
Naujausios
Nuo plastikinių langų iki tarptautinių pervežimų
Tytuvėniškis Ramūnas Šedys verslu užsiima ne vienerius metus. Laimę bandęs Ispanijoje, Vokietijoje, Švedijoje, Lietuvoje ėmęsis plastikinių langų verslo, šiai nišai persipildžius, perėjo prie tarptautinių pervežimų. Verslininkas pasirinko ekspedicijas į Suomiją.
Dalia KARPAVIČIENĖ
daliak@skrastas.lt
Atsižvelgė į rinką
UAB „Evorema“, kuriai vadovauja Ramūnas Šedys, tarptautiniais pervežimais į Suomiją užsiima neseniai, vos penketą metų.
Anksčiau to paties pavadinimo bendrovė užsiėmė plastikinių langų, garažų vartų verslu. Bet verslininkui teko atsižvelgti į beveik perpildytą rinką.
„Užtenka pavažinėti po miestelius ir pamatysi, kad beveik visi nuosavų namų šeimininkai plastikinius langus susidėję. Verslas, neleidžiantis nei patiems, nei kitiems uždirbti, nereikalingas. Todėl ir pradėjau svarstyti apie kitokį užsiėmimą“, – pasakojo R. Šedys.
Verslininkas turėjo draugų ir pažįstamų, kurie užsiėmė tarptautiniais pervežimais. Pabandė ir pats. Dabar sako, kad antrą kartą į tą pačią balą nepultų. Verslą kurti reikėjo savo lėšomis. Mokesčius mokėti teko nuo pirmos dienos, neuždirbus iš naujojo verslo nė cento.
„Su mūsų firma už pervežimą atsiskaito maždaug po dviejų mėnesių. Dėkingas kolegai, kuris turi degalinę ir sutinka mokėjimus už kurą atidėti“, – sakė verslininkas.
Automobiliai – už namą
R. Šedys, pasitaręs su šeima, nusprendė parduoti nebaigtą statyti namą Tytuvėnuose (Kelmės r.). Persikėlė gyventi pas mamą.
Už gautus pinigus nusipirko reikalingų pervežimams automobilių.
„Nors rizika buvo didžiulė, su namiškiais nusprendėme, jog reikia rizikuoti. Negi eisi pašalpų prašyti? Daugiau ar mažiau, vis viena uždirbi. Dar ir žmonių įdarbinome, nors mūsų kolektyvas nėra didelis: du vairuotojai, vadybininkas, buhalterė ir aš“, – pasakojo R. Šedys.
Iš Lietuvos į Suomiją ir atgal
Tokiais maršrutais UAB „Evorema“ automobiliai perveža įvairius krovinius penkerius metus.
Suomija pasirinkta neatsitiktinai. R. Šedys sakė Skandinavijoje buvo lankęsis anksčiau, trumpai Švedijos miškuose rinko mėlynes. Labai susižavėjo šalies ir viso pusiasalio grožiu. Išsiaiškino, jog iš Lietuvos į Suomiją nedaug ir tarptautinių pervežimų.
Pirmiausia maršrutus išbandė pats bendrovės vadovas. Iš pradžių planuotos kelionės į Vokietiją nepasiteisino. Nuspręsta likti tik prie Suomijos maršruto, atsisakant ir Estijos. Dabar krovinius veža patyrę, atsakingi vairuotojai iš Šiaulių ir Kelmės. Iš Estijos, Talino į Suomiją jau keliamasi keltu. Pirmadienį išvažiavę, penktadienį automobiliai grįžta į Tytuvėnus. Iš viso tenka nuvažiuoti apie 2700 kilometrų.
Kroviniai – nuo maisto prekių iki buitinės, kompiuterinės technikos. Apie 70 procentų sudaro ekspedicijų kroviniai, palengva atrandami ir savi klientai. Patys bendrovės vairuotojai prireikus remontuoja savo techniką: sunkiasvorį vilkiką, galintį pervežti 24 tonas krovinio, ir lengvesnį automobilį.
„Bandysime laikytis“
Verslu R. Šedys užsiima ne vienerius metus, nors yra tekę pačiam būti samdomu darbininku.
1998-aisiais tytuvėniškis buvo išvykęs į Ispaniją. Iš pradžių dirbo vienas šiltnamiuose, vėliau atvyko žmona. Po penkerių metų Šedžiai grįžo į Tytuvėnus. „Žmona įsidarbino miesto ligoninėje medicinos seserimi, o aš ėmiausi langų“, – verslo pradžią prisiminė R. Šedys.
Apie dabartinio savo verslo – tarptautinių pervežimų – ateitį tytuvėniškis R. Šedys kalba atsargiai.
„Bandysime laikytis. Trauktis nebėra kur. Plėstis – irgi sudėtinga. Rinka suspausta. Mašinų perteklius. Su žmona apsvarstėme ir nusprendėme, jog jau nebe laikas blaškytis, kai pusė nugyvento amžiaus artėja. Gaila būtų viską mesti ir dėl nemenko įdirbio“, – sakė verslininkas.
Verslininką stebina valdžios požiūris į verslą: „Kam valdžia skiria prioritetus, daugmaž aišku, o verslas paliktas kapstytis, kaip išmano. Taip ir kapstomės.“
Autorės nuotr.
RIZIKA: Pasak tytuvėniškio verslininko Ramūno Šedžio, versle visuomet yra rizikos: „Bet rizikuoti reikia. Negi nieko neveiksi, o eisi pašalpų prašyti?“