
Naujausios
Dukra įprasmino ryšį su mama
Žodžių junginys „Mama pasiuvo“ iš Naujosios Akmenės kilusią Aistę Ožalinskaitę lydėjo nuo pat vaikystės. Tai įkvėpė merginą sukurti prekių ženklą – su šiuo užrašu siūti išskirtinius drabužius. Kiekvieną raidę jos mama, profesionali siuvėja, iškerpa ir prisiuva pati, ant etikečių užrašo vardą to, kuriam siuva.
Simona SIMONAVIČĖ
simona@skrastas.lt
Siuvyklėlė mažame mieste
Iš Naujosios Akmenės kilusi A. Ožalinskaitė niekada neplanavo sukurti verslo ir iki šiol drabužių prekinio ženklo „Mama pasiuvo“ nevadina verslu. Jai tai pomėgis, dirba tada, kai būna įkvėpimas, kyla noras, dega idėja.
Rūbai su žaismingu užrašu gimė ekspromtu – kartą Aistei kilo mintis turėti džemperį su užrašu „Mama pasiuvo“. Tą pačią sekundę paskambino mamai ir paklausė, ar ji galėtų tokį pasiūti? Mama sutiko. Taip prasidėjo jųdviejų eksperimentai: nuo pirmo džemperio, pirmo skelbimo „Facebook“, pirmo kliento.
„Mano mama yra profesionali siuvėja. Nuo vaikystės išskirtiniai rūbai buvo siūti mamos. Manęs klausdavo: „Iš kur gavai suknelę?“ – „Mama pasiuvo“, – atsakydavau. Šis žodžių junginys lydi nuo vaikystės, tad drabužiai ir frazė yra labai natūralus prekių ženklo gimimas“, – pasakoja A. Ožalinskaitė, save vadinanti mamos vaiku. „Mama pasiuvo“ jai yra ryšys su mama, jas jungiančios gijos įprasminimas.
Dukra dirba Vilniuje, o mano mama – Naujojoje Akmenėje, mažoje siuvyklėlėje. Kiekvieną raidę mama iškerpa ir prisiuva savo rankomis, net ant etikečių užrašo būsimo drabužio savininko vardą.
„Naujojoje Akmenėje mano šaknys, mano vaizduotėje visada yra mama, jos siuvimo mašina. Kartais net susigraudinu pagalvojusi, kiek ji daug dirba, galbūt pavargo... Bet anaiptol – ištaikydama laisvą minutę ji sugalvos ką pasiūti, net jei ir nėra būtinybės. Toks to mažo miesto žavesys – ten gimsta dideli dalykai“, – pasakoja A. Ožalinskaitė.
Prekės ženklas – eksperimentų platforma
Mergina dirba rinkodaros srityje – pradėjusi nuo skaitmeninės rinkodaros dabar dirba draudimo bendrovėje, visapusiškai rūpinasi įmonės įvaizdžiu, reklamos turiniu.
Ar sukurti verslą iš, rodos, elementarios ir daugeliui šimtą kartų girdėtos frazės reikia turėti verslumo gyslelę? Aistė sako, jog verslumas jai asocijuojasi su kūryba, veržlumu, baimių atsisakymu, saviraiškos laisve.
„Esu laisva, kuriu – ne tik imu iš gyvenimo, tačiau jam ir duodu dalį savęs. Manau, šios savybės labiausiai padeda vystyti naujus projektus“, – svarsto A. Ožalinskaitė.
Klaidų ir nesėkmės pradėdama verslą ji nebijojo, nes „Mama pasiuvo“ nėra jos pagrindinė veikla, nuo kurios priklauso materialinė gerovė.
„Kai norite šokti, einate šokti. Kai noriu naujo suknelės modelio ar naujo naujienlaiškio dizaino, rūbo aprašymo – imu ir padarau. Man regis, visuomenėje yra gajus įsitikinimas, jog žmogus turi kažkam duoti ataskaitą, ką ir kodėl daro. Aš taip nemanau. Nemėgstu suvaržymų, darau tik tai, kas patinka ir daro kitus laimingus“, – sako Aistė.
Jos manymu, nėra klaidų – yra tik patirties vaisiai. Kadangi dažniausios klaidos gyvenime ar versle gimsta iš nesusikalbėjimo, svarbu pajausti savo pašnekovą ar auditoriją.
Verslas kaip namelis negyvenamoje saloje
Ilgai „Mama pasiuvo“ buvo tik Aistė ir mama, tačiau daugėjant užsakymų, prekybos vietų, projektų idėjų, atsirado poreikis priimti į komandą daugiau žmonių. Didžiausias verslo iššūkis buvo surasti „savus“.
„Man tai buvo lyg atiduoti savo vaiką naujai auklei, nes juk tik aš žinau, ko reikia, kaip perduoti tą žinojimą kitam žmogui? Tačiau „Mama pasiuvo“ augimas yra 100 procentų jaunų, smalsių, meniškų žmonių dėka“, – pasakoja A. Ožalinskaitė.
Šiuo metu komandoje dirba būsima mados dizainerė Emilija Viskontaitė. Aistė siekia perduoti savo patirtį jai, kad būsima mados dizainerė galėtų atsiskleisti ir susikurti tvirtą pagrindą savo karjeros pradžiai. Pasak A. Ožalinskaitės, dar vienas didelis iššūkis yra nebijoti dalintis.
„Svarbu domėtis pasauliu, skaityti, skirti laiko tik sau, bendrauti su žmonėmis, kurie įkvepia – tai yra kūrybos komponentai. Svarbiausia sutikti teisingus žmones, kurti atmosferą, kuri įkvepia darbui“, – sako versli mergina. Komandoje dirbančius žmones ji vadina plėtros varikliu.
Prekių ženklo kūrėja sako, jog kuriant verslą privalu neatsilikti nuo kliento – naivu tikėtis, kad jis prisitaikys. Todėl svarbu būti priekyje, ieškoti inovatyvių sprendimų, analizuoti rinką ir išsiskirti.
„Verslą įsivaizduoju kaip namelį ant jūros kranto negyvenamoje saloje. Kad jį pastatytum, turi susipažinti su sala, jos augmenija, gyvūnija, ieškoti medžiagų, reikalingų pamatui, sienoms, stogui. Turi keliauti, nuplaukti toli ir parsiplukdyti tai, ką radai jūroje, iš to įsirengti namo vidų. Jei plauki jūroje, turi panirti labai giliai, kad ištrauktum lobį ir galėtum jį parnešti į namus. Kai pastatai namą ir jį įsirengi, privalu pasikviesti svečių. Patarčiau kiekvienam pradedančiajam atrasti savo salą, žinoti, iš ko pastatyti namą ir kokius svečius pakviesti“, – verslą pradedančiam žmogui pataria A. Ožalinskaitė.
Emilijos VISKONTAITĖS nuotr.
Prekių ženklo „Mama pasiuvo“ kūrėja ir puoselėtoja Aistė Ožalinskaitė sako, jog kuriant verslą klaidų nėra, tai – patirties vaisiai. Verslo kūrimas jai yra kūrybinė veikla, todėl nėra priežasties bijoti, nebandyti.
Gabijos LABUTYTĖS nuotr.
Emilijos VISKONTAITĖS nuotr.
Drabužius su užrašu „Mama pasiuvo“ gamina Aistės Ožalinskaitės mama, gyvenanti Naujojoje Akmenėje.