie­kų ve­žė­jų kon­kur­sus, Sa­vi­val­dy­bei nė vie­no kon­kur­so ne­pa­vy­ko su­reng­ti be teis­mų.

Pas­ku­ti­nis kon­kur­sas 2015 me­tais bu­vo pa­ves­tas or­ga­ni­zuo­ti ŠRATC. Me­ras Ar­tū­ras Vi­soc­kas tuo­met gar­si­no, jog kon­kur­sas bus ypač skaid­rus. Kel­ta ir są­ly­ga siū­ly­ti vež­ti at­lie­kas pi­giau­siai ša­ly­je.

„Spe­cia­li­zuo­tas trans­por­tas“ ve­ža at­lie­kas pa­gal 2014 me­tų su­tar­ties įsi­pa­rei­go­ji­mus. Jie ne­bu­vo per­žiū­rė­ti. ŠRATC di­rek­to­rės J. Šal­kaus­kie­nės tei­gi­mu, pa­slau­gos kai­na iš tie­sų esan­ti ma­žiau­sia ša­ly­je.

Už to­nos at­lie­kų su­rin­ki­mą ir iš­ve­ži­mą mo­ka­ma po 24,16 eu­ro (su PVM). Skai­čiuo­ja­ma, jog per me­tus ve­ža­ma apie 35 tūks­tan­čius to­nų.

Per­nai at­lie­kų ve­ži­mas Sa­vi­val­dy­bei kai­na­vo 928 tūks­tan­čius eu­rų. Šios lė­šos ve­žė­jui ski­ria­mos iš rink­lia­vos už at­lie­kų tvar­ky­mą.

EPA-EL­TA nuo­tr.

PA­VYZ­DYS: Ką reiš­kia šiukš­lių kri­zė, pa­ro­dė įvy­kiai Ita­li­jo­je, kai Nea­po­lis bu­vo už­vers­tas neiš­ve­ža­mo­mis at­lie­ko­mis. Ar to ga­li­ma ti­kė­tis Šiau­liuo­se?

Re­dak­ci­jos nuo­tr.

NUOMONĖ: Eduar­das Bi­vai­nis, Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius, ti­ki­na, kad ita­liš­ko va­rian­to su kal­nais šiukš­lių mies­te ne­bus, su­tar­ties su da­bar­ti­niais ve­žė­jais da­bar ne­nut­rauks.