Pomėgis keliauti tapo verslu

Pomėgis keliauti tapo verslu

Pomėgis keliauti tapo verslu

„Buvau studenčiokas, bėgiojęs po „tūsus“, – taip save apibūdina 23-ejų Rimvydas Širvinskas, geriau žinomas Makaliaus vardu. Troškimas pigiai keliauti ir dalytis kelionių įspūdžiais tapo verslu.

Simona PUŽAITĖ

simona@skrastas.lt

Sulaukė pašaipos

Savo sėkmės istoriją jaunasis verslininkas pasakojo Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) Šiaulių skyriaus organizuotoje „LiMA DAY Šiauliai“ konferencijoje „Turinio marketingas: menas daryti įtaką“.

Kai maždaug prieš ketverius metus Makalius pasakė savo pravardę vienoje konferencijoje Kaune, publika pradėjo juoktis. „Kas čia per makaulius?“ – replikavo. Nuo scenos jis nulipo piktas ir pagalvojo: „Aš jums dar parodysiu!“

Dabar išgirdę Makaliaus pravardę žmonės nebesijuokia. R. Širvinsko įkurtas „Makalius.lt“ – populiariausias ir didžiausias Lietuvoje kelionių portalas, per dieną surenkantis apie 15 tūkstančių unikalių lankytojų.

„Visą laiką savo sėkmės istoriją rodžiau mamai, – pasakoja R. Širvinskas. – Mano mama tik prieš dvejus metus nusprendė pradėti savo verslą. Patikėjusi mano sėkme atidarė drabužių taisyklą, nors visą gyvenimą buvo siuvėja. Internete komentatoriai sako, kad mano mama – Seimo narė, kuri skiria pinigų vaiko verslui, kad pažaistų.“

Pradėjo nuo Rygos

Būdamas trylikos Rimvydas pirmą kartą išvažiavo į užsienį – Latvijos sostinę Rygą, aplankė vandens atrakcionų parką, pirmą kartą skendo. Grįžęs suprato – keliauti labai smagu.

Kiekvieną savaitę tėtis duodavo po 20 litų kišenpinigių, kuriuos vaikinas taupydavo kelionėms. „Tai tapo mano pomėgiu – kasdien gilindavausi, kaip galima sutaupyti kelionėse, nukeliauti pigiau, kur pigiau įsigyti bilietų...“ – verslo pradžią prisiminė Makalius.

Iš pirmo karto įsigyti lėktuvo bilietą aviakompanijos puslapyje jam nepavyko. Susidūrė su anglų kalbos barjeru, įvairiais papildomais mokesčiais už bagažą, loteriją, draudimą, pirmumo teisę įlipti į lėktuvą, kurių neatsisakius, bilietas pabrangsta penkiagubai.

Savo klausimais, kelionių patirtimi Makaliaus pseudonimu Rimvydas dalijosi populiariame diskusijų forume internete. Galiausiai iš sukauptų istorijų išsivystė atskiras kelionių eksperto tinklaraštis „Makalius.lt“. Ten susikėlė visus rašytus pasakojimus ir nuotraukas.

Siūlo pigių kelionių idėjas

„Makalius – visų keliautojų draugu spėjęs tapti personažas“, – džiaugiasi sėkme Rimvydas. Sukūręs interneto puslapį, jis net neįsivaizdavo, kad tai kada nors taps verslu. „Visą gyvenimą svajojau dirbti cirko artistu“, – patikina.

Ilgainiui vaikinas pastebėjo, kad jo gilinimasis į pomėgį, informacija ir patarimai apie keliones, kaip apeiti nereikalingus mokesčius, kada būna akcijos, kada pigiausia planuoti atostogas, žmones labai domina. Kai tinklaraštį ėmė sekti 100 žmonių – darė balių. 1000 lankytojų per dieną – dar vieną balių.

„Dabar balių nebedarau. Mes visą laiką kylame aukštyn, – šypsosi Rimvydas. – Makalius anksčiau buvo tiesiog studenčiokas, lakstantis po balius, rašantis kelionių blogą“.

Išaugus puslapio lankomumui atsirado pajamų. Žmonės aktyviai ėmė prašyti pagalbos padėti įsigyti lėktuvo bilietus. Iš pradžių R. Širvinskas tai darydavo nemokamai, vėliau už tai ėmė prašyti mėgstamų šokoladukų. Kai kurie taip pasitikėdavo Makaliumi, kad jam duodavo net savo kreditinės kortelės duomenis.

„Nenoriu vadintis, pavyzdžiui, „Rimvydas travel“, esu Makalius. Tokį mane žino visi. Šiuo metu puslapyje siūlome įsigyti pigių skrydžių, tiems, kurie nemoka ar bijo tai padaryti patys. Nenorime būti visiškai komerciniai, atradę pigios kelionės idėją ją tiesiog paskelbiame“, – aiškino R. Širvinskas.

Gniuždė internetiniai komentarai

Jaunas verslininkas mėgavosi ne tik sėkme, bet susidūrė su sunkumais. Pirmasis jų – jaunas amžius. Kai aštuoniolikmetis nuėjo į banką ir pasakė, jog yra verslo klientas, darbuotoja tik šyptelėjo ir liepė laukti: „Kai išmokėsime visas pensijas, galėsime ir su tavimi pabendrauti“.

„Man mokykloje niekas neaiškino, kaip sukurti verslą. Per pusmetį trukusias ekonomikos pamokas nieko naudingo neišmokau. Tikiuosi, jog taip mokyklose nebėra“, – vylėsi Rimvydas. Kai kurie jo svetainės lankomumo populiarumu ir jauno verslininko naivumu siekė pasinaudoti – norėjo itin pigiai reklamuotis.

Stereotipo ir spaudimo būtinai baigus mokyklą stoti į universitetą R. Širvinskas nepaisė – įstojo į kolegiją studijuoti turizmo ir viešbučių administravimo.

Vos tik pradėjus įsibėgėti, pirmasis susidūrimas su viešumu tapo didžiausiu Makaliaus demotyvatoriumi. Po straipsnio populiariame žurnale, apie keliautojo veiklą ir patarimus, internete pasipylė bjaurūs komentarai.

„Sužinojau, kokie baisūs mano dantys, kokia kreiva nosis, kokios atlėpusios ausys, iš viso, kas čia per šukuosena? Pfff, jis keliauja už 10 litų? Aš už 9. Ir taip toliau. Nė vieno gero komentaro“, – prisiminė jis.

Tuo metu R. Širvinskas jautėsi blogiausiai per visą savo verslo periodą. Net buvo kilę minčių viską nutraukti.

„Komentarai mane gniuždė. Verkiau. Žiūrėjau į veidrodį, ar tikrai nosis kreiva. Galvojau, gal tikrai niekam nieko nereikia? Visi moka patys nusipirkti?“ – prisimena vaikinas. Padrąsino draugai, patikinę, jog taip rašo pavydūs žmonės, vadinasi – gerai sekasi.

Dabar R. Širvinskas vadovaujasi fraze iš „Keistuolių teatro“ spektaklio „Geltonų plytų kelias“, Lymano Franko Baumo pasakos „Ozo šalies burtininkas“ motyvais – reikia labai norėti, pasistengti ir tikėti.

Išleido knygą ir žurnalą

Makalius egzistuoja ne tik internete. Pernai Rimvydas vedė kelionių laidą televizijoje – bandė įrodyti, jog įmanoma praleisti savaitgalį užsienyje už 100 eurų. Kartu keliavo įvairūs žinomi Lietuvos žmonės. Vėliau gimė mėnesinis žurnalas „Makaliaus kelionės“ ir knyga „Makaliaus pigių kelionių vadovas“.

„Pasakodamas apie keliones, rašydamas straipsnius, patardamas žmonėms visur patariu aš. Suasmeninimas – viena iš mano verslo paslapčių. Aš nesislepiu po svetimu vardu“, – sako R. Širvinskas.

Kasdien atsakyti į visus laiškus ir užklausas Makalius nebesuspėtų fiziškai, todėl jo komandoje atsirado septyni darbuotojai. Vien per naktį ateina apie 70 laiškų, į kuriuos reikia atsakyti, veikia trys telefono linijos.

„Noriu, kad visi taptų makaliukais – dalintųsi savo pigių kelionių idėjomis, įspūdžiais. Lietuvoje taip pat galima labai smagiai praleisti atostogas“, – neabejoja jis.

Asmeninio archyvo nuotr.

ATOSTOGOS: Makaliaus atostogos Kanarų saloje Fuerteventura. „Noriu, kad visi taptų makaliukais – dalintųsi savo pigių kelionių idėjomis, įspūdžiais“, – sako jis.

Autorės nuotr.

ISTORIJA: Konferencijoje Rimvydas Širvinskas-Makalius papasakojo asmeninę sėkmės istoriją, kaip pomėgis keliauti tapo verslu.