
Naujausios
Autobusų parkas nedidina atlyginimų
Praėjusią savaitę UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ darbuotojų susirinkime profsąjungos reikalavo, kad administracija vykdytų įstatymus – nuo šių metų pradžios padidintų atlyginimus. Kol kas vairuotojai, remontininkai į rankas gauna iki 400 eurų per mėnesį.
Vytautas RUŠKYS
vytautas@skrastas.lt
Atlyginimai paremti lygiavos principu
Susirinkime Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profsąjungų federacijos pirmininkas Bronius Bučelis sakė, kad pažeidžiama Darbo kodekso 140 straipsnio 3 dalis. Mat įmonių vidiniuose dokumentuose nuo šių metų privalu nurodyti, jog premijų, priemokų ar kitų išmokų dydžiai padidėjo 1,289 karto. Todėl darbdavio pareiga buvo iki praėjusio sausio pradžios pakeisti ir darbo sutartis.
Bendrovės direktorius Darius Janušauskas nurodė vienintelę priežastį – autobusų parko steigėja Akmenės rajono savivaldybė neskyrė rajono biudžeto lėšų.
Įmonės vadovo įsitikinimu, jų vis dėlto pavyksią gauti tiek, kad pakaktų bendrovės darbuotojų, neįskaitant administracijos, atlyginimus padidinti 10 procentų, skaičiuojant iki indeksavimo.
„Tai yra tik numatyta, bet nepatvirtinta, – sakė D. Janušauskas. – Bet tikimės, kad pagal projektą mažiausias popierinis atlyginimas bus 571 euras, o dabar yra 555 eurai“.
Paaiškėjo, kad atlyginimų skaičiavimas paremtas lygiavos principu. Esą taip vengiama susipriešinimo tarp vairuotojų.
„Vieni vairuotojai važiuoja maršrutais, kur daug keleivių su moksleivių pažymėjimais, o kituose maršrutuose parduodama daugybė bilietų, – aiškino D. Janušauskas. – Jei priklausomai nuo surinktų pinigų indeksuosime vairuotojų uždarbį – atsiras daug pykčio“.
B. Bučelis paaiškino kaip paprasta to išvengti: „Juk neprivalu vairuotojus siųsti visą mėnesį tuo pačiu maršrutu, o pagal Darbo kodeksą galima keisti“.
Ar pinigai už bilietus – komercinė paslaptis?
B. Bučelis stebėjosi, kad bendrovės administracija vienašališkai sprendžia finansinius reikalus, nors privalo derinti su vietos profsąjunga, nurodant kolektyvinėje sutartyje.
„Pagal Darbo kodeksą turi būti administracijos ir profsąjungų susitarimas, bet nežinau kas turi rodyti iniciatyvą, – atsakė autobusų parko direktorius D. Janušauskas. – Aš neradau iniciatyvos ir bet kokios kalbos iš profsąjungų pusės“.
Naujosios Akmenės autobusų parko profsąjungos pirmininkė Janina Nemeikšytė konstatavo: įmonėje su profsąjungomis lieka nesuderintos Darbo tvarkos taisyklės, nesikonsultuojama dėl vietinių teisės aktų ir darbo apmokėjimo nuostatų.
Įmonės direktorius D. Janušauskas sakė neseniai einąs šias pareigas, todėl nedaug tėra priėmęs svarbių įsakymų.
Susirinkime kalbėta apie daugybę nesklandumų, kai bendrovės direktore dirbo Loreta Avelienė, kuri dabar tapo ekonomiste. Ji nedalyvavo susirinkime. Priekaištauta ir buvusią vadovę pavadavusiems bendrovės specialistams.
J. Nemeikšytės teigimu, bandyta „slapta duoti darbuotojams pasirašyti svarbius dokumentus“.
„Žmonėms aiškino: tai parašai dėl darbų saugos“, – pasakojo J. Nemeikšytė. – Kaip vėliau paaiškėjo, iš tikrųjų buvo pateiktos darbo tvarkos taisyklės. Kai aš paskaičiau ir radau draudimą su bet kuo kalbėti, kai negalima niekam nieko pasakoti – nei su žiniasklaida, nurodžiau, jog tai netenkina. Pabraukiau ir daugiau blogų reikalavimų“.
D. Janušauskas atsakė negirdėjęs apie numatomus draudimus bendrauti su žiniasklaida.
„Aišku, išskirtini atvejai dėl komercinių paslapčių“, – sakė D. Janušauskas.
„Kokias komercines paslaptis gali žinoti autobusų parko remontininkai – mes prie jų neprieiname, – stebėjosi J. Nemeikšytė. – Tiesa, vairuotojai žino, kiek surinko pinigų už bilietus – ir tai visa komercinė paslaptis“.
Autoriaus nuotr.
Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profsąjungų federacijos pirmininkas Bronius Bučelis (viduryje) gavo UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ darbuotojų dokumentų apie šioje įmonėje pažeidinėjamus įstatymus.
Ar naujutėlius po šimtą tūkstančių eurų kainavusių autobusų vairuotojai gaus atlyginimus nedaug didesnius negu minimalūs – lieka neaišku.