UAB „Busturas“ pavasarį pasitinka turėdamas didelių užmojų

UAB „Busturas“ pavasarį pasitinka turėdamas didelių užmojų

UAB „Bus­tu­ras“ pa­va­sa­rį pa­si­tin­ka tu­rė­da­mas di­de­lių už­mo­jų

Kaip ir kas­met, pa­va­sa­ris at­ne­ša daug džiu­ge­sio ir nau­jo įkvė­pi­mo vi­siems – tiek žmo­nėms, tiek įmo­nėms. UAB „Bus­tu­ras“ ir­gi tu­ri kuo pa­si­da­ly­ti ir pa­si­džiaug­ti pla­nuo­da­mas nau­jus pa­siū­ly­mus ir siek­da­mas ar­ti­mes­nio bend­ra­vi­mo su sa­vo mėgs­ta­miau­siu par­tne­riu – ke­lei­viu.

Auk­sė SMAG­RIŪ­NAI­TĖ

Skai­čiai – įspū­din­gi

„Bus­tu­ras“ tu­ri dau­giau nei 14,2 mi­li­jo­no ke­lei­vių. Tai nė­ra uni­ka­lūs ke­lei­viai, kai ku­rie žmo­nės va­žiuo­ja ne vie­ną de­šim­tį ar net šim­tus kar­tų.

Vien mies­te per praė­ju­sius me­tus ke­lia­vo 13,2 mi­li­jo­no ke­lei­vių, už­mies­ty­je „Bus­tu­ro“ au­to­bu­są sa­vo ke­lio­nėms rin­ko­si apie 929 tūks­tan­čiai ke­lei­vių.

Per 2015 me­tus au­to­bu­sai nu­va­žia­vo dau­giau nei 9,7 mi­li­jo­no ki­lo­met­rų (vien Šiau­lių mies­te – dau­giau nei 5,5 mi­li­jo­no ki­lo­met­rų).

Su­ti­ki­te, tai – įspū­din­gi skai­čiai, to­dėl bend­ro­vė pa­grįs­tai ke­lei­vius va­di­na sa­vo pa­grin­di­niais par­tne­riais, ku­riems rei­kia ži­no­ti, kaip įmo­nei se­ka­si ir ko­kie jos ar­ti­miau­si pla­nai. Apie tai – in­ter­viu su UAB „Bus­tu­ras“ ge­ne­ra­li­niu di­rek­to­riu­mi To­mu Bie­lins­ku.

Pel­nin­gi me­tai

– Ko­kie bend­ro­vei „Bus­tu­ras“ bu­vo praė­ję me­tai?

– Praė­ję me­tai bend­ro­vei bu­vo sėk­min­gi, nes ant­rus me­tus iš ei­lės už­bai­gė­me pel­nin­gai. 2014 me­tais bend­ro­vės pel­nas bu­vo 68 tūks­tan­čiai eu­rų, o 2015 me­tais įmo­nė ga­vo jau 118 tūks­tan­čių eu­rų pel­no.

Džiau­giuo­si, kad 5 pro­cen­tais pa­vy­ko su­ma­žin­ti bend­ro­vės veik­los są­nau­das, pa­di­din­ti efek­ty­vu­mą. Tai ir­gi lėmė pa­ge­rė­ju­sį re­zul­ta­tą.

Po il­go lai­ko­tar­pio su­ge­bė­jo­me ras­ti vi­di­nio re­zer­vo ir in­ves­ta­vo­me lė­šas į šiuo­lai­ki­nę, mo­der­nią au­to­bu­sų išo­rės plo­vyk­lą, ji pra­dė­jo veik­ti praė­ju­sių me­tų pa­bai­go­je.

Įmo­nė į plo­vyk­los mo­der­ni­za­vi­mą in­ves­ta­vo apie 145 tūks­tan­čius eu­rų. Ran­kų dar­bą pa­kei­tė šiuo­lai­ki­nė tech­ni­ka. Nau­do­ja­mas au­to­ma­ti­nis įren­gi­nys yra uni­ka­lus Vo­kie­ti­jos įmo­nės „Ot­to Christ AG“ ga­mi­nys.

Sa­vaei­gis plo­vi­mo po­rta­las au­to­ma­tiš­kai bė­giais ju­da pir­myn ir at­gal apie au­to­bu­są  6 m/min.–18 m/min. grei­čiu.Plo­vi­mo pro­ce­są pa­pil­do­mai ga­li­ma kont­ro­liuo­ti ir val­dy­ti nuo­to­li­niu val­dy­mo pul­tu.

Šva­rūs au­to­bu­sai – vie­nas iš ke­lei­vių per­ve­ži­mo ko­ky­bę at­spin­din­čių ele­men­tų.

Nors bend­ro­vės pel­nas išau­go, gai­la, kad mies­te ma­žė­ja gy­ven­to­jų, stu­den­tų ir – ke­lei­vių. Mums rei­kia į tai rea­guo­ti. Esa­me įsi­ti­ki­nę, kad prie­mo­nių ke­lei­vių skai­čiui au­gin­ti yra.

Mū­sų ty­ri­mų duo­me­ni­mis, apie 65 pro­cen­tai ke­lei­vių mies­te va­ži­nė­ja as­me­ni­niais au­to­mo­bi­liais, 30–35 pro­cen­tai nau­do­ja­si vie­šuo­ju trans­por­tu. Tad dar yra di­de­lė ke­lei­vių da­lis, ku­rią no­rė­tu­me iš au­to­mo­bi­lių pa­kvies­ti per­sės­ti į vie­šą­jį trans­por­tą.

– Kaip pla­nuo­ja­te pri­trauk­ti dau­giau ke­lei­vių?

– No­ri­me ge­rin­ti ap­tar­na­vi­mo ko­ky­bę, pa­slau­gu­mą, or­ga­ni­zuo­si­me mo­ky­mus dar­buo­to­jams, ypač – vai­ruo­to­jams, ku­rie tie­sio­giai bend­rau­ja su ke­lei­viais. Bū­na vis­ko, tad rei­kia ge­bė­ti iš­veng­ti konf­lik­ti­nių si­tua­ci­jų, kad ke­lei­vis bū­tų mū­sų ge­riau­sias drau­gas.

Mū­sų tiks­las – pa­siek­ti, kad šyp­so­tų­si ir vai­ruo­to­jai, ir ke­lei­viai, taip ži­no­si­me, kad jie va­žiuo­ja pa­ten­kin­ti.

Di­di­nant ke­lei­vių skai­čių, bū­ti­na mo­der­ni­zuo­ti par­ką. Jau ke­le­tą me­tų tai da­ro­me. Tam rei­kia ir sa­vo lė­šų, ir ieš­ko­ti ga­li­my­bių gau­ti pi­ni­gų iš Eu­ro­pos Są­jun­gos. Šie­met bus skel­bia­mi kon­kur­sai, nes pen­kiems di­die­siems Lie­tu­vos mies­tams yra skir­tas Eu­ro­pos Są­jun­gos fi­nan­sa­vi­mas. Ti­ki­mės, kad ki­tais me­tais mus pa­sieks de­šimt nau­jų su­spaus­to­mis du­jo­mis va­ro­mų au­to­bu­sų. 2015 me­tais „Bus­tu­ras“ ga­vo de­vy­nis nau­jus au­to­bu­sus.

Gra­fi­kai – op­ti­ma­lūs

– Kiek kas ry­tą į gat­ves iš­vyks­ta au­to­bu­sų ir kaip su­da­ro­mi gra­fi­kai?

– Bend­ro­vė mies­te eksp­loa­tuo­ja per 100 di­de­lių au­to­bu­sų, tu­ri­me tam tik­rą re­zer­vą. Eis­me kas­dien da­ly­vau­ja 72–75 au­to­bu­sai.

Au­to­bu­sų ju­dė­ji­mo gra­fi­kas yra mak­si­ma­liai pri­de­rin­tas prie ke­lei­vių po­rei­kių. Jau ant­rus me­tus nau­do­ja­me spe­cia­lią pro­gra­mi­nę įran­gą, ku­ri lei­džia su­pla­nuo­ti au­to­bu­sų eis­mą, kad jie va­žiuo­tų to­ly­giai pa­si­skirs­tę.

Net­gi pro­gra­mos su­da­ry­to­jai pa­gy­rė, kad Šiau­lių mies­te au­to­bu­sų ju­dė­ji­mo gra­fi­kai yra su­da­ry­ti op­ti­ma­liai.

– Ko­kie va­žia­vi­mo au­to­bu­su pri­va­lu­mai, ku­riuos ver­ta bū­tų iš­skir­ti?

– Vi­sų pir­ma – tai yra pi­giau. Bi­lie­to kai­na Šiau­liuo­se pi­giau­sia Lie­tu­vo­je, o leng­vą­jį au­to­mo­bi­lį iš­lai­ky­ti at­siei­na ne­ma­žai są­nau­dų. Ant­ra – pa­to­giau, nes at­va­žia­vus į mies­to cent­rą ar grį­žus na­mo, ne­rei­kia ieš­ko­ti vie­tos, kur pa­sta­ty­ti au­to­mo­bi­lį. Tre­čia – va­žiuo­da­mi au­to­bu­sais, mies­tie­čiai pri­si­dė­tų prie šva­res­nio mies­to oro.

Be to, au­to­bu­sas per­ve­ža tiek žmo­nių, kiek sė­di ke­tu­rias­de­šim­ty­je au­to­mo­bi­lių. Ma­žiau au­to­mo­bi­lių – ma­žiau spūs­čių mies­to gat­vė­se, šva­res­nis oras.

Į atei­tį – op­ti­mis­tiš­kai

– Mies­te ne­mo­ka­mai au­to­bu­su ga­li va­ži­nė­ti vy­res­ni nei 75 me­tų as­me­nys. Ko­kių dar nau­jie­nų tu­ri­te ke­lei­viams?

– Va­kar Šiau­lių mies­to ta­ry­ba pa­tvir­ti­no, kad pen­si­nio am­žiaus Šiau­lių gy­ven­to­jai, ku­riems nu­sta­ty­tas di­de­lių spe­cia­lių­jų po­rei­kių ly­gis, su elekt­ro­ni­nio bi­lie­to kor­te­le ga­lės va­žiuo­ti ne­mo­ka­mai. Pre­li­mi­na­riai to­kių žmo­nių yra apie 2 000.

– Kaip se­ka­si dieg­ti elekt­ro­ni­nio bi­lie­to sis­te­mą?

– Elekt­ro­ni­nio bi­lie­to die­gi­mo, su­de­ri­ni­mo dar­bai ei­na į pa­bai­gą. Dau­giau kaip pu­sė Šiau­lių ke­lei­vių yra įsi­gi­ję elekt­ro­ni­nio bi­lie­to kor­te­les, jos ne­mo­ka­mai pla­ti­na­mos iki lie­pos 1 die­nos. Kvie­čiu pa­si­nau­do­ti pro­ga ir įsi­gy­ti elekt­ro­ni­nį bi­lie­tą at­vy­kus į Ke­lei­vių ap­tar­na­vi­mo cent­rą Šiau­lių au­to­bu­sų sto­ty­je.

Nau­jo­vė – ne­ma­žai šiau­lie­čių jau pa­ste­bė­jo, kad vei­kia elekt­ro­ni­nio bi­lie­to pa­pil­dy­mo in­ter­ne­tu sis­te­ma, jos ad­re­sas in­ter­ne­te e.bus­tu­ras.lt.

Ka­dan­gi pil­dy­mo in­ter­ne­tu pa­slau­ga tik pra­dė­ta įgy­ven­din­ti, ma­lo­niai lau­kia­me pa­sta­bų, pa­siū­ly­mų iš vi­sų mies­to vie­šo­jo trans­por­to ke­lei­vių elekt­ro­ni­niu pa­štu ebilietas@busturas.lt ar­ba ne­mo­ka­mu te­le­fo­nu (8 800) 20203.

– Ko ti­ki­tės iš šių me­tų?

– Į atei­tį žiū­ri­me op­ti­mis­tiš­kai. Ne­pai­sant to, kad žmo­nių skai­čius mies­te ma­žė­ja, siek­si­me sa­vo ge­ru dar­bu pri­trauk­ti ke­lei­vių į au­to­bu­sus.

Ti­ki­mės, kad ir šie me­tai bus sėk­min­gi, kad gau­si­me pel­no ir to­liau dirb­si­me pa­ti­ki­mai. Vi­sais bū­dais ieš­ko­si­me ga­li­my­bių, kaip at­nau­jin­ti au­to­bu­sus, kad jie bū­tų pa­trauk­lūs ke­lei­viams.

UAB „Bus­tu­ras“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius To­mas Bie­lins­kas džiau­gia­si, kad bend­ro­vė ant­rus me­tus iš ei­lės už­bai­gė pel­nin­gai.