
Naujausios
dj Senio užrašai (10)
Romualdas VOLODKA
Su daugeliu minėtų užeigų muzikantais tekdavo bendrauti. Dalintis įvairiausia muzika, iš kai kurių gauti muzikinius atributus – tai garsiakalbį, tai mikrofoną, tai laidą, tai stovą...
Buvo ir keletas linksmų užeigėlių, kurios neturėjo pastoviai (nors bandymų muzikuoti būta) grojančių ansamblių, tačiau lankytojus traukė kitkuo.
Štai apšiuręs geležinkelio stoties restoranas. Žiūrėt nėra į ką. Tačiau Kijevo kotletas čia – sultingas, visa virtuvė skani ir pigi.
Štai kavinės „Inga“ barmenė šviesios atmintiesTeresėlė – jau toks šiltas žmogus, toks šiltas, kad daug kas kavinėn eidavo vien dėl jos.
Ši kavinė ir prieš pedagoginio instituto dailės fakultetą stovėjusi medinė „Gulbė“ buvo tuometinės bohemos traukos centrai – į šias kavines eidavo dėstytojai, aktoriai, žurnalistai.
Teko gal kokiais 1982 metais stebėti kaip ši kavinė supleškėjo. Baigiau diskoteką Kultūros rūmuose ir Kapsuko gatve (dabar – Aušros alėja) truputį po 23-ios valandos traukiau namo link Rygos gatvės, kur tuo metu gyvenau. Regiu: prie atvira liepsna degančios kavinės susibūrusi didžiulė minia, tvoskia didelis karštis. Matau: kavinės viduje sproginėja elitinio konjako „Napoleon“ buteliai, su kiekvienu sprogimu plūsteli mėlyna liepsna...
Stovim, spoksom, kavinė dega, o gaisrininkų nematyt, nieko.
Vienas vyrukas spjovė į karštį, į liepsnas, surizikavo – nudūmė į kavinę, išlėkė iš jos su dviem „Napoleonais“ rankose...
Taigi, gyvenom linksmai, tačiau nuožmiai varžėmės kasmetinėse miesto apžiūrose, kuriose dalyvaudavo 15-16 kolektyvų ir kurias laimėdavo Statybos tresto estradinis ansamblis, o antrą vietą užimdavo „Televizoriai“.
...Kiek vėliau atėjo Vytauto Katiliaus vadovaujamo „Vairo“ era.
Per apžiūras įvykdavo įvairiausių kuriozų, debatų, net nemalonių incidentų. Atsimenu, miesto Kultūros skyriaus vedėja, apžiūros komisijos pirmininkė Bernadeta Markevičienė užkulisiuose užgauliai užsipuolė, išplūdo mūsų dabartinę šlagerių karalienę Vitaliją Katunskytę dėl to, kad jai ant kaklo kabojo nedidelis kryželis.
Ar ne 1984 metais, lenkų architektams, inžinieriams vadovaujant buvo atnaujintas „Jaunystės“ restoranas. Jo meno vadovu paskirtas ilgametis „Estradinių melodijų“ solistas Jurgis Žukauskas į programą mane pakvietė vesti diskotekas, o dainuoti – Onutę Karkauskaitę, kurią pažinojau jau daugelį metų, ir Gytį Paškevičių. Abu įdomūs atlikėjai...
Kaip minėjau, Šiaulių estrados istorijoje yra nemažai baltų dėmių. Tam yra kelios priežastys. Viena iš jų – kad estrada, dabar vadinama popmuzika, tarybiniais laikais buvo kaip ir podukros vietoje, nes gimė ne, sakykim, Tambove, o atklydo iš Vakarų.
Todėl apie popmuzikantus ir dainininkus žiniasklaida nedaug skelbė. O dabar jau sunku ką nors atkapstyti, nes vienas po kito miršta liudininkai, amžininkai...
Štai, sakykim, apie Viktorą Vašką, dukart „Vilniaus bokštų“ laureatą, aš mažai žinau.
Nijolę Ščiukaitę, vėliau LTSR nusipelniusią artistę, kartu su vyru, Kaune gimusiu Juozu Tiškumi pasikviesdavau į „Amžininko“ popietes.
Jurgį Žukauską pažinojau daugiau – jis, kaip minėjau, mane kvietė į programą.
Kitą „Estradinių melodijų“ solistą, Rimantą Cininą, atvirkščiai, aš kviesdavausi į savo diskotekas.
Onutė Karkauskaitė, dainavusi duetu su vyru panevėžiečiu Tautvydu Bigota, be gero balso dar pasižymėjo ir grožiu.
Apie solistę Liną Urnikytę žinau nedaug. Esu tik buvęs Statybos tresto merginų ansamblio, kuriame ji dainavo, repeticijoje.
Su ansamblį „Nerija“ iškėlusiu jos vadovu a.a. Romualdu Bieliausku tik sveikindavomės prasilenkdami miesto Kultūros rūmuose.
Gyčiui Paškevičiui labai dėkingas už tai, kad padėjo man gauti Laimos Vaikulės autografą.
Daugiausia bendravau su ilgamečiu „Estradinių melodijų“ solistu Adolfu Jaruliu.
Kaip susipažinau su juo?
Mane kviesdami vesti diskoteką užsakovai dažnai pageidaudavo, kad programą paįvairintų ir koks dainininkas ar dainininkė.
Tiko tik tokie, kurie turėjo maketus, tai yra – instrumentinio pritarimo įrašus. Kiek paieškojęs, suradau tinkamą – Adolfą Jarulį.
Adolfas, pažįstamų vadinamas Briedžiu, o draugų – Adučiu, turėjo ir iki gyvenimo pabaigos išlaikė itin gerą balsą. Ne veltui jis respublikinės televizijos programoje laimėjo pirmąją vietą ir solidų piniginį prizą.
Mane stebino jo fizinis pasirengimas – jau būdamas per penkiasdešimties, jis paprasčiausiai per pusę dienos, kuprinėn įsimetęs porą atsarginių dviračio padangos kamerų, sportiniu dviračiu numindavo 140 kilometrų iki Palangos ar Klaipėdos. Kartą grįžtu iš ten autobusu, autobusas lenkia dviratininką, įsižiūriu – ogi Adutis!
Jis išgyveno po sunkiausios autoavarijos, kurioje po savo autorinio kūrybos vakaro žuvo kompozitorius Mikas Vaitkevičius – kūliais ritosi iš automobilio kokius trisdešimt metrų.
Tačiau tai, be abejo, atsiliepė jo sveikatai ir po kelerių metų jis mirė.
Tiek Adolfas Jarulis, tiek aš neblogai pažinojome vieną iš „Vairo“ solistų – Vilių Onaitį. Adolfas ir Rimantas Cininas su juo mėnesį kartu dirbo vienoje Šventosios kavinėje (aš tuo metu dirbau kitoje), o Vilius vienu metu gyveno mano kaimynystėje Gegužių gatvėje.
Stebėjausi jo vargana padėtimi – su dukrele, kurią jam paliko Graikijoje likusi žmona, jis gyveno močiutės bute sunkiai sudurdamas galą su galu.. Dažnai atbėgdavo pas mane pasiskolinti pinigų. Stengiausi jam padėti – pasikviesti į užsakomuosius koncertus. Įspėjinėjau jį, kad mažiau rūkytų, ypač „ant tuščios“. Deja, manęs nepaklausė...
Adolfas jį matė paskutiniais jo gyvenimo metais, kai jį jau kamavo skrandžio vėžys, kai beveik nieko negalėjo valgyti. 2006 metais Vilius mirė...
Muzikos technikume kursu žemiau mokėsi mano bičiulis Bernhardas Calzonas ir jau tada pastebėjome koks jis puikus, improvizuojantis pianistas. Jis grojo miesto pučiamųjų orkestre, kūrė dainas, kurias jau tuo metu atlikdavo įvairūs dainininkai.
Vėliau jis išsikėlė į Klaipėdą, dėstytojavo, toliau kūrė dainas ir net surengė autorinių dainų koncertą.
Virgis Stakėnas – garsiausias mūsų dainuojamosios poezijos atstovas. Miesto Kultūros rūmuose veikė jo dainuojamosios poezijos studija. Jis suburdavo jaunimą, kuris norėjo išmokti groti gitara ar kūrė dainas. Jo mokiniai dalyvaudavo įvairiuose dainuojamosios poezijos festivaliuose, taip pat televizijos laidose.
Virgį daugiausia prisimenu iš to, kad buvau pakviestas groti jo ir Ramutės vestuvėse, ir manoji diskoteka Stakėnų užmiesčio viloje, suvažiavus daugybei giminaičių, su nedidelėmis pertraukomis vyko tris paras. Tai pats didžiausias mano, kaip didžėjaus, išbandymas. Matyt, nesuklysiu pasakęs, kad Virgis Stakėnas – daugiausia užsienyje koncertavęs Šiaulių atlikėjas.
Kiek daugiau bendravau ir su jau minėta dainininke, mūsų šlagerių karaliene Vitalija Katunskyte. Pažiūrėjau internete – oho, nemažai prirašyta apie ją! Tačiau retas žino, kad ne vieną jai priskiriamą dainą yra sukūręs jos draugas Sigitas Adeikis, poetas ir kompozitorius. Tad kodėl ne jis rašosi po daina? Priežastis gan keista – jis yra nepaprastai kuklus žmogus, nemėgsta „reklamos“. O reiktų, manau, surengti jo autorinių dainų vakarą. Nuostabus būtų koncertas!
(Pabaiga)
Ričardo Dailidės nuotr.
Šiaulių estrados grandai apie 1983 m. Iš kairės – Adolfas Jarulis, Aldona Ivanauskienė, jos sūnus, Vincas Masionis, Romualdas Volodka, Viktoras Vaškas, Kostas Urbonaitis.