Prie interneto lietuviai dažniausiai jungiasi išmaniaisiais telefonais

Prie interneto lietuviai dažniausiai jungiasi išmaniaisiais telefonais

Prie in­ter­ne­to lie­tu­viai daž­niau­siai jun­gia­si iš­ma­niai­siais te­le­fo­nais

Iš­ma­nu­sis te­le­fo­nas tam­pa pa­grin­di­ne Lie­tu­vos gy­ven­to­jų prie­mo­ne nau­do­tis in­ter­ne­tu.

Per­nai pa­va­sa­rį nau­do­da­mi to­kius įren­gi­nius prie in­ter­ne­to jun­gė­si dar tik 40 pro­cen­tų ša­lies gy­ven­to­jų, o ru­de­nį ši da­lis išau­go iki 46 pro­cen­tų. Pri­si­jun­gian­čių­jų per ne­šio­ja­muo­sius kom­piu­te­rius da­lis smu­ko tri­mis pro­cen­tais – iki 45. Tai at­sklei­dė rin­kos ty­ri­mų ir kon­sul­ta­ci­jų bend­ro­vės „Kan­tar TNS“ at­lik­tas ty­ri­mas.

Dau­giau nei ket­vir­ta­da­lis (27 pro­c.) ty­ri­mo da­ly­vių at­sklei­dė, kad per pa­sku­ti­nes sep­ty­nias die­nas prie in­ter­ne­to jun­gė­si nau­do­da­mi sta­cio­na­rų kom­piu­te­rį, 14 pro­cen­tų plan­še­ti­niu kom­piu­te­riu, 6 pro­cen­tai įsi­jun­gę iš­ma­nų­jį te­le­vi­zo­rių.

Per iš­ma­nų­jį te­le­fo­ną prie in­ter­ne­to jun­gia­ma­si ne tik daž­niau, bet nau­do­jan­tis juo te­le­fo­ne pra­lei­džia­ma ir vis dau­giau lai­ko. Vi­du­ti­niš­kai dar­bo die­no­mis per pa­rą nau­do­da­mie­si in­ter­ne­tu iš­ma­nia­ja­me te­le­fo­ne lie­tu­viai pra­lei­džia 54 mi­nu­tes – 16 mi­nu­čių dau­giau nei 2016 me­tų pra­džio­je. Sa­vait­ga­liais in­ter­ne­to te­le­fo­ne lie­tu­viams pri­rei­kia dar daž­niau. Nau­do­da­mie­si in­ter­ne­tu sa­vait­ga­liais lie­tu­viai vi­du­ti­niš­kai prie sa­vo te­le­fo­no ek­ra­no pra­lei­džia vie­ną pa­ros va­lan­dą. Tai yra 20 mi­nu­čių dau­giau nei per­nai pa­va­sa­rį, kai bu­vo at­lik­tas ana­lo­giš­kas ty­ri­mas.

„In­ter­ne­to nau­do­ji­mas iš­ma­niai­siais te­le­fo­nais to­liau tu­rė­tų tik aug­ti. To­kius įren­gi­nius tu­ri vis dau­giau Lie­tu­vos gy­ven­to­jų, mo­bi­lio­jo in­ter­ne­to ry­šio inf­rast­ruk­tū­ra ša­ly­je taip pat yra ge­rai iš­vys­ty­ta, o dau­ge­lis tech­no­lo­gi­nių ino­va­ci­jų šian­dien yra orien­tuo­tos bū­tent į mo­bi­liuo­sius įren­gi­nius. Šias ten­den­ci­jas svar­bu tu­rė­ti ome­ny­je, vers­lui tei­kiant pa­slau­gas in­ter­ne­tu, pla­nuo­jant rek­la­mos kam­pa­ni­jas ar tie­siog ko­mu­ni­kuo­jant su klien­tais, ku­riems iš­ma­nie­ji te­le­fo­nai su in­ter­ne­to ry­šiu su­tei­kia ga­li­my­bę rea­liu lai­ku da­lin­tis sa­vo ko­men­ta­rais ir įver­ti­ni­mais, at­si­lie­pi­mais apie įmo­nę ar įstai­gą“, – sa­ko „Kan­tar TNS“ Me­dia de­par­ta­men­to pro­jek­tų va­do­vė Jus­tė Tau­gi­nie­nė.

Ty­ri­mas taip pat pa­ro­dė, kad in­ter­ne­tą iš­ma­niuo­siuo­se te­le­fo­nuo­se lie­tu­viai nau­do­ja vis įvai­res­niems tiks­lams – ne tik nar­šy­ti so­cia­li­niuo­se tink­luo­se ir nau­jie­noms skai­tyti, bet ir elekt­ro­ni­nei ban­ki­nin­kys­tei, pa­slau­goms ar pre­kėms įsi­gy­ti.

Di­džiau­sia da­lis lie­tu­vių in­ter­ne­tą te­le­fo­ne nau­do­ja nar­šy­mui per paieš­kos sis­te­mas, pa­vyz­džiui, „Goog­le“ (31 pro­c.) ir bend­ra­uti so­cia­li­niuo­se tink­luo­se (30 pro­c.). Dau­giau nei ket­vir­ta­da­lis (27 pro­c.) skai­to nau­jie­nų po­rta­lų nau­jie­nas te­le­fo­no nar­šyk­lė­je, o 25 pro­c. – siun­čia ir skai­to elekt­ro­ni­nius laiš­kus.

La­biau­siai nuo 2016 me­tų pa­va­sa­rio išau­go te­le­fo­ne elekt­ro­ni­nės ban­ki­nin­kys­tės pa­slau­go­mis be­si­nau­do­jan­čių lie­tu­vių da­lis. 17 pro­cen­tų ty­ri­me da­ly­va­vu­sių gy­ven­to­jų tei­gė per pa­sta­rą­jį mė­ne­sį te­le­fo­ne nau­do­ję­si ban­kų pro­gra­mė­lė­mis ar jun­gę­si prie sa­vo elekt­ro­ni­nės ban­ki­nin­kys­tės pa­sky­ros per te­le­fo­no nar­šyk­lę. Pa­va­sa­rį to­kių gy­ven­to­jų dar bu­vo tik kiek dau­giau nei de­šim­ta­da­lis (12 pro­c.).

„Kan­tar TNS“ Lie­tu­vos gy­ven­to­jų in­ter­ne­to var­to­ji­mo įpro­čių ty­ri­mą at­li­ko 2016 me­tų ru­de­nį. Jo me­tu ap­klaus­ta dau­giau nei pu­sant­ro tūks­tan­čio 15-74 me­tų ša­lies gy­ven­to­jų.

EL­TA, „Šiau­lių kraš­to“ inf.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.