
Naujausios
Salone pirktas telefonas buvo tapęs „vogtu“
Šiaulietis Albinas Šimkus, prieš metus salone įsigijęs išmanųjį telefoną, netikėtai liko be ryšio paslaugos. Savaitę mobilusis ryšys buvo užblokuotas, tarsi telefonas būtų vogtas.
Lukas ALUZAS
lukas@skrastas.lt
Nutrūko pokalbis su tėvu
Liepos 26-ąją per pusę žodžio telefono pokalbis A. Šimkui nutrūko bekalbant su tėvu, išleidžiamu iš ligoninės, – abu tarėsi, kur susitikti.
„Tik spėjo pasakyti, kad išrašo“, – prisimena šiaulietis. Po to telefonas jau nebeveikė, teko greta esančių žmonių prašyti paskolinti telefoną, kad užbaigtų pokalbį.
Perspėjimų apie užblokavimą nebuvo, ryšio operatorius atsiuntė tik bendrąją informaciją – rekomenduota pasitikrinti ryšio priemonės IMEI kodą. „Aš tai priėmiau kaip rekomendacinę žinutę“, – sakė vyras.
Pradėjus blokuoti ryšį, A. Šimkus per kelias skirtingas sistemas pradėjo tikrinti IMEI kodą. Kaip vogtas jo telefonas buvo pažymėtas lietuviškoje „Mano IMEI“ sistemoje.
Beje, į sistemą telefonas įtrauktas kitądien, po to, kai buvo išjungtas. Dar keisčiau atrodė tai, kad, naudojantis telefonu, jis nuo 2017-ųjų gruodžio buvo ieškomas vieno Jungtinės Karalystės operatoriaus. Liepos 10-ąją nurodoma, kad jis rastas.
Šiaulietis prisimena savo telefoną įsigijęs oficialiame salone prieš metus. Jis buvęs naujas, skirtas Didžiosios Britanijos rinkai.
Po pretenzijų atnaujino ryšį
A. Šimkus kreipėsi į pardavėją – salonas informaciją perdavė ryšio operatoriams.
Vėliau paaiškėjo: du tinklai blokavo telefoną, vienas – ne. Po kreipimosi į saloną blokavimą nutraukė vienas, o po kelių dienų kitas ryšio operatorius, kurio paslaugomis šiaulietis ir naudojosi.
Šiaulietis kreipėsi į savo ryšio operatorių. Bendruoju elektroniniu paštu atsakymo į pretenziją negavo. Gavęs Verslo klientų aptarnavimo grupės vadovo elektroninio pašto adresą, pretenziją pateikė jam – atsakymą gavo su atsiprašymu.
Kaip kompensaciją ryšio operatorius pasiūlė šiauliečiui nemokėti už liepos mėnesio sąskaitą.
Vyras išsiaiškino, kad ir ryšio bendrovės darbuotojai pasimetę, nežinantys, kaip spręsti problemą, nes IMEI kodų identifikavimo sistema – dar nauja.
Telefonu naudotis vyras negalėjo savaitę. Šiaulietis buvo pasiryžęs išeiti į kitą tinklą. Pakeitė telefoną į paprastą – negalėjo naudotis elektronine bankininkyste, el. parašu, navigacija.
„Nemalonu: pasijauti niekam nereikalingas“, – situaciją komentavo A. Šimkus.
Neaišku, kodėl
A. Šimkus, besikreipdamas į telefono pardavėjus, sužinojo, kad jis – ne vienintelis žmogus, kuriam teko patirti nepatogumų. Pardavėjai pateikė ryšio operatoriams dokumentus, liudijančius, kad telefonai buvo pirkti iš tiekėjų užsienyje.
Bendrovės atstovas teigė nežinantis, kodėl naujai įsigytos ryšio priemonės klaidingai buvo įtraukiamos į „juodąjį sąrašą“.
Priežasčių negalėjo pasakyti ir „Mano IMEI“ platformą administruojančios įmonės atstovė: esą į sistemą duomenis pateikia ir ryšio paslaugas išjungia pačios telekomunikacijų bendrovės.
Gedimino Bartuškos (ELTA) nuotr.
Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovės nuo liepos 25 dienos policijos prašymu pradėjo blokuoti visus Lietuvoje ir užsienyje pavogtus, pamestus ar neteisėtai įgytus telefonus.