Pamatus sėkmei kloja darbuotojų patirtis

Pamatus sėkmei kloja darbuotojų patirtis

Pa­ma­tus sėk­mei klo­ja dar­buo­to­jų pa­tir­tis

Šiau­lių bend­ro­vė Vil­mers – Skan­di­na­vi­jos ir Va­ka­rų Eu­ro­pos rin­ko­se įsi­tvir­ti­nu­si minkš­tų­jų bal­dų ga­min­to­ja. Be­veik dvie­jų de­šimt­me­čių pa­tir­tį su­kau­pu­sios įmo­nės me­ti­nė apy­var­ta sie­kia 12 mi­li­jo­nų eu­rų. Pri­dė­ti­nę ver­tę ku­ria 300 dar­buo­to­jų, su jais pa­tir­ti­mi da­li­ja­si ir už­sie­nio pra­kti­kan­tai. „Vie­nas pa­grin­di­nių įmo­nės sėk­mės ga­ran­tų – pa­ten­kin­ti, ge­rai ir na­šiai dir­ban­tys spe­cia­lis­tai“, – sa­ko Vil­mers di­rek­to­rius Da­rius Sa­ka­laus­kas.

Skan­di­na­viš­kos ko­ky­bės bal­dai

Bend­ro­vė Vil­mers vei­kia nuo 1997 me­tų.

„Skan­di­na­vai sa­ko: jei­gu ga­mi­ni vis­ką, tur­būt nie­ko ne­mo­ki at­lik­ti ge­rai. Mū­sų sri­tis – siau­res­nė, nes kon­cent­ruo­ja­mės į tai, ką ga­li­me da­ry­ti ge­riau­siai“, – sa­ko D. Sa­ka­laus­kas.

Jo tei­gi­mu, Vil­mers ga­li pa­siū­ly­ti aukš­tos ko­ky­bės skan­di­na­viš­ko sti­liaus so­fas ir fo­te­lius. Klien­tai, pa­si­rin­kę no­ri­mą go­be­le­ną ir mo­de­lius, su­si­komp­lek­tuo­ti bal­dus ga­li pa­gal sa­vo sko­nį. Ar­ba įsi­gy­ti jau pa­ga­min­tus.

„Šian­dien mes ga­li­me pa­siū­ly­ti dau­giau nei 200 au­di­nių pa­si­rin­ki­mą. Skan­di­na­viš­ko sti­liaus mo­de­liai spar­čiai po­pu­lia­rė­ja Lie­tu­vo­je. Kuo jis iš­skir­ti­nis? Na, skan­di­na­vai įsi­ti­ki­nę, kad bal­dai tu­ri tu­rė­ti vie­ną funk­ci­ją – sė­dė­ti ar­ba mie­go­ti. Ki­taip nu­ken­čia kom­for­to ko­ky­bė. Be to, šių šal­tų ša­lių žmo­nės daug lai­ko pra­lei­džia ant so­fų. To­dėl jos tu­ri bū­ti di­de­lės, minkš­tos ir pa­to­gios. Mes tai ir siū­lo­me. Tu­ri­me di­de­lį pa­si­rin­ki­mą“, – skan­di­na­viš­ką ko­ky­bę api­bū­di­no D. Sa­ka­laus­kas.

Įmo­nė kol kas sa­vo par­duo­tu­vės ne­tu­ri. Ta­čiau su­si­do­mė­ju­sie­ji Vil­mers pro­duk­tais ga­li su­si­siek­ti su įmo­nės va­dy­bi­nin­ku ir at­vyk­ti į įmo­nę. Čia bal­dus įsi­gis ga­myk­li­nė­mis kai­no­mis.

Vil­mers minkš­tų­jų bal­dų ko­ky­bę pri­pa­ži­no Va­ka­rų Eu­ro­pos ša­lys. 98 pro­cen­tai pro­duk­ci­jos iš­ke­liau­ja į Skan­di­na­vi­jos ša­lis – Šve­di­ją, Suo­mi­ją, Nor­ve­gi­ją, Da­ni­ją. Jie taip pat pa­sie­kia Pran­cū­zi­jos ir Bel­gi­jos rin­kas.

D. Sa­ka­laus­kas ne­slė­pė ir įmo­nės atei­ties pla­nų. Atei­ty­je ke­ti­na­ma kur­ti pir­muo­sius par­da­vi­mo pa­da­li­nius. Jie tu­rė­tų at­si­ras­ti Vil­niu­je, Ry­go­je.

Taip įmo­nė bus ar­čiau klien­tų. Mat Vil­mers bal­dais vis la­biau do­mi­si Lie­tu­vos did­mies­čių – ypač Kau­no, Vil­niaus – gy­ven­to­jai. Jie skam­bi­na, at­vyks­ta ap­žiū­rė­ti bal­dų į Šiau­lius.

Ki­tas šių dvie­jų mies­tų pri­va­lu­mas – ne­to­lie­se esan­tis oro uos­tas. Taip bū­tų su­da­ro­mos są­ly­gos už­sie­nio par­tne­riams pa­to­giau pa­siek­ti įmo­nę, pa­ma­ty­ti nau­jas ko­lek­ci­jas.

In­ves­tuo­ja į dar­buo­to­jų ži­nias

„Įren­gi­mai ar pro­gra­mos sa­va­ran­kiš­kai ne­dir­ba – juos val­do žmo­nės. Nuo jų kom­pe­ten­ci­jos ir mei­lės dar­bui pri­klau­so re­zul­ta­tas. To­dėl sten­gia­mės, kad vi­siems 300 dar­buo­to­jų bū­tų už­tik­rin­tos ge­ros dar­bo są­ly­gos. At­ly­gi­ni­mai mo­ka­mi lai­ku“, – apie įmo­nės sėk­mės ga­ran­tą kal­bė­jo D. Sa­ka­laus­kas.

Pa­sak jo, itin svar­bu in­ves­tuo­ti į dar­buo­to­jus – ypač įmo­nės par­da­vė­jus. Jie ska­ti­na­mi to­bu­lė­ti – lan­ky­ti se­mi­na­rus, kaup­ti nau­jas ži­nias ir pa­tir­tį. Mat ge­rus spe­cia­lis­tus rei­kia „au­gin­ti“ – jų trūks­ta ne tik Šiau­liuo­se, bet ir vi­so­je Lie­tu­vo­je.

„Daug Šiau­lių bend­ro­vių ne­vys­to sa­vo „bren­do“, ga­mi­nių li­ni­jos. O aš ma­nau, kad bū­tent sa­vo var­do, ko­lek­ci­jos ir par­da­vė­jų tu­rė­ji­mas pa­de­da už­tik­rin­ti sau­gią įmo­nės atei­tį. Ji su­si­ju­si su dar­bo na­šu­mu. O jis tai – par­da­vi­mo kai­na mi­nus ža­lia­vos sa­vi­kai­na. Va­di­na­si, dar­bo na­šu­mas pri­klau­so nuo ga­mi­nių par­da­vi­mo ly­gio. Nors vi­si da­bar kal­ba, kad na­šu­mą ga­li­ma pa­di­din­ti tik grei­tes­niu dar­bu ir pi­ges­nė­mis ža­lia­vo­mis“, – kal­bė­jo D. Sa­ka­laus­kas.

Jis taip pat ma­no, kad už­sie­nio spe­cia­lis­tų pa­tir­tis – bū­ti­na. To­dėl Isa­bel Pat­ri­cia Stark iš Vo­kie­ti­jos – ne pir­ma ir tur­būt ne pa­sku­ti­nė įmo­nės už­sie­nio pra­kti­kan­tė. Čia pa­gal tarp­tau­ti­nės or­ga­ni­za­ci­jos AIE­SEC sta­žuo­čių pro­gra­mą dir­bo dar ke­lios mer­gi­nos – iš Vo­kie­ti­jos ir Če­ki­jos.

„Dir­ba­me su Va­ka­rų Eu­ro­pos rin­ka. To­dėl sie­kia­me pri­trauk­ti už­sie­nio pra­kti­kan­tų. Taip įmo­nė tam­pa labiau tarp­tau­tinė. Skir­tin­gų ša­lių žmo­nės kei­čia­si pa­tir­ti­mi. No­ri­me, kad mū­sų dar­buo­to­jai to­bu­lė­tų, da­lin­tų­si ži­nio­mis, ry­šiais, pa­pro­čiais su at­vyks­tan­čiais žmo­nė­mis“, – pa­sa­ko­jo D. Sa­ka­laus­kas.

Bend­ro­vės Vil­mers di­rek­to­rius Da­rius Sa­ka­laus­kas sa­ko, kad aukš­tos ko­ky­bės skan­di­na­viš­ko mo­de­lio bal­dus pri­pa­žįs­ta Va­ka­rų Eu­ro­pa – Šve­di­ja, Suo­mi­ja, Nor­ve­gi­ja, Da­ni­ja, Pran­cū­zi­ja, Bel­gi­ja.