
Naujausios
Verslas moteris turtina ir įkvepia
Kas yra turtinga moteris? Atsakymų jau dvejus metus ieško šiaulietė Jolanta Chlevickienė. Ji sukūrė internetinę svetainę moterims – verslioms, veiklioms, ieškančioms savęs, trokštančioms naujų žinių ir patirties. „Verslą kurti gali kiekvienas – svarbu įveikti baimes, rasti patinkančią nišą ir judėti pirmyn“, – sako veikli moteris.
Simona KVEDERYTĖ
simona.k@skrastas.lt
Įkvepia kitas moteris
38 metų J. Chlevickienės internetinėje svetainėje „Turtinga moteris“ reklamuojami įvairiuose šalies miestuose vykstantys seminarai, kursai, nėrimo ir kitų rankdarbių pamokos. Taip pat moteris reklamuoja įvairius internetinius seminarus – vebinarus.
Pirmasis Jolantos darbas – rasti lektorių. Dalis kreipiasi patys. Tada rūpinasi renginio organizavimu, jo reklama, surinkti auditoriją.
Ji svetainėje taip pat reklamuoja ir pardavinėja knygas – įkvepiančias, ugdančias, teikiančias praktinių patarimų. Leidinius atveža tiekėjai – knygynai, leidyklos.
„Ši svetainė skirta moteriai, kuri ieško savęs, bendraminčių, nori augti ir tobulėti, realizuoti save“, – savo verslo idėją pristatė moteris.
Ji ir pati imasi vesti seminarus. Viena įsimintiniausių paskaitų „Kaip namus paruošti šventėms?“ – apie namų tvarkymosi sistemą, sugalvotą Amerikoje.
J. Chlevickienė link savo idėjos keliavo dešimtį metų. Pradinių klasių mokytoja, studijuodama švietimo vadybos magistrą, dalyvavo seminare apie Kanadoje vyraujančią karjeros planavimo sistemą. Tuo metu ši sritis, ypač CV ir motyvacinio laiško rašymas, Lietuvoje buvo nepopuliaru ir nežinoma. Jolantai žinios padėjo gauti karjeros konsultantės darbą vienoje Šiaulių mokyklų.
Vėliau moteris tapo valstybės tarnautoja – įsidarbino Darbo biržoje. Klientus konsultavo karjeros planavimo klausimais. Skaitė paskaitas apie karjerą, verslumą, darbo rinką. Susipažino su klienčių sėkmės istorijomis. Galiausiai nusprendė tai padaryti ir pati.
„Aš mačiau, kaip dega tos moterys, įsigijusios verslo liudijimą, suradusios savo nišą. Kartu pastebėjau, kad joms labai trūko palaikymo. Dažna moteris, sugalvojusi samdomą darbą iškeisti į verslą, save pasmerkia. Krenta socialinis prestižas, nes visi supranta, kad pajamos bus uždirbamos tik ateityje. Dažnai jų nepalaiko vyrai. Norėjau padėti moteriai įgyti daugiau pasitikėjimo, žinių. Taip pat burti tokias moteris“, – apie verslo idėją pasakojo ponia Jolanta.
Pradžia – nuo svetainės
Internetinė svetainė gimė 2014 metais. Kūrė samdyti specialistai. Apie populiarius ir paklausius seminarus domėjosi internete. Skambino jų lektoriams ir siūlė savo paslaugas. Ilgainiui atsirado nuolatinių klientų – lektorių, reklamuojančių savo seminarus. Jų būrį moteris plečia iki šiol.
Versli moteris sako, kad itin svarbu svetainę reklamuoti feisbuke. Čia skelbiamais konkursais pritraukia daugiau naujų sekėjų, tampančių potencialiais seminarų klausytojais. Palyginti nedidelės investicijos į svetainės kūrimą ir kontaktus atsipirko po metų. Tada ji paliko pareigas Darbo biržoje. Dabar sako neuždirbanti aukso kalno, bet pelno jau gauna.
„Sunku buvo palikti nuolatinį, stabilų darbą, nes nežinai, kada galėsi į namus parnešti pinigų. Tave verslas gali išspjauti lygiai taip pat, kaip darbdavys atleisti“, – sako moteris.
Ji dirba su individualios veiklos pažymėjimu. Dirba namuose nuotoliniu būdu. Neslepia, kad iš pradžių darbo ir mamos vaidmenys painiodavosi. Šeima, žinodama, kad moteris namie, laukia iš jos pagamintų pietų. Teko ne kartą kalbėtis su šeima ir aiškinti, kad nuotolinis darbas namie irgi darbas.
Ponios Jolantos nuomone, darbui nuotoliniu būdu, reikalinga biurų nuoma. Tačiau Šiauliuose galimybės išsinuomoti patalpas arba stalą jose valandai ar parai nėra. Tokią paslaugą teikia tik Verslo inkubatorius, tačiau tik jaunimui iki 29 metų.
„Ką daryti, kai tau 38-eri? Su pažįstamomis galvojome apie galimybę biure nuomoti stalus ir techniką. Kol kas idėjos neįgyvendinome“, – sakė moteris.
Jos nuomone, kuriant savo verslą svarbiausia rasti patinkančią nišą, nugalėti visas baimes ir įveikti kartais apimančią paniką.
Ateityje moteris ketina tobulinti anglų kalbą ir nerti į užsienio rinką. Ten ieškos lektorių.
Verslios moterys ieško moteriškumo
Ponia Jolanta visada išbando savo reklamuojamus seminarus. Taip pasisemia naujos informacijos ir sužino, ar renginys įdomus ir naudingas.
Kokie seminarai labiausiai domina moteris? Ji iš pradžių nustebo – populiariausi yra moteriškumo kursai.
„Kodėl taip yra? Labai didelis skyrybų procentas. Moterys dėl to itin išgyvena. Dirbančios, verslaujančios jos nesugeba išsaugoti santykių. Daug moterų yra kategoriškos: nepatinka – eik tu iš čia. Tai atveria prarają. Dėl to moterys ieško būdų, kaip galima tokią stiprybę suderinti su moteriškumu“, – sako Jolanta.
Viename iš tokių seminarų ji išgirdo, kad moterims būtina skirti laiko sau – bent 20 minučių per dieną. Reikėtų rūpintis ne tik vyro marškinių lyginimu, bet ir savimi. Kitaip dailiais marškiniais apsirengęs vyras gali išeiti pas pasitempusią moterį, skiriančią laiko sau.
Be to, svarbu suprasti, kad gyvenimo balansas susideda ne tik iš verslo ir karjeros. Jei nesirūpini sveikata, verslo neišplėtosi. Nepasirūpini moteriškumu – nebus gerų asmeninių santykių.
„Sėkmingų santykių filosofijos sako, kad ryšį su antra puse palaikyti būtina sąlyga – per dieną kartu praleisti bent pusantros valandos. Galima ir nekalbėti, o skaityti knygą. Svarbu būti šalia“, – sakė J. Chlevickienė.
Klubų kūrimu buria auditoriją
Versli moteris užsiima ir visuomenine veikla. Ji po viešosios įstaigos „Versli Lietuva“ projekto „Išmani moteris“ subūrė ten dalyvavusių verslininkių klubą. Moteris sako, kad jų būrio gretos atviros kiekvienai, ieškančiai savęs, verslo, palaikymo.
Ji yra sukūrusi ir „Svajotojų“ klubą. Jame dalyvauja moterys, tačiau gali burtis ir vyrai. Jolanta feisbuke sukurtoje grupėje dalijasi svajonių įgyvendinimo metodika, kurią atrado viename seminare. Taip pat viešina informaciją, kaip rasti laiko visoms veikloms.
Moteris su bendramintėmis įsteigė ir automobilių „vabalų“ klubą „New Beetle Lithuania“. Tokiu pavadinimu „vabalistų“ grupė veikia feisbuke. Prie jos per mėnesį prisijungė apie 250 žmonių iš viso pasaulio – Čekijos, Tailando, Taivano ir kitur.
Klubas vienija naujųjų „vabalų“ vairuotojus – moteris ir vyrus. Nariai kartu leidžia laiką, dalyvauja dūzgėse, moterys mokosi plauti automobilius, dalijasi jų remonto žiniomis, dizaino, dekoracijų idėjomis.
„Visuomeninė veikla padeda ir mano verslui. Įgyji daugiau pažinčių, kontaktų“, – paaiškino versli moteris.
Ji sako pastebėjusi, kad moters ir vyro galimybės versle skiriasi. Vyrai gali sau leisti daugiau – kurti ambicingesnius tikslus, kurdami verslą nebijo iškart savo tikslu matyti užsienio rinkos, nebijo rizikuoti, dirba agresyviai.
Moterys verslą pradeda atsargiau – savo produkciją siūlo artimiesiems, vėliau draugėms, uošvei ar anytai.
„Moterys gali sukurti verslą, tačiau tai reikalauja tam tikrų fiziologinių ir psichologinių savybių. Ateina diena, kai moters verslininkės vyras pasako: tavyje per mažai moteriškumo, nukenčia motinystė. Gebėjimas suderinti tuos nesuderinamus dalykus – yra iššūkis“, – sako J. Chlevickienė.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
VERSLAS: Internetinės svetainės „Turtinga moteris“ savininkė Jolanta Chlevickienė buria žmones į bendraminčių klubus – taip realizuoja save, padeda kitiems, gerai praleidžia laiką ir plečia potencialių klientų būrį.
TIKSLAS: Šiaulietės Jolantos Chlevickienės verslo idėja – siūlyti moterims įvairius seminarus, skatinančius jas imtis veiksmų ir siekti savo laimės bei finansinės gerovės.
Benedikto DAUČIONO nuotr.
„VABALISTAI": Jolanta Chlevickienė su bendraminčiais subūrė „vabalų“ klubą „New Beetle Lithuania“.