Dyzeliniai automobiliai vis dar valdo

Dyzeliniai automobiliai vis dar valdo

Dyzeliniai automobiliai vis dar valdo

Apklausų rezultatai prognozuoja, jog turėtų pigti dyzeliniai automobiliai. Įtakos tam neva gali turėti sugriežtėję techniniai reikalavimai šiem automobiliams. Bet automobilių pardavėjai abejoja tokiomis tendencijomis, nes kol kas dyzeliniai automobiliai yra patraukliausi Lietuvos pirkėjui.

Alvydas JANUŠEVIČIUS

alvydas@skrastas.lt

Tendencijos pagal skelbimus

Per metus transporto skelbimų portale Autoplius.lt šių transporto priemonių paieškų skaičius sumažėjo nuo 80 iki 76 procentų. Dyzelinių automobilių populiarumo kreivė ypač smuko šių metų pirmąjį ketvirtį.

Pasak portalo plėtros vadovo Viktoro Daukšo, dyzelinių transporto priemonių paklausai neigiamos įtakos turėjo nuo kovo 1 dienos Lietuvoje įsigaliojusi griežtesnė šių automobilių techninė apžiūra ir sumažėjęs dyzelino bei benzino kainų skirtumas. „Be abejo, įtakos turi ir sumažėjęs pirkėjų iš Rytų šalių – Rusijos, Baltarusijos, kurie ypač ieškojo dyzelinu varomų automobilių, srautas“, – sako V. Daukšas.

Pasak V. Daukšo, atsižvelgiant į dabartines kuro kainas ir darant prielaidą, kad dyzelinis automobilis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 7 litrus, o benzininis – 9 litrus kuro, apskaičiuota, kad vienerių-penkerių metų dyzelinio automobilio permoka atsipirktų nuvažiavus beveik 54 tūkstančius kilometrų.

„Taip pat apskaičiavome, kad 11–15 metų dyzeliniai automobiliai atsiperka maždaug per metus, kai įveikiama 19,2 tūkstančio kilometrų“, – sako V. Daukšas.

Tendencijos turguje

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, Lietuvoje apie 48 procentai lengvųjų automobilių yra varomi dyzeliu.

Automobilių turgaus tendencijos – dyzeliai laimi. Pabalių turguje ir kitose Šiaulių automobilių prekyvietėse didžiąją dalį pasiūlos sudaro dyzeliniai automobiliai.

Turguje sutiktas šiaulietis Andrius dairėsi automobilio. Būtinai dyzelinio, nes yra jaunasis ūkininkas – galės važinėti „žaliu“ (žymėtu) kuru. Vyras prisipažino, kad tokių „ūkininkų“ kaip jis yra pilna Lietuva. Turi pažymėjimą, šiek tiek žemės ir važiuoji.

Pirkėjas Juozas taip pat ieškojo dyzelinio pigesnio automobilio. Reikia darbinės transporto priemonės. Juozas prisipažino gaunantis baltarusiško dyzelino, kurio kokybe nesiskundžia.

Pabalių turgaus direktorius Žydrūnas Augustinas sako pastebėjęs tik vieną tendenciją – visų automobilių prekyba šiuo metu šiek tiek stabtelėjo“.

„Pasatus“ keičia „Toyota“

Dėvėtų automobilių prekyba užsiimantis Kęstas taip pat pastebi, kad prekyba yra stabtelėjusi, tačiau dyzeliniai automobiliai nepinga ir išlieka geidžiamiausi rinkoje.

„Mes negalime jų piginti, nes užsienyje jų niekas pigiau neparduoda. Dyzeliniai automobiliai populiarūs ne tik pas mus. Vežame „dyzelius“ iš Belgijos. Ten gatvėse tokių automobilių – per 70 procentų. Pas mus – per 50“, – aiškino pardavėjas.

Kęstas apskaičiavo, kad iš dešimties parduotų automobilių tik vienas ar du būna benzininiai. Lietuviai, anot Kęsto, turguose dažniausiai renkasi automobilius, pagamintus po 2000-ųjų ir moka už juos 3-5 tūkstančius eurų.

Remigijus pardavinėja apynaujus automobilius salone. Čia vidutinė automobilio kaina siekia 10 tūkstančių eurų, o amžius – apie 3 metus. Čia galioja tos pačios tendencijos kaip ir turguje. Šį mėnesį salonas pardavė 9 automobilius. Tik vienas jų varomas benzinu.

„Pirko moteriai, kuri planavo važinėti tik po miestą nedideliais atstumais. Nors dyzeliniai automobiliai truputį brangesni, žmonės perka juos dėl ekonomiškumo. Dyzelio varikliai mažiau naudoja ir jis yra pigesnis“, – paaiškino Remigijus.

Vadybininkas sako pats važinėjantis dyzeliniu automobiliu: „Jei važiuočiau benzinu, mieste sunaudočiau 8-9 litrus, o dyzelio – tik 6.“

Remigijus atremia mitus, kad Lietuvą pasiekia tik visiškai „sudrožti“ dyzeliniai automobiliai. Jo nuomone, jei automobilis iš Prancūzijos ar Italijos, didelė tikimybė, kad jis yra labai daug pravažiavęs. Vokiški, belgiški automobiliai būna pravažiavę mažiau.

„Vokiški „pasatai“ jau išeina iš mados. Galima sakyti, kad dabar tipiškas lietuvio automobilis – dyzelinė „Toyota“.

Jono TAMULIO nuotr.

PAKLAUSA: Automobilių turguose dominuoja dyzeliniai automobiliai, o jų kaina nė nemano kristi.