
Naujausios
Pinigų yra, bet idėjų trūksta
Šiaulių miesto savivaldybėje viešame svarstyme su visuomene pristatytos projektavimo užduotys Aušros alėjai rekonstruoti ir Vilniaus gatvės bulvaro amfiteatro prieigoms sutvarkyti. Erdvę prie amfiteatro norima pritaikyti vaikų ir jaunimo poreikiams, bet viešame svarstyme jaunimo nesulaukta.
Rūta JANKUVIENĖ
ruta@skrastas.lt
Istorinė gatvė
Aušros alėjos rekonstrukcija – vienas iš URBAN programos finansuojamų projektų. Prisikėlimo aikštės prieigose alėja bus tvarkoma pagal aikštės rekonstrukcijos projektą.
Viešame svarstyme pristatytos kitos Aušros alėjos dalies – nuo Žemaitės iki Varpo gatvės – techninio projekto rengimo užduotys.
Savivaldybės vyriausioji architektė Rasa Budrytė pabrėžė, jog Aušros alėja šioje dalyje yra išlaikiusi daug istorinių bruožų, svarbių architektūros paveldo objektų.
„Projektuotojams keliama užduotis tai įvertinti ir nepažeisti vertingų kultūros paveldo objektų savybių, – sakė R. Budrytė. – Taip pat pritaikyti bendruomenės poreikiams viešąsias erdves prie kamerinės salės „Polifonija“, prie Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos, Kultūros centro, prie centrinio ir Didždvario parko.“
Projektuotojų bus prašoma spręsti transporto eismo klausimus, numatyti ne tik pėsčiųjų takų atnaujinimą, bet ir galimybę tiesti dviračių taką. Įvertinti automobilių stovėjimo vietų poreikį, esamas automobilių stovėjimo vietas išsaugoti, esant galimybei suprojektuoti papildomas stovėjimo vietas.
Numatomas ir autobusų stotelių rekonstravimas, galima ir stotelių plėtra. Būtų projektuojami nauji suolai, šiukšliadėžės, požeminiai ar pusiau požeminiai konteineriai atliekoms rūšiuoti, gėlinės. Senieji medžiai būtų kertami, aplinkos specialistai teigiantys, jog jų būklė prasta. Sodintų naujus – 2,2 metro aukščio.
Kur statyti automobilius?
Viešo svarstymo dalyviai akcentavo automobilių statymo problemą.
Aušros alėjos 15 a namo gyventojai atkreipė dėmesį, jog jie nei iš gatvės pusės automobilių negali statyti, nei į savo kiemą įvažiuoti. Kažkada sujungus du pastatus įvažiavimas panaikintas, o prieš kelerius metus panaikinta ir automobilių statymo aikštelė.
„Parkingui prie bibliotekos ar negalima būtų nugnybti parko?“ – klausė bibliotekos atstovės.
„Negalima“, – atsakė R. Budrytė.
Vienas miestietis siūlė Savivaldybei automobilių statymo aikštelę įrengti prie Kaštonų alėjos tuščiame apleistame sklype, kuriame kažkada veikė, bet sudegė kavinė „Gulbė“.
R. Budrytė aiškino, jog į šį sklypą orientuotis neišeina, nes jis privatus.
Daugiaaukštę automobilių statymo aikštelę galima būtų įrengti Kaštonų alėjos prieigose – buvusios čiuožyklos teritorijoje. Dalis jos priklauso privačiam savininkui.
„Gal kas investuos? – sakė architektė. – Bet prie kiekvieno objekto parkingo nepastatysime – reikia vaikščioti pėsčiomis.“
Viešo svarstymo dalyviai kėlė klausimą, ar logiška įrenginėti dviračių taką, kai lygiagrečiai – vos už poros šimtų metrų – toks takas jau yra Vilniaus gatvės bulvare.
Kazimieras Šavinis, buvęs miesto meras, siūlė iš esmės galvoti apie dviračių takų tinklą miesto centre, o „ne atskirais gabaliukais spręsti“.
Jis siūlė rezervuotai žiūrėti ir į automobilių statymo, ir į privažiavimų prie pastatų projektavimą.
„Aušros alėja – antra gražiausia miesto gatvė po Vilniaus gatvės, – pabrėžė K. Šavinis. – Jeigu tenkintume visų norus, tai ar po rekonstrukcijos ji taps gražesnė?“
Užduotis parengus, bus perkamas techninio projekto rengimas. Kada pats rekonstrukcijos procesas prasidės, neaišku. R. Budrytė tik pasvarstė, jog rekonstrukcija būtų atlikta „per 4–5 metus“.
Jaunimui – be jaunimo idėjų
Sutvarkyti numatoma Vilniaus gatvės bulvaro amfiteatro prieigas, ribojamas daugiabučių namų, pramogų centro „Mega“, Šiaulių universiteto fakulteto pastatų, transformatorinės.
Orientacinis teritorijos plotas – 0,69 hektaro. Dabar ši erdvė visiškai apleista. Universitetas čia kažkada buvo įrengęs krepšinio aikštelę, prieš tai veikė teniso kortai, guminė danga seniai sudilusi, skylėta.
„Norime sukurti čia viešą erdvę vaikų ir jaunimo poreikiams“, – sakė R. Budrytė.
Architektė tik apgailestavo, jog į viešą svarstymą atėjo mažai miestiečių, o jaunimo atstovų, nors buvo kviesti, iš viso nepasirodė. Tad nebuvo kam pagal miesto jaunimo ar universiteto studentų poreikius „koreguoti“ Savivaldybės specialistų formuluojamų užduočių techniniam projektui rengti.
Pati Savivaldybė čia mato įvairaus amžiaus vaikų žaidimų aikštelę. R. Budrytės teigimu, norima, kad ji būtų ypatinga, siejama su edukaciniu gamtos pažinimu. Jaunimui galėtų būti įrengta interneto vieša prieiga.
Gali būti statomas ir informacinis stendas, meninis akcentas.
Numatoma statyti ir viešąjį tualetą, įrengti vandentiekio ir kitų tinklų infrastruktūrą. Ji galinti pasitarnauti vasaros lauko prekybai, jeigu toks poreikis atsirastų.
Turėtų būti projektuojama ir automobilių statymo aikštelė, pėsčiųjų ir dviračių takai.
ŠU atstovas želdinių specialistas Kęstutis Aukselis kėlė idėją sodinti rododendrus – jie ilgaamžiai ir būtų lyg universiteto Botanikos sodo dalis. Atitiktų ir gamtos pažinimo kryptį.
Architektas Vytenis Rudokas kritikavo, jog stinga prioritetų sudėliojimo, „kardinalaus siūlymo“, ką kokioje vietoje daryti. Ko norima amfiteatro prieigose – parko, oazės, arenos žaidimams ar kažko kito?
„Tai miesto kvartalas ir formuoti jį reikia kaip kvartalą – atsižvelgti į gyventojų poreikius, nes tai ir jų kiemas, – akcentavo architektas. – Šią erdvę svarbu suvesti ir su amfiteatru – šį duetą matyti.“
Jo nuomone, šalia amfiteatro reikia formuoti universalią erdvę, kitaip projektas gali būti „neįgalus“.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Vyriausioji architektė Rasa Budrytė pristatė Aušros alėjos ir amfiteatro prieigų sutvarkymo užduotis.
Aušros alėja pagal atskirą techninį projektą bus rekonstruojama nuo Varpo iki Žemaitės gatvės.
Šioje apleistoje teritorijoje šalia amfiteatro norima įrengti vaikų žaidimų aikštelę.