Darbuotojai sukilo prieš turtą saugantį direktorių

Darbuotojai sukilo prieš turtą saugantį direktorių

Darbuotojai sukilo prieš turtą saugantį direktorių

Į redakciją kreipėsi AB „Pakruojo autotransportas“ darbuotojai, prašydami dalyvauti bendrovės laikinojo direktoriaus Vaidoto Navicko organizuotame susirinkime. Žurnalistei atvykus, direktorius, net nepradėjęs susirinkimo, paskelbė, kad jis jau baigėsi.

Janina VANSAUSKIENĖ

pakruojis@skrastas.lt

„Toks cirkas – pirmą kartą“

Ketvirtadienį prasidėjus pietų pertraukai į AB „Pakruojo autotransportas“ laikinojo direktoriaus kabinetą skubėjo autobusų vairuotojai, autobusų stoties darbuotojai.

Lygiai 12 valandą laikinojo direktoriaus kabineto slenkstį peržengė autobuso vairuotojas, kurį laikinasis direktorius pasitiko žodžiais: „Nu va, jau atėjo pavėlavęs, pradėsime.“

Tą pat akimirką tarpduryje pamatęs žurnalistę V. Navickas pareiškė: „Čia susirinkimas uždaras.“

– Gal „Pakruojo autotransportas“ jau privati įmonė?“

Šį klausimą pro ausis praleidęs V. Navickas pranešė: „Mes jau kaip ir baigėme, tik dar turime biški pasitarti“.

Išgirdęs, kad redakcijos atstovas darbuotojų prašymu ir pasitarime ketina dalyvauti, laikinasis direktorius susirinkusiems paskelbė: „Susirinkimas baigtas“.

Vyrai kurį laiką tebesėdėjo priešais V. Navicką, tarsi nesuprasdami, ką jis pasakė.

Galiausiai V. Navickas  atsistojo ir dar kartą pakartojo: „Viskas. Susirinkimas baigtas“.

Paprašytas atsakyti į keletą redakcijos klausimų, direktorius, rodydamas į laikrodį, pasakė: „Man irgi pietų metas. Aš važiuoju pietauti“.

Išeidami iš neįvykusio susirinkimo darbuotojai traukė pečiais: „To dar nėra buvę. Toks cirkas pas mus pirmą kartą“.

Apie bėdas – poilsio kambaryje

Kodėl „Pakruojo autotransporto“ darbuotojams prireikė žurnalistų pagalbos?

Papasakoti apie situaciją bendrovėje darbuotojai žurnalistę pakvietė į poilsio kambarį.

Autobusų vairuotojai prašė neskelbti jų pavardžių, teigė bijantys netekti darbo dėl susidorojimo už drąsą.

Vyrai sakė, jog šį susirinkimą direktorius sukvietęs neva tam, kad parodytų kitiems, kaip už pažeidimą su vairuotoju gali būti susidorota.

„Vienas vairuotojas paėmė iš stotelės pavėžėti žmogų, kuris įlipęs prisipažino neturįs bilietui pinigų. Pagailėjęs jo, vairuotojas neįtarė, kad netrukus bus sustabdytas kontrolės. Nors ir pats už savo pinigus nupirko vargšui bilietą, buvę vėlu – kontrolė užfiksavo autobuso vairuotojo pažeidimą.

Autobusų vairuotojai vienas per kitą pasakojo, esą bendrovės laikinasis direktorius ėmėsi drausminių nuobaudų, kurios panašesnės į susidorojimą su jam nepatikusiu darbuotoju.

„Sumažino kuro normas, – teigė vyrai, patikslinę, jog 100 kilometrų skiriama 1 litru mažiau. – O už keleivio vežimą be bilieto vairuotojui teksią dirbti tris mėnesius už minimalią algą.

„Kodėl baudas vairuotojams vienašališkai skiria vienas  direktorius? Kodėl jis apie tai bijo kalbėti viešai? Kodėl baudžia kuro normų mažinimu, nors maršrutai nesikeitė, juose nuvažiuojami atstumai nesutrumpėjo? – vienas per kitą kalbėjo vyrai.

Vairuotojai kėlė problemą, susijusią ir su maršrutų grafikais: „Kaip reikia laiku išvažiuoti į maršrutą, jei iš vieno grįžti penkiomis minutėmis vėliau, nei turėjai būti išvažiavęs į kitą?“ – bėdas dėstė vairuotojai.

„Jei vėluoji – turi rašyti pasiaiškinimą. O jei nenori, turi duobėtais vieškeliais lėkti taip, kad lūžta ir mūsų stuburai, ir mašinos", – vienas per kitą skundėsi darbuotojai, tikindami, jog tokiu grafiku vėlavimai esą užprogramuoti.

Pas mus – „giminės kontora“

„Jau ketveri metai mūsų susirinkimuose niekas nedalyvauja iš Savivaldybės. Tikriausiai niekas ir nežino, kas čia dedasi, o gal ir žino, gal kažkam tokia situacija yra naudinga?“ – spėliojo „Pakruojo autotransporto“ vyrai.

Jie buvo įsitikinę, kad direktoriaus taikomos nuobaudos – kerštas už nepaklusnumą, kad taip gali būti „suvalgytas“ ne vienas vairuotojas.

„Visi bijo likti be darbo, todėl civilizuotai kalbėti apie problemas yra pavojinga. Juk pas mus kaip uabe – giminės kontora“, – sakė vyrai.

Bendrovės administraciją „giminės kontora“ darbuotojai ėmė vadinti po to, kai pernai vienai buhalterei išėjus į pensiją, tą pačią dieną jos vietoje buvo įdarbinta direktoriaus žmona.

Tada iš keturių administracijos darbuotojų trys buvo susieti giminystės ryšiais, nes dar viena darbuotoja yra V. Navicko giminaitė.

Savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Grigonis tada sakė, jog laikinasis direktorius, apsistatęs giminaitėmis, įstatymų nepažeidė – pagal pareigas giminaitė ir žmona nėra jam tiesiogiai pavaldžios.

Direktorius saugo turtą

Praėjus beveik porai valandų po pietų pertraukos redakcijai pavyko pasikalbėti su laikinuoju direktoriumi V. Navicku.

Jis pateikė dokumentus, kuriuose fiksuota, jog komisija, patikrinusi vieno autobuso maršrutą, nuo vasario pradžios sumažino kuro sąnaudas 1 litru šimtui kilometrų.

V. Navicko teigimu, tai padaryta, nes autobusas po remonto mažiau sunaudoja kuro.

Laikinasis direktorius aiškino, kad to paties autobuso vairuotojui trims mėnesiams alga sumažinta iki minimalios, nes jis sausio 22-ąją į maršrutą išvažiavo nepriveržtu pirmuoju autobuso ratu.

Apie užprogramuotus vėlavimus V. Navickas aiškino, jog toks maršrutas tėra vienas, jo keisti negalima dėl mokinių vežiojimo grafikų, o vairuotojai dėl vėlavimo šiame maršrute nėra baudžiami.

„Patikėkite, aš saugau Savivaldybės turtą. Gal ir lengviau būtų sėdėti nieko neveikiant, bet aš už teisybę“, – sakė laikinasis direktorius, patikinęs, jog už keleivio be bilieto vežimą vairuotojas dar nėra nubaustas.

Kelis kartus paklaustas, kodėl visiems darbuotojams nelauktai baigė susirinkimą jo nepradėjęs, V. Navickas aiškino: „Mes pasitarėm anksčiau, dirbtuvėse, o čia pasakiau viską, ką norėjau.“

Autorės nuotr.

TURTAS: Penktus metus laikinuoju direktoriumi dirbantis Vaidotas Navickas mano, jog vairuotojams neįtinka, nes yra teisingas ir saugo jam patikėtą bendrovės turtą.