
Naujausios
Eismą reguliuos išmanusis šviesoforas
Rytoj Šiauliuose, rekonstruotoje Pramonės ir Išradėjų gatvių sankryžoje, eismą reguliuoti pradės išmanusis šviesoforas.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Stebės šviesoforo valdiklis
Naujai šioje sankryžoje įrengtas šviesoforas nuo 22 valandos vakaro iki šešių ryto funkcionuos režimu „Raudona visiems“.
Šviesoforo valdiklis sureaguos, kai prie sankryžos privažiuos automobilis – jam užsidegs žalias šviesoforo signalas.
Kai automobilis, patekęs į valdiklio matomumo zoną, yra vienas (nėra automobilių ar pėsčiųjų kitomis kryptimis), tuomet žalia šviesa jam užsidegs po sekundės, o jei artėja du automobiliai skirtingomis kryptimis, tuomet žalia šviesa užsidegs tam, kuris pirmas paklius į matomumo zoną. Kitam teks sustoti ir palaukti, nes jam įsižiebs raudonas šviesoforo signalas.
Kai automobilių nėra, valdiklis įjungs raudoną šviesoforo signalą visomis kryptimis ir bus pasirengęs uždegti žalią šviesą ta kryptimi, kuria priartės automobilis.
Analogiškai šviesoforo valdiklis reaguos ir į priartėjusius pėsčiuosius.
Esant blogam matomumui arba sugedus kamerai, valdiklis, informuoja Šiaulių policijos atstovė Gailutė Smagriūnienė, reaguos kaip į situaciją, kai sankryžoje yra automobilių įvairiomis kryptimis, todėl šviesoforo fazes pradės įjunginėti cikliškai.
„Kai eismas nėra intensyvus, pavyzdžiui, vėlai vakare ar naktį, vairuotojai, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, priversti sustoti, paklusti užprogramuotai ciklų kaitai ir laukti žalio šviesoforo signalo, nors gretimoje gatvėje automobilių ir nėra, – sakė policijos atstovė. – Išmaniojo šviesoforo dėka laukti nebereikės.“
Dieną, kai eismas sankryžoje intensyvus, šviesoforas funkcionuos reguliuojamas valdiklio, kuris nustato šviesoforo signalų degimo ciklus paeiliui.
Skraidūnams teks mažinti greitį
Policijos pareigūnų teigimu, toks šviesoforo režimas turėtų veikti kaip drausminanti priemonė, neleidžianti pravažiuoti sankryžos, smarkiai viršijant leistiną greitį, nes vairuotojas jau iš tolo mato, jog jam dega draudžiamasis šviesoforo signalas. Valdiklis sugeba „pamatyti“ automobilį 50–55 metrų atstumu nuo „Stop“ linijos.
„Toks atstumas yra pakankamas, kad vairuotojas galėtų sustoti prie „Stop“ linijos, važiuodamas 50-60 kilometrų per valandą greičiu“, – sakė G. Smagriūnienė.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
SANKRYŽA: Išmanusis šviesoforas, įrengtas Šiauliuose, rekonstruotoje Pramonės ir Išradėjų gatvių sankryžoje, eismo dalyviams padės išvengti bereikalingo laukimo naktį, kai sankryža yra tuščia.
ŠVIESA: Kai automobilis pateks į valdiklio matomumo zoną, tuomet užsidegs žalia šviesoforo šviesa.