Vers­las mo­te­ris tur­ti­na ir įkve­pia

Vers­las mo­te­ris tur­ti­na ir įkve­pia

Vers­las mo­te­ris tur­ti­na ir įkve­pia

Kas yra tur­tin­ga mo­te­ris? At­sa­ky­mų jau dve­jus me­tus ieš­ko šiau­lie­tė Jo­lan­ta Chle­vic­kie­nė. Ji su­kū­rė in­ter­ne­ti­nę sve­tai­nę mo­te­rims – vers­lioms, veik­lioms, ieš­kan­čioms sa­vęs, trokš­tan­čioms nau­jų ži­nių ir pa­tir­ties. „Vers­lą kur­ti ga­li kiek­vie­nas – svar­bu įveik­ti bai­mes, ras­ti pa­tin­kan­čią ni­šą ir ju­dė­ti pir­myn“, – sa­ko veik­li mo­te­ris.

Si­mo­na KVE­DE­RY­TĖ

si­mo­na.k@skrastas.lt

Įk­ve­pia ki­tas mo­te­ris

38 me­tų J. Chle­vic­kie­nės in­ter­ne­ti­nė­je sve­tai­nė­je „Tur­tin­ga mo­te­ris“ rek­la­muo­ja­mi įvai­riuo­se ša­lies mies­tuo­se vyks­tan­tys se­mi­na­rai, kur­sai, nė­ri­mo ir ki­tų rank­dar­bių pa­mo­kos. Taip pat mo­te­ris rek­la­muo­ja įvai­rius in­ter­ne­ti­nius se­mi­na­rus – ve­bi­na­rus.

Pir­ma­sis Jo­lan­tos dar­bas – ras­ti lek­to­rių. Da­lis krei­pia­si pa­tys. Ta­da rū­pi­na­si ren­gi­nio or­ga­ni­za­vi­mu, jo rek­la­ma, su­rink­ti au­di­to­ri­ją.

Ji sve­tai­nė­je taip pat rek­la­muo­ja ir par­da­vi­nė­ja kny­gas – įkve­pian­čias, ug­dan­čias, tei­kian­čias pra­kti­nių pa­ta­ri­mų. Lei­di­nius at­ve­ža tie­kė­jai – kny­gy­nai, lei­dyk­los.

„Ši sve­tai­nė skir­ta mo­te­riai, ku­ri ieš­ko sa­vęs, bend­ra­min­čių, no­ri aug­ti ir to­bu­lė­ti, rea­li­zuo­ti sa­ve“, – sa­vo vers­lo idė­ją pri­sta­tė mo­te­ris.

Ji ir pa­ti ima­si ves­ti se­mi­na­rus. Vie­na įsi­min­ti­niau­sių pa­skai­tų „Kaip na­mus pa­ruoš­ti šven­tėms?“ – apie na­mų tvar­ky­mo­si sis­te­mą, su­gal­vo­tą Ame­ri­ko­je.

J. Chle­vic­kie­nė link sa­vo idė­jos ke­lia­vo de­šim­tį me­tų. Pra­di­nių kla­sių mo­ky­to­ja, stu­di­juo­da­ma švie­ti­mo va­dy­bos ma­gist­rą, da­ly­va­vo se­mi­na­re apie Ka­na­do­je vy­rau­jan­čią kar­je­ros pla­na­vi­mo sis­te­mą. Tuo me­tu ši sri­tis, ypač CV ir mo­ty­va­ci­nio laiš­ko ra­šy­mas, Lie­tu­vo­je bu­vo ne­po­pu­lia­ru ir ne­ži­no­ma. Jo­lan­tai ži­nios pa­dė­jo gau­ti kar­je­ros kon­sul­tan­tės dar­bą vie­no­je Šiau­lių mo­kyk­lų.

Vė­liau mo­te­ris ta­po vals­ty­bės tar­nau­to­ja – įsi­dar­bi­no Dar­bo bir­žo­je. Klien­tus kon­sul­ta­vo kar­je­ros pla­na­vi­mo klau­si­mais. Skai­tė pa­skai­tas apie kar­je­rą, vers­lu­mą, dar­bo rin­ką. Su­si­pa­ži­no su klien­čių sėk­mės is­to­ri­jo­mis. Ga­liau­siai nu­spren­dė tai pa­da­ry­ti ir pa­ti.

„Aš ma­čiau, kaip de­ga tos mo­te­rys, įsi­gi­ju­sios vers­lo liu­di­ji­mą, su­ra­du­sios sa­vo ni­šą. Kar­tu pa­ste­bė­jau, kad joms la­bai trū­ko pa­lai­ky­mo. Daž­na mo­te­ris, su­gal­vo­ju­si sam­do­mą dar­bą iš­keis­ti į vers­lą, sa­ve pa­smer­kia. Kren­ta so­cia­li­nis pres­ti­žas, nes vi­si su­pran­ta, kad pa­ja­mos bus už­dir­ba­mos tik atei­ty­je. Daž­nai jų ne­pa­lai­ko vy­rai. No­rė­jau pa­dė­ti mo­te­riai įgy­ti dau­giau pa­si­ti­kė­ji­mo, ži­nių. Taip pat bur­ti to­kias mo­te­ris“, – apie vers­lo idė­ją pa­sa­ko­jo po­nia Jo­lan­ta.

Pra­džia – nuo sve­tai­nės

In­ter­ne­ti­nė sve­tai­nė gi­mė 2014 me­tais. Kū­rė sam­dy­ti spe­cia­lis­tai. Apie po­pu­lia­rius ir pa­klau­sius se­mi­na­rus do­mė­jo­si in­ter­ne­te. Skam­bi­no jų lek­to­riams ir siū­lė sa­vo pa­slau­gas. Il­gai­niui at­si­ra­do nuo­la­ti­nių klien­tų – lek­to­rių, rek­la­muo­jan­čių sa­vo se­mi­na­rus. Jų bū­rį mo­te­ris ple­čia iki šiol.

Vers­li mo­te­ris sa­ko, kad itin svar­bu sve­tai­nę rek­la­muo­ti feis­bu­ke. Čia skel­bia­mais kon­kur­sais pri­trau­kia dau­giau nau­jų se­kė­jų, tam­pan­čių po­ten­cia­liais se­mi­na­rų klau­sy­to­jais. Pa­ly­gin­ti ne­di­de­lės in­ves­ti­ci­jos į sve­tai­nės kū­ri­mą ir kon­tak­tus at­si­pir­ko po me­tų. Ta­da ji pa­li­ko pa­rei­gas Dar­bo bir­žo­je. Da­bar sa­ko neuž­dir­ban­ti auk­so kal­no, bet pel­no jau gau­na.

„Sun­ku bu­vo pa­lik­ti nuo­la­ti­nį, sta­bi­lų dar­bą, nes ne­ži­nai, ka­da ga­lė­si į na­mus par­neš­ti pi­ni­gų. Ta­ve vers­las ga­li iš­spjau­ti ly­giai taip pat, kaip darb­da­vys at­leis­ti“, – sako mo­te­ris.

Ji dir­ba su in­di­vi­dua­lios veik­los pa­žy­mė­ji­mu. Dir­ba na­muo­se nuo­to­li­niu bū­du. Nes­le­pia, kad iš pra­džių dar­bo ir ma­mos vaid­me­nys pai­nio­da­vo­si. Šei­ma, ži­no­da­ma, kad mo­te­ris na­mie, lau­kia iš jos pa­ga­min­tų pie­tų. Te­ko ne kar­tą kal­bė­tis su šei­ma ir aiš­kin­ti, kad nuo­to­li­nis dar­bas na­mie ir­gi dar­bas.

Po­nios Jo­lan­tos nuo­mo­ne, dar­bui nuo­to­li­niu bū­du, rei­ka­lin­ga biu­rų nuo­ma. Ta­čiau Šiau­liuo­se ga­li­my­bės iš­si­nuo­mo­ti pa­tal­pas ar­ba sta­lą jo­se va­lan­dai ar pa­rai nė­ra. To­kią pa­slau­gą tei­kia tik Vers­lo in­ku­ba­to­rius, ta­čiau tik jau­ni­mui iki 29 me­tų.

„Ką da­ry­ti, kai tau 38-eri? Su pa­žįs­ta­mo­mis gal­vo­jo­me apie ga­li­my­bę biu­re nuo­mo­ti sta­lus ir tech­ni­ką. Kol kas idė­jos neį­gy­ven­di­no­me“, – sa­kė mo­te­ris.

Jos nuo­mo­ne, ku­riant sa­vo vers­lą svar­biau­sia ras­ti pa­tin­kan­čią ni­šą, nu­ga­lė­ti vi­sas bai­mes ir įveik­ti kar­tais api­man­čią pa­ni­ką.

Atei­ty­je mo­te­ris ke­ti­na to­bu­lin­ti ang­lų kal­bą ir ner­ti į už­sie­nio rin­ką. Ten ieš­kos lek­to­rių.

Vers­lios mo­te­rys ieš­ko mo­te­riš­ku­mo

Po­nia Jo­lan­ta vi­sa­da iš­ban­do sa­vo rek­la­muo­ja­mus se­mi­na­rus. Taip pa­si­se­mia nau­jos in­for­ma­ci­jos ir su­ži­no, ar ren­gi­nys įdo­mus ir nau­din­gas.

Ko­kie se­mi­na­rai la­biau­siai do­mi­na mo­te­ris? Ji iš pra­džių nu­ste­bo – po­pu­lia­riau­si yra mo­te­riš­ku­mo kur­sai.

„Ko­dėl taip yra? La­bai di­de­lis sky­ry­bų pro­cen­tas. Mo­te­rys dėl to itin iš­gy­ve­na. Dir­ban­čios, vers­lau­jan­čios jos ne­su­ge­ba iš­sau­go­ti san­ty­kių. Daug mo­te­rų yra ka­te­go­riš­kos: ne­pa­tin­ka – eik tu iš čia. Tai at­ve­ria pra­ra­ją. Dėl to mo­te­rys ieš­ko bū­dų, kaip ga­li­ma to­kią stip­ry­bę su­de­rin­ti su mo­te­riš­ku­mu“, – sako Jo­lan­ta.

Vie­na­me iš to­kių se­mi­na­rų ji iš­gir­do, kad mo­te­rims bū­ti­na skir­ti lai­ko sau – bent 20 mi­nu­čių per die­ną. Rei­kė­tų rū­pin­tis ne tik vy­ro marš­ki­nių ly­gi­ni­mu, bet ir sa­vi­mi. Ki­taip dai­liais marš­ki­niais ap­si­ren­gęs vy­ras ga­li išei­ti pas pa­si­tem­pu­sią mo­te­rį, ski­rian­čią lai­ko sau.

Be to, svar­bu su­pras­ti, kad gy­ve­ni­mo ba­lan­sas su­si­de­da ne tik iš vers­lo ir kar­je­ros. Jei ne­si­rū­pi­ni svei­ka­ta, vers­lo neišp­lė­to­si. Ne­pa­si­rū­pi­ni mo­te­riš­ku­mu – ne­bus ge­rų as­me­ni­nių san­ty­kių.

„Sėk­min­gų san­ty­kių fi­lo­so­fi­jos sa­ko, kad ry­šį su ant­ra pu­se pa­lai­ky­ti bū­ti­na są­ly­ga – per die­ną kar­tu pra­leis­ti bent pu­sant­ros va­lan­dos. Ga­li­ma ir ne­kal­bė­ti, o skai­ty­ti kny­gą. Svar­bu bū­ti ša­lia“, – sa­kė J. Chle­vic­kie­nė.

Klu­bų kū­ri­mu bu­ria au­di­to­ri­ją

Vers­li mo­te­ris už­sii­ma ir vi­suo­me­ni­ne veik­la. Ji po vie­šo­sios įstai­gos „Vers­li Lie­tu­va“ pro­jek­to „Iš­ma­ni mo­te­ris“ su­bū­rė ten da­ly­va­vu­sių vers­li­nin­kių klu­bą. Mo­te­ris sa­ko, kad jų bū­rio gre­tos at­vi­ros kiek­vie­nai, ieš­kan­čiai sa­vęs, vers­lo, pa­lai­ky­mo.

Ji y­ra su­kū­ru­si ir „Sva­jo­to­jų“ klu­bą. Ja­me da­ly­vau­ja mo­te­rys, ta­čiau ga­li bur­tis ir vy­rai. Jo­lan­ta feis­bu­ke su­kur­to­je gru­pė­je da­li­ja­si sva­jo­nių įgy­ven­di­ni­mo me­to­di­ka, ku­rią at­ra­do vie­na­me se­mi­na­re. Taip pat vie­ši­na in­for­ma­ci­ją, kaip ras­ti lai­ko vi­soms veik­loms.

Mo­te­ris su bend­ra­min­tė­mis įstei­gė ir au­to­mo­bi­lių „va­ba­lų“ klu­bą „New Beet­le Lit­hua­nia“. To­kiu pa­va­di­ni­mu „va­ba­lis­tų“ gru­pė vei­kia feis­bu­ke. Prie jos per mė­ne­sį pri­si­jun­gė apie 250 žmo­nių iš vi­so pa­sau­lio – Če­ki­jos, Tai­lan­do, Tai­va­no ir ki­tur.

Klu­bas vie­ni­ja nau­jų­jų „va­ba­lų“ vai­ruo­to­jus – mo­te­ris ir vy­rus. Na­riai kar­tu lei­džia lai­ką, da­ly­vau­ja dūz­gė­se, mo­te­rys mo­ko­si plau­ti au­to­mo­bi­lius, da­li­ja­si jų re­mon­to ži­nio­mis, di­zai­no, de­ko­ra­ci­jų idė­jo­mis.

„Vi­suo­me­ni­nė veik­la pa­de­da ir ma­no vers­lui. Įgyji dau­giau pa­žin­čių, kon­tak­tų“, – paaiš­ki­no vers­li mo­te­ris.

Ji sa­ko pa­ste­bė­ju­si, kad mo­ters ir vy­ro ga­li­my­bės vers­le ski­ria­si. Vy­rai ga­li sau leis­ti dau­giau – kur­ti am­bi­cin­ges­nius tiks­lus, kur­da­mi vers­lą ne­bi­jo iš­kart sa­vo tiks­lu ma­ty­ti už­sie­nio rin­kos, ne­bi­jo ri­zi­kuo­ti, dir­ba ag­re­sy­viai.

Mo­te­rys vers­lą pra­de­da at­sar­giau – sa­vo pro­duk­ci­ją siū­lo ar­ti­mie­siems, vė­liau drau­gėms, uoš­vei ar any­tai.

„Mo­te­rys ga­li su­kur­ti vers­lą, ta­čiau tai rei­ka­lau­ja tam tik­rų fi­zio­lo­gi­nių ir psi­cho­lo­gi­nių sa­vy­bių. Atei­na die­na, kai mo­ters vers­li­nin­kės vy­ras pa­sa­ko: ta­vy­je per ma­žai mo­te­riš­ku­mo, nu­ken­čia mo­ti­nys­tė. Ge­bė­ji­mas su­de­rin­ti tuos ne­su­de­ri­na­mus da­ly­kus – yra iš­šū­kis“, – sa­ko J. Chle­vic­kie­nė.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

VERS­LAS: In­ter­ne­ti­nės sve­tai­nės „Tur­tin­ga mo­te­ris“ sa­vi­nin­kė Jo­lan­ta Chle­vic­kie­nė bu­ria žmo­nes į bend­ra­min­čių klu­bus – taip rea­li­zuo­ja sa­ve, pa­de­da ki­tiems, ge­rai pra­lei­džia lai­ką ir ple­čia po­ten­cia­lių klien­tų bū­rį.

TIKS­LAS: Šiau­lie­tės Jo­lan­tos Chle­vic­kie­nės vers­lo idė­ja – siū­ly­ti mo­te­rims įvai­rius se­mi­na­rus, ska­ti­nan­čius jas im­tis veiks­mų ir siek­ti sa­vo lai­mės bei fi­nan­si­nės ge­ro­vės.

Be­ne­dik­to DAU­ČIO­NO nuo­tr.

„VA­BA­LIS­TAI": Jo­lan­ta Chle­vic­kie­nė su bend­ra­min­čiais su­bū­rė „va­ba­lų“ klu­bą „New Beet­le Lit­hua­nia“.