Naujausios
Ak, tie trispalviai kiaušiniai!..
Iš šiauliečio laiško Viliui Puronui:
„Negaliu savyje sunaikinti sovietmečio raugo. Anuomet lietuviškoji Trispalvė kaip Šventovė glūdėjo mūsų širdyse ir vaidenosi saugumiečių vaizduotėse: kad koks nesubrendėlis Jos neiškeltų iš po nakties... Dabar, kai laisvę reglamentuoja LR Konstitucija ir LR poįstatyminiai aktai, vištos kiaušiniai, imituojantys Trispalvę ir marguojantys Šiauliuose, Vilniaus gatvės medžiuose, tiesiog tyčiojasi iš šventos heraldikos.“
............................................
Bandysiu apginti tokios idėjos autorystę, slepiamą kabinetuose, nes Šiaulių miestas, šv. Velykoms padabintas, savus kiaušinius valstybinės vėliavos spalvomis nudažęs, tapo prasmingas.
Kaip kūrėjas matau gražią ir prasmingą „trispalvių vištos kiaušinių“ giminystę su sportbačiais dekoruotu ir „vaikščiojančiu už Šiaulius“ medžiu prie Parodų rūmų.
Taip „Marguok“ šventė tapo ne dvigubai, o trigubai šventa. Vištos kiaušinio įvaizdžiu ne tik sutapatinama Kovo 11-oji su katalikų šventomis Velykomis. Einama toliau: tų dviejų šventų Atgimimų pora dekoratyviai integruojama į miesto dabartį, jos kabinetų intelektinę brandą.
Džiugu, kad mieste dar gyva „bekiaušių partijų“ tradicija, gimusi bene 1992-aisiais. Šią tradiciją šiauliečiai iš naujo prisimena ir tokia forma išradingai tęsia. Kokia tradicija? Užmiršote? Apie ją teks parašyti „Iš po skrybėlės“.
Pakabintų kiaušinių siluetai kažkokiai begėdžių grupelei, atvykusiai iš svetur, priminė prezervatyvus, t.y. seksualinės sueities metu naudojamą apsaugos priemonę prieš demografiją.
Apgyniau kiaušinių kabinimo idėją, pareiškęs, kad menas – tai melas, teisesnis už tiesą. Juk tai – sąšauka su kasmet liūdnesne Šiaulių gyventojų statistika. Todėl kviečiu šiauliečius patiems paveizėti ir, neduokdie, nesišaipyti. O sueičių metu to brudo nenaudoti.
Tokią idėją ginsiu, o kritikus šalin ginsiu.

Vilius Puronas
