
Naujausios
PO TO, KAI RAŠĖME
Prarastas renovacijos džiaugsmas
Pakruojo P. Mašioto gatvės 63-ojo daugiabučio gyventojai po renovacijos gyveno su retkarčiais tiekiamu šiltu vandeniu, o iki praėjusio trečiadienio vakaro – ir be šildymo. Iki namo modernizavimo tokių problemų nebuvo.
Janina ŠAPARNIENĖ
janina@skrastas.lt
Šildytis pradėjo trečiadienį
Antradienio popietę P. Mašioto 63-ojo namo bendrijos „Palaukės“ šilumos mazge statybininkai įjungė iki tol neveikusį karšto vandens cirkuliacinį siurblį.
Jis buvo užstrigęs nuo praėjusios savaitės pabaigos: po to, kai trečią kartą remontuotas buvo parvežtas ir pastatytas šilumos mazge.
Nerimaudami, kad siurbliui vėl užstrigus, gali tekti stabdyti visą šilumos mazgą, bendrijos nariai nepradėjo šildytis. Šildymas penkiaaukštyje įjungtas tik trečiadienio vakare – žmonėms išsiaiškinus, kad šis siurblys šilumos tiekimo neįtakoja.
Daugiabučio renovacijos rangovas buvo UAB „Aulaukis“, darbus atliko subrangovas AB „Pakruojo arka“. Šios bendrovės generalinis direktorius Algirdas Adomaitis daro prielaidą, jog siurblys stringa dėl kito galimai netinkamai veikiančio šilumos mazgo įrenginio. Nes mazgo įrenginiai bei šilto vandens tiekimo sistema renovacijos metu nebuvo keisti.
„Šiomis dienomis turėtume gauti projektuotojų išvadas – galbūt pagaliau išaiškės tikroji bėda“, – redakcijai situaciją aiškino A. Adomaitis.
Siurblys strigo ne pirmą kartą
Apie bendrijos „Palaukė“ bėdas „Pakruojo kraštas“ rašė praėjusį mėnesį ( „Po renovacijos – problemos gyventojams"). Redakcijai žmonės skundėsi, kad naujas siurblys antrą kartą per pusmetį išvežtas remontuoti, o trisdešimt šeimų po kelias savaites priversti gyventi be šilto vandens.
„Ir po antrojo siurblio remonto karštu vandeniu naudojomės neilgai. Po kelių dienų jis vėl nebeveikė. Rangovai, UAB „Aulaukis“ darbuotojai, siurblį išsivežė tvarkyti. Praėjusios savaitės pabaigoje vėl pastatytas, jis užstrigo jau kitą dieną. Iškviesti subrangovo „Pakruojo arkos“ darbuotojai telefonu aiškinosi, kaip siurblį reguliuoti, kurį mygtuką spausti... Prasidėjo svarstymai, neva gal jis neveikia dėl šilumos mazgo automatizacijos projekte padarytų klaidų“, – apmaudavo „Palaukės“ bendrijos pirmininkė Jadvyga Šibirkštienė.
Tačiau pavasarį komisijai priimant daugiabučio renovaciją, siurblys veikė.
Apie projekto klaidas – po pretenzijos
Apie galbūt šilumos mazgo automatizacijos projekte padarytas klaidas prabilta po to, kai siurblys buvo remontuotas trečią kartą, o bendrija „Aulaukiui“ nusiuntė pretenziją su reikalavimu jį keisti.
Pretenzija „Aulaukiui“ išsiųsta rugsėjo 29-ąją. Duota pora savaičių išsiaiškinti, kodėl penkiaaukštyje po renovacijos neveikia naujai įrengta karšto vandens tiekimo sistema, reikalauta pašalinti gedimus.
A. Adomaičio teigimu, siurblys nesugedęs, tačiau tai pavykę išsiaiškinti ne iš karto.
Bendrijoms – pritarėjų vaidmuo
Bendrijos pirmininkė teigė susidariusi nuomonę, kad daugiabučių namų bendrijos tėra reikalingos tol, kol įtikinamos pritarti renovacijai. O po pritarimo lieka nušalintos nuo realios darbų kontrolės.
„Su projektuotojais, rangovais, bankininkais, techniniais statybų prižiūrėtojais sutartis sudarinėjo viešosios įstaigos „Pakruojo būstas“ darbuotojai. Bendrijos nariams tebuvo palikta tikėtis, kad visos renovacijos procese dalyvaujančios įmonės įsipareigojimus atliks tinkamai“.
J.Šibirkštienė kritikavo statybų prižiūrėtojo veiklą – neva specialistas prie namo tebuvo atvykęs porą kartų: „ Kaip per tą porą kartų galima įvertinti visų renovacijos darbų kokybę?!“
„Jei ne kreipimasis į „Pakruojo kraštą“ – iki šiol nė nebūtume žinoję, kad bendrija gali rašyti pretenziją renovuotojams ir išdėstyti savo reikalavimus. Kalbantis telefonu su „Aulaukio“ atstovais, jie apie tokią galimybę nė karto neužsiminė“, – redakcijai sakė J. Šibirkštienė.
Bendrijos pirmininkė pastebi: pasirašius renovacijos priėmimo aktą, kviečiami broko taisyti renovuotojai bendrijos neinformuoja, ką padarė. „Palaukė“ iki šiol neturi siurblio remonto aktų, garantinių dokumentų.
„Netekusi kantrybės, šiomis dienomis kreipiausi į Aplinkos ministeriją. Iš pokalbių su jos valdininkais susidaro įspūdis, kad svarbu tik gražiai pašnekėti apie renovacijos naudą ir „padėti kryžiuką“, kad ji baigta. O po to – jau tik bendrijos rūpestis, kaip prispirti renovuotojus ištaisyti paliktą broką“, – apmaudauja J. Šibirkštienė.
Pirmininkė prisimena, jog iki renovacijos penkiaaukštyje nebuvo problemų dėl šilumos mazgo darbo.
Galimybės ginti savo interesus
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė informavo, kad daugiabučio bendrija dėl netaisomo renovacijos broko gali skųstis šiai tarnybai: rašyti bendru adresu arba kreiptis į tarnybos skyrių Šiauliuose. Taip pat – kreiptis į viešąją įstaigą BETA (būsto energijos taupymo agentūrą), įgyvendinančią renovacijos programą. Arba teikti ieškinį teismui.
Prieš prasidedant renovacijos darbams, yra galimybė išvengti įtartinos reputacijos statybininkų. Renovacijos administratorius V. Tamulionis informavo, kad įstatymai leidžia atsisakyti anksčiau nekokybiškai dirbusios įmonės. Tokį sprendimą turi priimti daugiabučio bendrijos narių dauguma, o susirinkimo protokolą su argumentais pateikti renovacijos administratoriui. Šis kreipiasi į CPO (centrinę perkančiąją organizaciją), kad būtų paskelbtas naujas konkursas.
Autorės nuotr.
PROBLEMOS: Ką tik renovuotame penkiaaukštyje už gražaus fasado – užsitęsusios problemos dėl stringančio karšto vandens siurblio.
NUOMONĖ: Bendrijos pirmininkė Jadvyga Šibirkštienė susidarė nuomonę, kad žmonės tereikalingi tik pritarti renovacijai.
SIURBLYS: Bendriją „šokdina“ kelintą mėnesį stringantis karšto vandens siurblys.