
Naujausios
Vyriškos rankinės įtiko ir moterims
„Jeigu ne tu, tai kas?“, „Ką darytum, jeigu nebijotum?“ – retoriškai klausiama užrašais ant vyriškų rankinių. Rankinių dizainerės Justinos Rimkutės sukurtos vyriškų aksesuarų kolekcijos užsigeidė ne tik vyrai, bet ir moterys. Atradusi savo nišą jauna mergina sukūrė „Just. IN“ prekės ženklą, o verslo ateitį sieja su Šiauliais.
Simona PUŽAITĖ
simona@skrastas.lt
Šūkiai sukelia susidomėjimą
XXI amžiuje skirstyti rankines į vyriškas ar moteriškas, kai riba tarp lyčių labai trapi, nesąmonė – neabejoja Šiaulių universiteto odos specialybės magistrantūroje studijuojanti J. Rimkutė. Baigiamajam darbui mergina sukūrė vyriškų aksesuarų kolekciją „We got the power!“ (liet. „Mes turime jėgos"). Pavadinimas atspindi pagrindinę kolekcijos idėją.
Kolekcijoje – ne tik kelioniniai krepšiai, delninės, bet ir kelnės su ornamentais, puoštos odiniais elementais, odinė liemenė. Norą įsigyti kolekcijos darbų pareiškė ne tik juos demonstravę vaikinai, bet ir rankinėmis susižavėjusios moterys.
Šūkiai pasirinkti tikslingai, norint sukelti susidomėjimą. Ką žmogus nori tuo pasakyti? Kokia jo pozicija, požiūris į tam tikrus dalykus? Frazes kiekvienas gali perskaityti ir interpretuoti skirtingai. Rankinės savininkas jas papildo individualiu požiūriu.
„Visi dizaineriai įsivaizduoja – moterims visada visko reikia. Todėl joms pasiūla yra didžiulė. Vyriai šioje srityje labai nuskriausti“, – pažymi Justina. Trūkumą dizainerė nutarė kompensuoti.
Pasak J. Rimkutės, matyti stilingą moterį esame įpratę, o stilingas vyras gatvėje iš aplinkinių sulaukia daugiau dėmesio.
Rankinė – veržliems vyrams
Didelis krepšys, anot dizainerės, šiuo metu "ant bangos". Aktyvūs vyrai daug keliauja, todėl jiems reikia vietos įsidėti asmeninius daiktus, išmanųjį telefoną, nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį. Atsižvelgta į studentų poreikius.
Kol kas dar neįprasta matyti vyrą su delnine, tačiau J. Rimkutė neabejoja, kad šis požiūris pamažu keičiasi.
„Stereotipas, jei vyras ryškus ir stilingas, vadinasi, ne tos lytinės orientacijos – visiškas absurdas, – patikina dizainerė. – Aš kuriu stilingam, veržliam, jaunam miesto žmogui, kuris siekia atkreipti visuomenės dėmesį į save, turi, ką pasakyti. Jis siekia tobulėti, nori eiti pirmyn, keisti savo aplinką, išreikšti poziciją.“
Vienas pagrindinių ir labiausiai pirkėjų mėgstamų gaminių – delninė vokas. Skiriasi jų spalvos, faktūros, detalės. Pasak Justinos, tai – klasikinė rankinė, atsiradusi dar XX amžiaus pradžioje. Užsakovės nori delnines prisiderinti prie drabužių, batų, asmeninių poreikių.
J. Rimkutės nuomone, stilinga moteris turėtų turėti rankinių visiems gyvenimo atvejams. Tai gali būti viena klasikinė delninė – universali juoda, arba ryški, kurios visiškai nereikia derinti prie aprangos.
„Rankinė – aprangą papildantis elementas, ne vizitinė kortelė. Praktiškas dalykas, kuris kasdien keliauja kartu“, – sako Justina. Ji norėtų, kad lietuviai būtų drąsesni – išsilaisvintų iš nuobodžių drabužių, ieškotų savito stiliaus, originalumo.
Dalija save dviem darbams
Po bakalauro studijų J. Rimkutė buvo pasimetusi – nežinojo, ką nori veikti toliau, svarstė, kad įgytų specialybės žinių nepakanka. Prieš Šiaulių dienas pasiuvo penketą rankinių iš tekstilės ir odos, jas pirkėjai tuoj pat išgraibstė.
Tai paskatino socialiniame tinkle susikurti puslapį, investuoti į odos žaliavą ir pradėti verslą. Odos gaminius mergina žymi „Just. IN“ logotipu. Pradžioje pati organizuodavo ir gaminių fotosesijas.
Klientai apie Justinos rankines sužino vieni per kitus. Anot jos, teigiami atsiliepimai ir rekomendacijos – pati geriausia reklama. Anksčiau dirbusi viena, J. Rimkutė dabar turi žmogų, kuris atlieka techninį darbą – pagal jos brėžinius siuva gaminį.
Pastaruoju metu mergina dirba dviejuose darbuose. Dieną – drabužių parduotuvėje, o grįžusi vakare arba laisvadieniais užsiima „Just. IN“ verslu.
Odos dizainerė viliasi, kad ateityje svarbiausia jos veikla bus rankinių kūrimas.
„Aš visada sakiau – jeigu ne mes, tai kas? Mes galime skųstis, kad Lietuvoje labai blogai, bet jei patys nieko nedarysim, niekas nesikeis“, – neabejoja J. Rimkutė.
Jaunoji verslininkė ateitį planuoja Šiauliuose. Ji patikina – su savo idėjomis ir entuziazmu nesiruošia pabėgti, kol mato, kad progresas gali vykti.
Jono TAMULIO nuotr.
POŽIŪRIS: „Jei gyvenime kažkas netenkina, reikia keisti arba save, arba aplinką, kurioje esi“, – sako Justina Rimkutė. Iš Šiaulių ji išvykti neketina.
ŠŪKIAI: Dizainerės Justinos Rimkutės sukurti vyriški kelioniniai krepšiai iš vyriškų aksesuarų kolekcijos „Mes turime jėgos“ – su šūkiais, skatinančiais susimąstyti, kalbėti apie problemas netradiciškai.
Simonos KAROLYTĖS/Naked cat photography nuotr.
FOTOSESIJA: Kolekcijai pristatyti dizainerė suorganizavo specialią fotosesiją.