Eismo dalyviams – nauji reikalavimai

Eismo dalyviams – nauji reikalavimai

Eismo dalyviams – nauji reikalavimai

Nuo spalio 11 dienos įsigaliojo Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Esminius pasikeitimus skaitytojams pristato Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro laikinasis viršininkas Lorenas DAINAUSKAS.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Dviratininkams

– Naujieji KET pakeitimai palietė motorinių transporto priemonių vairuotojus ir dviratininkus, ir kitus eismo dalyvius. Kokios naujovės dviračių vairuotojams?

– Vienas iš esminių pakeitimų tai, kad, prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu dabar leidžiama nuo aštuonerių metų. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį.

Kai dviračių tako, dviračių juostos, kelkraščio nėra arba jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.

Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti kelią ten, kur eismas nėra reguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones. Tačiau, kirsdamas išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, nebeprivalo praleisti iš ten arba ten įsukančių transporto priemonių.

Dviračių vairuotojams draudžiama važiuoti pėsčiųjų perėjomis, nuo šiol jie vienareikšmiškai privalo nulipti nuo dviračio. Dviratininkas pėsčiųjų perėjoje tampa pėsčiuoju.

Reikėtų žinoti, kad KET numatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams.

Ties rodykle privaloma sustoti

– Kas KET pakeitimuose numatyta naujo, ko anksčiau taisyklėse nebuvo?

– Nuo šiol atsakomybė gresia tiems, kurie vairuos transporto priemones neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse. Anksčiau atsakomybė grėsė tik KET taisykles pažeidusiems vadinamųjų dragų dalyviams, dabar vairuotojai gali būti nubausti vien už važiavimą juose.

Nauja tai, kad draudžiama įsiterpti tarp mokinio, besimokančio vairuoti mopedą, motociklą, triratį, bet kurios rūšies keturratį (išskyrus sunkųjį), ir jį lydinčio vairavimo instruktoriaus vairuojamų transporto priemonių.

– Pasikeitimų numatyta ir eismo reguliavime. Kokie esminiai?

– Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jei jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta. Kitaip tariant, žalia rodyklė lentelėje nuo šiol tarsi prilygsta ženklui „Stop“.

Beje, reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle po 2020 metų sausio 1 dienos neliks.

Vairuotojai privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat privalo palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Rekomenduojama, kad atstumas tarp viena kryptimi važiuojančių transporto priemonių būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro parodymo pavertus metrais, pavyzdžiui, kai greitis 70 kilometrų per valandą, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 metrai.

Greitis ir saugos diržai

– Pakeitimais pakoreguotas leistinas važiavimo greitis greitkeliuose ir autostradose.

– Lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais automagistralėse nuo balandžio 1 dienos iki spalio 31-osios pagal naujuosius pakeitimus leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 kilometrų per valandą greičiu, o nuo lapkričio 1-osios iki kovo 31 dienos – ne didesniu kaip 110 kilometrų per valandą greičiu.

Vairuotojai, važiuojantys greitkelio statusą turinčiu aplinkkeliu į Radviliškį, taip pat ir kitais šalies greitkeliais, nuo balandžio 1 dienos iki spalio 31 dienos gali važiuoti ne didesniu kaip 120 kilometrų per valandą greičiu, o nuo lapkričio 1 dienos iki kovo 31-osios – ne didesniu kaip 110 kilometrų per valandą greičiu.

– Nuo spalio 11-osios įsigaliojo nauji reikalavimai, susiję su saugos diržais. Kokie jie?

– Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones). Tačiau leidžiama važiuoti be motociklininkų apsaugų, jeigu mopedas, motociklas, triratis, bet kurios rūšies keturratis turi kėbulą (kabiną) ar įmontuotus stogo saugos lankus, kurių paskirtis apsaugoti vairuotoją, keleivį nuo smūgių, ir yra įrengti saugos diržai.

Beje, sakydamas „kėbulą“ neturiu omenyje savadarbio. Tai turi būti kėbulas, pagamintas su visomis privalomomis saugos priemonėmis.

– Naujieji KET pakeitimai galioja beveik savaitę. Kaip sekasi drausminti kol kas menkai apie juos žinančius eismo dalyvius?

– Kaip sakoma, nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia.

Kol kas protokolų dėl pažeidimų, susijusių su naujovėms, miestiečiams nesurašėme. Tačiau neabejojama, kad pažeidėjų bus nustatyta. Reikia pripažinti, kad ignoruojančiųjų ne tik pakeitimus, bet ir KET apskritai, yra ir bus.

Už naujų Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymą, atitinkamai nuo padaryto pažeidimo, grės baudos iki trijų šimtų litų.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

TAISYKLĖS: Šiaulių apskrities Kelių policijos biuro laikinasis viršininkas Lorenas Dainauskas pataria eismo dalyviams laikytis Kelių eismo taisyklių dėl savęs ir dėl kitų.