Lat­vis pe­da­go­gus mo­kė mąs­ty­ti po­zi­ty­viai

Lat­vis pe­da­go­gus mo­kė mąs­ty­ti po­zi­ty­viai

MUMS RAŠO

Latvis pedagogus mokė mąstyti pozityviai

Lektorius iš Latvijos Kasparas Bikšė – pedagogas ir psichologas praktikas Danijos Ostersy Hojskole, Latvijos pedagoginio meistriškumo mokyklos, Latvijos Respublikos švietimo ministerijos pedagogų profesionalaus tobulinimo ir kvalifikacijos kėlimo kursų lektorius, Danijos švietimo ir mokslo ministerijos konsultatyvios tarybos narys – seminare ,,Optimistiškas mokymas“ rajono pedagogus mokė ugdyti pozityvų požiūrį, kuris padeda žmonėms prasmingiau gyventi ir mažina destruktyvų mąstymą.

Pozityvus mąstymas dažnai skatina postūmį dideliems teigiamiems pokyčiams, lemia pasitikėjimą savimi, gerą nuotaiką, tikėjimą Dievo stebuklais, išmoko suvokti ir įsivaizduoti savo norus ir svajones jas vizualizuojant, vertinti ir dėkoti už jau turimus dalykus, ugdo teigiamą pasąmonės programavimą ir kasdieninį darbą su savimi.

Viskas prasideda iš vidaus – nuo  paprasčiausio veiksmo iki didžiausios sėkmės gyvenime. Pozityvumą galima išlavinti. Tereikia pakeisti savo požiūrį ir savo mąstymą. Lektorius teigė: jeigu mes nuolat galvojame apie tą patį, mūsų mintys materializuojasi realiame pasaulyje. Tai reiškia, kad jeigu norime teigiamo rezultato, turime mąstyti atsargiai. Turime mąstyti teigiamai.

Lektorius mokė pakeisti negatyvumą pozityvumu: negalvoti apie neturtą, pradėti mąstyti apie gerovę, tai vaizdžiai inscenizavo apsilankymu brangiausioje parduotuvėje, skatino atsisakyti dalelytės ,,ne“ – ,,nesugebu“, ,,nesirgsiu“, pakeičiant juos ,,aš galiu“, ,,aš sveikas“.

Lektorius atkreipė dėmesį į stresą, kuris parengia kūną darbui, sukaupia jėgas, skatina labiau stengtis. Pozityvus mąstymas streso metu gali padėti rasti sprendimą situacijoje, kuri iš pradžių atrodo neįveikiama.

Užsibrėžtų tikslų pasiekti mums trukdo kartais viduje nešiojamos patirtos emocinės traumos ir jų sukurti trukdžiai. Problemos šeimoje, griežtas tėvų auklėjimas, paauglystės problemos, asmeninio ar darbinio gyvenimo traumos mumyse prikuria kompleksų, neigiamų nusistatymų: ,,tai neįmanoma“, ,,manęs to nemokė“, ,,ką kiti pasakys?“ ir t.t.

Tie nusistatymai naikina mūsų pasitikėjimą savimi ir mus neigiamai programuoja. Būtina tai pašalinti iš pasąmonės, pereinant prie savianalizės ir racionalaus pozityvizmo.

Lektorius teigė, kad šis seminaras buvo tik įžanga į ,,Optimistinį mokymą“, jis kviestų visus norinčius birželio 30 – liepos 2 dienomis į trijų dienų stovyklą, kurios metu supažindintų su pagrindiniais psichoanalizės principais, kūno kalba, teigiamo požiūrio kūrimo strategijomis, judesio terapija, mandalomis, afirmacijų kūrimu ir kitais klausimais.

Seminare  iš latvių kalbos vertė Latvijos lietuvių vidurinės mokyklos mokytoja Regina Kriščiūnaitė.

Lina MIEŽINSKAITĖ, Specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio pirmininkė

Autorės nuotr.

SEMINARAS: Rajono pedagogams šis seminaras – tik įžanga į „Optimistinio mokymo“ programą.