Pak­ruo­jo gat­vė­se pa­vo­jin­ga

Pak­ruo­jo gat­vė­se pa­vo­jin­ga

Pakruojo gatvėse pavojinga

Pakruojo dvare į pasitarimą su apskrities savivaldybių atstovais buvo susirinkę kelininkai. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai pripažino, jog valstybėje keliai blogėja, o pačiame Pakruojyje net ir rekonstruotose gatvėse yra nesaugu pėstiesiems ir dviratininkams.

Janina VANSAUSKIENĖ

pakruojis@skrastas.lt

Kritikavo ir dėkojo

Pakruojo rajonas, šį pavasarį išgarsėjęs savo neišvažiuojamais žvyrkeliais ir bekele nuo Rozalimo iki Medikonių, susilaukė Lietuvos automobilių kelių direkcijos dėmesio: Pakruojo rajone pirmą kartą organizuotas kelininkų ir apskrities savivaldybių atstovų pasitarimas.

Dėmesį Automobilių kelių direkcijos atstovai parodė ne tik rajono keliams, bet ir valdininkams. Jiems buvo dalijami padėkos raštai.

Vienas jų teko ir Pakruojo rajono vicemerui Romui Medzveckui. Tačiau nagrinėjant eismo saugumo problemas Pakruojyje, netruko paaiškėti, kad R. Medzveckas yra vertas ir aštrios kritikos.

Jis vadovauja Saugaus eismo komisijai, kurios sprendimai lemia, kaip rajono keliuose organizuojamas eismas.

Automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas, analizuodamas, kaip Pakruojo gatvėse organizuotas eismas, konstatavo apgailėtiną situaciją: čia svarbiausia transportas, bet ne pėstieji ir dviratininkai.

Avarijų daugiausia perėjose

Automobilių kelių direkcijos specialistas N. Abukauskas, prieš susirinkimą pasivažinėjęs Pakruojo gatvėmis, pastebėjo, jog jose daug dviratininkų.

Apie nepatogiai sureguliuotą gyventojams eismą svečias pradėjo statistika.

„Pakruojyje iš 9 eismo įvykių – 7 pėsčiųjų perėjose, kai automobiliai užvažiuoja ant ja einančio žmogaus. Tai leidžia suprasti, kad kažkas negerai su eismo informacija“, – apie avarijų priežastis kalbėjo N. Abukauskas.

Avaringiausia laikoma rekonstruota Vytauto Didžiojo gatvė. Čia automobiliai sužalojo penkis pėsčiuosius ir du dviratininkus.

„Tai labai daug mieste, kur gyvena 5400 gyventojų“, – konstatavo N. Abukauskas.

Specialistas pabrėžė, kad taip yra dėl to, jog gatvių važiuojamosios dalys yra per plačios, o šaligatviai – per siauri.

„Kam ta sumaištis?“

To klausė N. Abukauskas, paaiškindamas, kad daugiau transporto nepravažiuos, jei vietoje 12 metrų gatvės važiuojamosios dalies pločio bus aštuoni.

„Remiantis kitų šalių praktika, siauresnėse gatvėse transporto eismas yra tvarkingesnis, reikia mažiau eismo prižiūrėtojų“, – rajono valdžią auklėjo svečias, skaidrėje rodydamas Kruojos gatvę ir saugumo joje trūkumus.

„Gal ji suprojektuota pagal sovietinių laikų poreikius, kai žygiuodavo demonstracijos, kad visi plačiai išsitektų?“ – kritikos strėles leisdamas R. Medzveckui N. Abukauskas demonstravo analogiško pločio gatvės skaidrę nedideliame miestelyje vienoje iš Skandinavijos šalių.

Jos viduriu ėjo žalia juosta, atskirdama priešingos krypties eismo juostas, kurių plotis 4 metrai.

„O kur dėsime žiemą sniegą?“ – iš salės replikavo rajono valdžios atstovai.

Automobilių kelių direkcijos atstovo teigimu, nesaugiai sureguliuotas eismas yra ir Statybininkų, Paupio gatvėse, todėl nedidelis miestas nėra patogus gyventojams, neatrodo jaukus.

Keliai blogėja visoje šalyje

Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai tvirtino, kad keliai sparčiai blogėja visoje šalyje.

Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis pabrėžė, kad „šiemet kelių infrastruktūros finansavimas yra toks, kokio dar nėra buvę nuo 2001-ųjų“.

„Nors sumos didesnės, bet atskaičius mokesčius, pabrangusias medžiagas, degalus ir padidėjusį darbo užmokestį, realiai lėšų lieka mažiau. Be to, šį pavasarį asfaltuotų dangų apžiūra parodė, kad jų balas pats blogiausias nuo 2008-ųjų“, – apie šalies kelių būklę ir didėjantį lėšų poreikį kalbėjo E. Skrodenis.

E. Skrodenio teigimu, jau yra diskutuojama ir Seimui svarstyti parengtas projektas dėl akcizo didinimo bei automobilių apmokestinimo. Taip šalies kelių infrastruktūrai gerinti tektų daugiau lėšų.

Apie vietinės reikšmės kelių problemas kalbėjęs Vytautas Gedvilas užsiminė, jog jau formuojama nuomonė, jog reikia didesnio finansavimo vietinės reikšmės keliams remontuoti ir rekonstruoti, mažinant lėšas jiems prižiūrėti.

Autorės nuotr.

PADĖKA: Automobilių kelių direkcijos padėka apdovanotas vicemeras ir rajono saugaus eismo komisijos pirmininkas Romas Medzveckas nepriėmė kritikos dėl prastai organizuoto eismo Pakruojo gatvėse.

KRITIKA: Automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas teigia, kad Pakruojyje pėstieji ir dviratininkai yra nesaugūs.