
Naujausios
Eismo dalyviams – modernus aplinkkelis
Šiaulių ir Radviliškio gyventojai gali didžiuotis: abu miestus prieš kelias savaites sujungė vienas moderniausių Lietuvoje greitkelių. Beveik šešiolikos kilometrų keturių eismo juostų kelyje įrengtos dvi "turbo" žiedinės sankryžos, trys viadukai, požeminės automobilių ir pėsčiųjų pravažos, požeminės perėjos bei kita. O varliagyviams apsaugoti nutempta vielos tinklo tvorelė.
Justė BUDINAITĖ
16 kilometrų greitkelio
Senajam per Kairių gyvenvietę link Radviliškio vedusiam keliui, kuris buvo dviejų eismo juostų ir, atsižvelgiant į eismo intensyvumą, aiškiai neatitiko šiuolaikinių saugumo bei aplinkosaugos reikalavimų, reikėjo rimto gydymo.
Kelio Panevėžys–Šiauliai ruože Šiauliai–Radviliškis nutiestas beveik šešiolikos kilometrų naujas keturių eismo juostų ir 5,5 metro pločio su žalia skiriamąja juosta greitkelis, kuris aplenkė ir Kairių gyvenvietę.
Kelio tiesimo bei rekonstrukcijos darbai, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) užsakymu, trejus metus vykdyti dviem etapais. I-uoju etapu renovuota šešių su puse kilometro ilgio kelio atkarpa nuo Gudelių gyvenvietės (Šiaulių rajonas) iki Radviliškio miesto.
Pernai, birželio mėnesį prasidėjus ir dabar jau pasibaigus II-ajam etapui, renovuota kiek daugiau nei du kilometrai senojo kelio bei nutiestas naujas septynių kilometrų ruožas nuo Aleksandrijos gyvenvietės (Šiaulių rajonas) iki Gudelių.
Darbus atliko UAB „Šiaulių plentas“ kartu su partneriu AB „Panevėžio keliai“.
Modernios naujovės
LAKD užsakymu projekto rengėjo UAB „Kelprojektas“ parengtu projektu Aleksandrijos gyvenvietėje įrengta 666 metrų ilgio ir maždaug trijų metrų aukščio akustinė triukšmą mažinanti siena (tokios akustinės sienos įrengtos ir ties Bertužių bei Šniūraičių gyvenvietėmis). Ši siena transporto priemonių keliamą triukšmą sumažina vidutiniškai 25 decibelais.
Atsižvelgiant į eismo intensyvumą, Aleksandrijoje, Plytinės ir Stendo gatvių sankryžose įrengti šviesoforai.
Sankryža į Ginkūnus praturtėjo "turbo" žiedu. Analogiška "turbo" sankryža I-uoju kelio rekonstrukcijos etapu buvo įrengta prie Radviliškio. Tokiu principu įrengtų žiedinių sankryžų privalumas tas, kad į žiedą tenka įsukti tik sukantiesiems į kairę, tuo tarpu važiuojantiesiems tiesiai bei į dešinę to daryti nereikia, užtenka sankryžą apvažiuoti kraštine eismo juosta.
"Turbo" žiedinių sankryžų salelės išklotos granito trinkelėmis. Granitas pasirinktas tam, kad ant salelių netyčia užvažiavę sunkiasvoriai nepažeistų dangos.
Ir, žinoma, modernusis septynių kilometrų aplinkkelis! Dėl jo Kairių gyvenvietė dabar priklauso tik kairiškiams. Dar neseniai į Vilnių, Kauną ar kitus šalies miestus skubančių įvairių gabaritų transporto priemonių burzgesio ir išmetamųjų dujų kamuojamas miestelis dabar atgavo ramybę.
Moderniajame kelyje viskas apgalvota iki smulkmenų: trijuose aplinkkelio vingiuose tam, kad vairuotojų neakintų priešprieša atvažiuojančių automobilių žibintai, įrengti priešakinantys apsauginiai barjerai, iš viso apie pustrečio kilometro.
Eismo dalyvių saugumui užtikrinti Šniūraičių ir Vėgelių sankryžose įrengti du apie 60-ies metrų tuneliniai viadukai, o Bertužių gyvenvietėje – gelžbetoninis viadukas. Greitkelyje įrengtos penkios požeminės pėsčiųjų perėjos, taip pat pėsčiųjų ir dviračių takas su visa reikalinga infrastruktūra. Nuo šiol dviratininkai naujai nutiestu taku iš vieno miesto į kitą galės nuvažiuoti patogiai ir saugiai.
Eismo saugumui pagerinti kelyje Šiauliai–Radviliškis atsisakyta nuovažų nuo magistralinio kelio į vietinius kelius, sodybas, dirbamus laukus. Tam įrengti jungiamieji keliai, esantys abiejose magistralės pusėse, kurių bendras ilgis – beveik 24 kilometrai. Susisiekti tarp jungiamųjų kelių įrengtos dvi metalinės pravažos.
Pasirūpinta ir varliagyviais
Dar viena naujovė mūsų šalyje, o Europoje taikoma jau seniau – pokelinės varliagyvių perėjos.
Jei eismo dalyviai užmestų akį į greitkelio šlaitus, kai kuriose vietoje pastebėtų nutemptas kelių sprindžių aukščio vielos tinklo tvoreles, kurių galai nukreipti į kelio pusę. Toks tvorelių nukreipimas – tarsi varteliai į migruojantiems varliagyviams skirtą požeminę perėją.
Keturlapio dobilo sankryža
Greitkelio pašonėje esančios Bertužių gyvenvietės žmonės gali didžiuotis vienintele rekonstruotame ruože vadinamąja keturlapio dobilo sankryža.
Darbų rangovės UAB „Šiaulių plentas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Vaidas Varnas sako, kad, tokia sankryža itin įspūdingai atrodo iš aukštai ir iš tiesų primena dobilo lapą.
Kad eismo dalyviai jaustų komfortą važiuodami vadinamąja dobilo lapo sankryža, kelininkai jos prieigas apsodino medeliais.
Aplinkos ir eismo saugumui
Moderniojo projekto sumanytoja ir iniciatorė Lietuvos susisiekimo ministerija išskirtinį dėmesį šiame projekte skyrė eismo saugumui, todėl sankryžas bei pavojingesnius kelio ruožus nuspręsta apšviesti.
Saugesnį eismą užtikrins ir daugiau nei 40 kilometrų metalinių atitvarų priešpriešinio eismo srautams atskirti. Kai kuriose vietose tam, kad pėstieji į greitkelį neišeitų neleistinose vietose, jie paaukštinti tinklo tvora.
Daug dėmesio kelyje skirta ir aplinkosaugai. Skiriamojoje juostoje paviršiniam vandeniui surinkti nutiesti betoniniai latakai, įrengti kietų dalelių nusodinimo šuliniai, uždoriai, aplinka apželdinta, pastatyti lietaus nuotekų valymo įrenginiai. Arčiausiai kelio esantiems namams sudėti triukšmą slopinantys langai.
Svari patirtis
„Šiaulių plento“ generalinio direktoriaus Juozo Aleksos teigimu, tokio aukšto inovacinio lygio kelio tiesimas bei rekonstrukcija bendrovei – svari patirtis.
„Taip, Šiaulių apskrities gyventojai šiandien turi moderniausią kelią šalyje, – sakė bendrovės vadovas. – Tikimės, kad pateisinome šio grandiozinio projekto sumanytojų lūkesčius, ir jie liks patenkinti.“
UAB „Šiaulių plentas“ technikos direktoriaus pavaduotojas V. Varnas viliasi, kad naująjį kelią eismo dalyviai pamėgs ir tausos jį. Specialistas tikisi, kad keliui ir jo prieigoms pavyks išvengti piktadarių išpuolių.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
APLINKKELIS: Septynių kilometrų aplinkkelis – šiuo metu vienas moderniausių šalyje.
BARJERAI: Kelio atitvaruose įrengti priešakinantys apsauginiai barjerai.
SANKRYŽA: Modernioji turbo žiedinė sankryža ties Aleksandrija. Tokia pat įrengta ir ties Radviliškiu.