
Naujausios
Seni projektai traukiami iš dulkių
Šiaulių valdininkai braukia dulkes nuo stalčiuose dūlėjusių projektų. Kai kuriems – veltui išleisti milijonai litų miesto biudžeto lėšų. Ar nušluosčius dulkes, vėl nebus išmesti pinigai į balą?
Simona KVEDERYTĖ
simona.k@skrastas.lt
Techninis projektas nerealus
Šiaulių savivaldybės tarybai teikiamas sprendimas dėl pritarimo rengti penkių miesto infrastruktūros objektų investicinius projektus.
Vienas jų – irklavimo komplekso įrengimas Talkšos pakrantėje. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Martyno Šiurkaus teigimu, kompleksas į Šiaulių 2007–2016 metų strateginį plėtros planą įtrauktas prieš aštuonerius metus.
Techninis projektas parengtas dar 2007 metais. Vien jo paruošimas atsiėjo 1,8 milijono litų (521 tūkstantis eurų) miesto biudžeto lėšų. Tačiau projektu iki šiol pasinaudota nebuvo – jis dūlėjo valdininkų stalčiuje, nes įgyvendinimas viršijo Savivaldybės galimybes.
Numatyto irklavimo komplekso kaina siekė 80 milijonų litų. Ketinta įrengti tribūnas, viešbutį, irklavimo trasas, elingą ir kitą infrastruktūrą.
„Savivaldybė veltui techniniam projektui išleido milijonus. Jo niekada neišgalėsime įgyvendinti. Irklavimo bazei galėtume rasti tris milijonus litų (apie 860 000 eurų). Todėl, Tarybai pritarus, ruošime investicinį, po to naują techninį projektą“, – aiškino M. Šiurkus.
Savivaldybės Kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Gintaras Jasiūnas sako, kad pirmiausia reikėtų pastatyti elingą, kuriame galėtų rinktis sportininkai ir treneriai, būtų laikoma įranga. Reikėtų taisyti ir trasų žymėjimą.
Dabartinė Šiaulių irklavimo bazės būklė itin prasta: patalpos nešildomos, nėra dušų, įrengti tik lauko tualetai.
Kadangi šaltuoju metų sezonu treniruotėms vietos neturi futbolininkai, regbininkai, plaukikai, atgaivinamas taip pat ne vienerius metus miesto strateginiame plane numatytas sporto kompleso su baseinu Dainų parke įrengimas. Planuojama pastatyti dengtą futbolo ir regbio maniežą, 50 metrų ilgio baseiną.
Dar pernai sporto komplekso techninio projekto rengimui pritarė Taryba. Tam iš šių metų biudžeto numatyti 200 tūkstančių eurų.
Kad pinigai vėl nebūtų išmesti į balą, ketinama pirmiausia investiciniame plane numatyti sporto komplekso įrengimo galimybes.
Oro uostui modernizuoti – milijonas
Jei Taryba pritars, bus rengiamas ir Šiaulių oro uosto modernizavimo aviacijos saugumui užtikrinti, orlaivių stebėjimo perono, riedėjimo takų dangos atnaujinimo investiciniai projektai.
Laikinai Šiaulių oro uosto direktoriaus pareigas einantis Algirdas Ulčinas sako, kad aviacijos saugumo įrangą būtina pakeisti modernesne, kad ši atitiktų naujus Europos Sąjungos direktyvoje numatytus reikalavimus. Tai privalo būti padaryta iki 2016 metų pabaigos. Skaičiuojama, kad įranga kainuos apie 165 tūkstančius eurų.
Peroną ir takus atnaujinti reikalauja Civilinės aviacijos administracija. Darbai atsieitų apie 800 tūkstančių eurų.
„Civilinėje dalyje esančių takų niekas netvarkė nuo sovietmečio. Juos būtina rekonstruoti, nes vyksta intensyvi erozija. Jau spalį turime bent pradėti projektuoti darbus. Jei Civilinės aviacijos administracija nesulauks veiksmų, imsis priemonių“, – teigia A. Ulčinas.
Investiciniai oro uosto projektai bus teikiami Vyriausybei. Tikimasi finansavimą gauti iš Valstybės investicijų programos.
Jei lėšos nebus skirtos, Šiaulių oro uostas kreipsis į komercinį banką dėl paskolos. Tam Savivaldybė dar turi suteikti garantijas, kad pinigai bus grąžinti. Valdininkai prisiimtų ir įsipareigojimą atiduoti paskolą iš miesto biudžeto, jei oro uostas taptų nemokus.
Dėl garantijų suteikimo spręs Taryba rugpjūčio 27 dienos posėdyje.
Ieškos pigių sprendimų
Planuojamas ir gatvių apšvietimo sistemos modernizavimo investicinis projektas.
Tai – vienas koalicijos programoje įtrauktų darbų.
„Ketvirti ar penkti metai mieste dega tik kas antra lempa. Sunaudojame daug elektros energijos. Už gatvių apšvietimo sistemos eksploatavimą, priežiūrą sumokame keturis kartus daugiau nei kitas panašus vakarietiškas miestas. Sistema pasenusi. Ieškosime galimybių ją atnaujinti“, – aiškino M. Šiurkus.
Į Tarybai teikiamą sprendimo projektą įtrauktas ir kitas koalicijos programos darbas – stoginių viešojo transporto stotelėse įrengimas.
Esą Šiauliuose stotelių yra apie trys šimtai, stoginių – tik šimtas. Be to, kitąmet baigiasi sutartis su stogines stačiusia ir prižiūrėjusia bendrove. Ketinama skelbti naują konkursą.
„Investiciniame projekte būtų numatomi būdai, kaip mieste pastatyti daugiau stoginių ir miestui išvengti didelių išlaidų. Vienas jų – Savivaldybei bendradarbiaujant su privačiu kapitalu. Kaip iki šiol buvo daroma. Strogines statė bendrovė, už tai jai buvo leista stoginių plotus naudoti reklamai“, – komentavo M. Šiurkus.
Visų planuojamų objektų investiciniuose projektuose turėtų būti numatytos jų įgyvendinimo galimybės, būdai, pateiktos alternatyvos.
„Kai bus paruošti investiciniai projektai, Taryba spręs, ar pritarti jų realizavimui. Tada ieškosime lėšų. Norime į projektų įgyvendinimą įtraukti privačias investicijas. Taip miestui kainuos mažiau. Radę finansavimo šaltinių, rengsime techninius projektus ir statysime objektus“, – sakė M. Šiurkus.
Jo teigimu, vieno investicinio projekto rengimas kur kas pigesnis nei techninio – vidutiniškai kainuoja 10–20 tūkstančių eurų.
Jono TAMULIO nuotr.
ARITMETIKA: Šiaulių savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Martyno Šiurkaus teigimu, prieš aštuonerius metus parengtam irklavimo komplekso techniniam projektui Savivaldybė veltui išleido pusę milijono eurų – ypač brangaus projekto miestas įgyvendinti niekada negalės.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
REIKALAVIMAI: Šiaulių oro uosto aviacijos įrangos, perono, kelių riedėjimo takams atnaujinti reikės apie milijono eurų – tikimasi, kad išlaidas dengs Vyriausybė.