Nuo miškavežio atitrūkusi priekaba – laiminga avarija

Nuo miškavežio atitrūkusi priekaba – laiminga avarija

Nuo miškavežio atitrūkusi priekaba – laiminga avarija

Praeitą savaitę į redakciją paskambinęs vairuotojas pranešė apie laimingai pasibaigusią avariją: nuo miškavežio atitrūkusią priekabą, nuvažiavusią nuo kelio kertant priešingos krypties eismo juostą.

Vyras klausė, ar nevertėtų riboti sunkiasvorio transporto naudojimo laiką, nes senienos kelyje savo gyvenimą neretai baigia netikėtomis avarijomis, o kartais – ir nusinešdamos gyvybių.

Janina VANSAUSKIENĖ

pakruojis@skrastas.lt

„Metalas pavargo“

Avarija įvyko lapkričio 12 d., apie 16 valandą 20 minučių, už poros kilometrų nuo Pakruojo kaimo, netoli vėjo jėgainių.

Rąstų prikrautas miškavežis „Scania“ su tokių pat rąstų prikrauta priekaba važiavo Petrašiūnų link.

Priekabai atitrūkus, ši išvažiavo į priešingą kelio juostą ir nuriedėjusi nuo kelio apvirto.

Pakruojo kelių policijos grupės vyresnysis specialistas Donatas Vėlavičius „Pakruojo kraštui“ teigė, kad avarijos priežastis – ne vairuotojo kaltė.

„Vairuotojas sakė, jog pastebėjo į kelią lekiančią stirną, pristabdė miškavežį, tuo metu priekaba atitrūko“, – įvykį komentavo pareigūnas.

Į avarijos vietą netrukus atskubėjo ir įmonės, kuriai priklauso transporto priemonė, savininkas Jonas Zederštremas.

„Pakruojo krašto“ paklaustas apie avarijos priežastis, verslininkas buvo atviras: „Priekaba nutrūko. Metalas pavargo“.

Apie avariją patyrusios transporto priemonės amžių J. Zederštremas kalbėjo lakoniškai: „Pas mane ji jau gal dešimt metų, o kiek jai – gal šimtas?“

Komentuodamas avarijos aplinkybes verslininkas sakė, kad ji baigėsi laimingai tik dėl to, jog į griovį skersai kelio lekiančiai priekabai nepasimaišė priešais važiuojantis automobilis.

Rajone per metus įvyksta ne viena avarija, kai dėl kokios nors priežasties priekaba, atsikabinusi nuo vilkiko, nevaldoma lekia nuo kelio.

Metalas "pavargsta" nuo perkrovų

Policijos pareigūnas D. Vėlavičius redakciją informavo, jog avariją patyrusios transporto priemonės techninė apžiūra buvo atlikta spalio 18-ąją.

Tuomet nenustatyta trūkumų, dėl kurių miškavežio priekaba būtų pripažinta netinkama eksploatuoti.

Šiaulių techninių apžiūrų centro direktorius Sigitas Savickas teigia, kad Europos Sąjungos šalyje transporto priemonių, taip pat ir sunkiasvorių, eksploatavimas nėra ribojamas dėl jų amžiaus. Visoms kelių transporto priemonėms svarbiausias reikalavimas – kad jos būtų techniškai tvarkingos.

„Techninių apžiūrų metu yra tikrinama, ar priekabos prikabinimo įtaisas yra tvarkingas, nesudilęs. Metalo nuovargio ekspertizės nėra atliekamos“, – teigia S. Savickas.

„Priekabos prikabinimo įtaiso metalas pavargsta paprastai nuo perkrovų. Kadangi miškavežių priekabų rangai (laikikliai) gamintojo yra paskaičiuoti maksimaliam lengvos medienos kiekiui prilaikyti (pvz. liepai), pakrovus sunkesnę, didesnio tankio ąžuolo ar uosio medieną, svoris yra didesnis“, – apie komentavo direktorius.

„Praktika rodo, kad norintieji daugiau vienu kartu pervežti medienos, priekabas paprastai perkrauna, o tai gali būti priežastis, dėl ko sukabinimo įtaiso metalas pavargsta ir lūžta“, – redakcijai sakė S. Savickas, pabrėždamas, jog šių prielaidų laikomasi remiantis praktiniais pastebėjimais, bet ne mokslinių tyrinėjimų išvadomis.

Autorės nuotr.

AVARIJA: Nuo miškavežio atitrūkusi priekaba su rąstais nulėkė nuo kelio ir apvirto.

METALAS: Verslininkas Jonas Zederštremas sakė, jog priekaba atitrūko nes priekabos prijungimo „metalas pavargo“.

PRAKTIKA: Šiaulių techninių apžiūrų centro direktorius Sigitas Savickas, remdamasis praktika sako, jog sunkiasvorio transporto priekabų įtaisai paprastai lūžta dėl perkrovų, kurios dažniausia ir sukelia metalo "pavargimą“.