Butikai bando konkuruoti su prekybos centrais

Butikai bando konkuruoti su prekybos centrais

Butikai bando konkuruoti su prekybos centrais

Šiauliuose daugėja ne masinės prekybos drabužių krautuvėlių, salonų. Jų savininkai teigia, kad tai lemia miesto gyventojų noras atrodyti originaliai, stilingai. Vis dažniau teikiama pirmenybė drabužių kokybei, o ne kainai.

Laura KRYŽEVIČIŪTĖ

laura@skrastas.lt

Klientai vertina išskirtinumą

Prieš dvejus metus Šiauliuose, Vilniaus gatvės bulvare, duris atvėrė vardiniais drabužiais iš Italijos prekiaujantis salonas. Jo pardavėja-konsultantė Vitalija Kurmytė pasakojo, kad drabužius atrenka, stebėdami šiauliečių stilių.

„Kitaip nei prekybos centruose esančios parduotuvės, atvežančios drabužius masiškai, mes kiekvieno drabužio modelio atvežame iki trijų vienetų. Todėl klientas gali jaustis ramus, kad įsigijęs daiktą nesutiks kito žmogaus, kuris vilkėtų tą patį“, – sakė salono darbuotoja.

Jos nuomone, ir salonai, ir krautuvėlės didesnio klientų dėmesio sulaukia ir dėl jose esančios aptarnavimo kultūros, kai konsultantas klientui skiria daugiau laiko, pataria, kas derėtų prie jo išsirinkto drabužio, sukuria individualų stilių.

Šiame salone brangiausio drabužio kaina siekia 700 eurų, o pigiausią prekę galima įsigyti už 40 eurų. Pagrindinės klientės yra moterys, kurių amžiaus vidurkis apie 30 metų. Salonas neretai sulaukia ir smalsuolių, į parduotuvę užsukančių tiesiog pasižvalgyti.

Pagrindinės klientės – moterys

Kito italų dizainerės drabužiais prekiaujančio salono vedėja Indrė Birutytė taip pat sakė, kad pagrindinės jų klientės – moterys, jų amžius svyruoja nuo 18 iki 40 metų.

„Dažnai, jei mūsų butike perka mama, kliente tampa ir jos dukra“, – sakė vedėja.

Šioje parduotuvėje būdingas pastovus klientų ratas, dažniausiai apie ją sužinoma iš rekomendacijų. Paklausta, kokiam socialiniam sluoksniui dažniausiai priklauso krautuvėlės klientės, vedėja sakė, kad lankosi verslininkės, direktorės, tačiau panašią klienčių dalį sudaro ir įvairių valstybinių įstaigų darbuotojos, pardavėjos, darželių auklėtojos. Nors čia vidutinė drabužių kaina siekia 150 eurų, jame perka ne tik pasiturinčios moterys, bet ir tos, kurios pirmenybę teikia vienai, tačiau kokybiškai prekei.

Per dieną parduotuvė sulaukia iki dešimties klientų, vidutiniškai parduodama apie tris drabužius.

Klientai butikuose dažniausiai ieško kokybiškų džinsų, palaidinių bei vasarinių suknelių, kokių pasigenda prekybos centruose.

Originalūs drabužiai už prieinamą kainą

Šiauliuose populiarios krautuvės, kurioje prekiaujama naujais ir dėvėtais drabužiais iš Jungtinės Karalystės, pardavėja-konsultantė Jurgita Vitkauskaitė pasakojo, kad jie orientuojasi į studentą ar paauglį, tačiau drabužių sau randa ir penkiasdešimties sulaukusios moterys. Brangiausias drabužis krautuvėje kainuoja 22 eurus, o pigiausią daiktą galima įsigyti už 50 euro centų.

„Mūsų parduotuvėje esančius drabužius atrenka stilistai, kurie dirba sostinėje, todėl stebime, kokiems drabužiams ir stiliui pirmenybę teikia šiauliečiai. Pasiūlome originalius, stilingus drabužius už prieinamą kainą. Manau, kad tai ir lemia didėjantį butikų atsiradimą Šiauliuose bei augantį jų populiarumą“, – sakė J. Vitkauskaitė.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

KOKYBĖ: Itališkais drabužiais prekiaujančios krautuvės vedėja Indrė Birutytė teigia, kad jų populiarumą lemia drabužių kokybė.

STILIUS: Vitalija Kurmytė, dirbanti prabangių drabužių salone, mano, kad šiauliečiai tampa vis stilingesni.

SKIRTUMAI: Tarp jaunimo populiarios krautuvės konsultantė Jurgita Vitkauskaitė mano, kad mažų krautuvėlių populiarumui ir paklausai įtaką daro ir šiauliečių nusivylimas didžiuosiuose prekybos centruose siūlomų drabužių kokybe.