Mokestis už siuntinį nieko negarantuoja

Mokestis už siuntinį nieko negarantuoja

SKAITYTOJA KREIPĖSI

Mokestis už siuntinį nieko negarantuoja

Kovo pabaigoje ponia Paulina iš Šiauliuose esančio Lieporių pašto skyriaus į Norvegiją išsiuntė nedidelį siuntinį, sveriantį apie kilogramą. Sumokėjo paštui 26 litus, tačiau jos artimieji Norvegijoje siuntinio nesulaukė iki šiol. Pasirodo, paštas mokestį už siuntimą ima, bet garantijų — neteikia.

Petras BALČIŪNAS

petras@skrastas.lt

Siuntinys — kaip paprastas laiškas

Moteris rodo kasos čekį, kuriame nurodyta siuntinio išsiuntimo kaina ir darbuotojos pavardė. Kitų žymų — siuntinio numerio, išsiuntėjo ir gaunančiojo adreso nėra. Ji nepastebėjo, kad jos siuntinys būtų įregistruotas į kokią nors knygą.

„Manęs tik paklausė, ar siųsiu registruotą siuntinį. Kai pasakiau, kad paprastą, darbuotoja supakavo siuntą“.

Kai po kurio laiko ponia Paulina nuėjo į paštą, nes jos artimieji siuntinio nesulaukė. Pašto darbuotoja atsakė, esą paprastas siuntinys tai kaip paprastas laiškas, įmestas į pašto dėžutę — jeigu dingo tai dingo...

 

Moteris įtaria, kad nesąžiningai galėjo pasielgti kas nors iš pašto darbuotojų ir pasilikti siuntinį sau.

Paštininkus gelbsti įstatymas

Pašto Lieporių skyriaus viršininkė Aldona Vaičiulienė aiškino, kad visos siuntos kasdien iš pašto išvežamos į Logistikos centrą. Paprasti siuntiniai į jokias knygas neįregistruojami, negauna numerio.

„Už paprastą siuntą “Lietuvos paštas“ neatsako, nes toks Pašto įstatymas, — tvirtino A. Vaičiulienė. — Ir pinigų žmogui grąžinti galimybės nėra.“

Siuntinio registracija poniai Paulinai būtų kainavusi papildomus 7 litus. A. Vaičiulienė patarė dar nenusiminti, pasitaiko, kad siuntos klaidžioja mėnesį ir daugiau, o po to adresatą pasiekia. Viršininkė patarė siuntiniu pasidomėti ir Norvegijos pašte.

Ne siuntinys, o smulkusis paketas

„Šiaulių kraštas“ klausė Valstybinėje ryšių reguliavimo tarnyboje, ką tokiais atvejais daryti siuntėjui.

Universaliųjų paslaugų skyriaus vedėjas Linas Bakutis sakė, jog negerai, kad siunta nebuvo nei registruota, nei įvertinta. Jo teigimu, tai buvo ne siuntinys, bet smulkusis paketas, prilygstantis paprastam laiškui. Siuntiniu laikoma siunta nuo 2 kilogramų svorio, ir tada automatiškai paštas ją registruoja, pagal lydimąjį dokumentą galima atsekti, kur siuntinys dingo. Jei taip atsitinka, būna kompensuojama įvertintos siuntos vertė.

Anot L. Bakučio, pašto darbuotojai privalo suteikti visą informaciją klientui, kurios šiuo atveju nebuvo.

Poniai Paulinai siūloma parašyti skundą Šiaulių apskrities pašto administracijai dėl nesuteiktos informacijos. Ten turėtų būti atkreiptas dėmesys ir pranešta visiems darbuotojams. Ryšių reguliavimo tarnyba esą negali imtis priemonių dėl smulkiojo paketo dingimo, nes, pasak L. Bakučio, nėra už ko „užsikabinti“.

PATARIMAS: Aldona Vaičiulienė pataria siųsti registruotas siuntas, kad būtų galima atsekti jų kelią.

APSAUGA: Kol kas įstatymas saugo paštininkus, bet ne jų klientus.

Jono TAMULIO nuotr.