Psichologai mokė suvaldyti stresą

Psichologai mokė suvaldyti stresą

Psichologai mokė suvaldyti stresą

Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje vykusioje respublikinėje konferencijoje „Sveikas mokytojas – sėkmingo ugdymo garantas 2“ Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojai mokė pedagogus paprastų streso valdymo būdų, patarinėjo asmens ugdymo klausimais, kalbėjo apie pedagogų psichologinę gerovę.

Saulius JUŠKEVIČIUS

saulius@skrastas.lt

Stresą galima suvaldyti

Vytauto Didžiojo universiteto docentas, biomedicinos mokslų daktaras Aidas Perminas supažindino su paprastais streso valdymo būdais.

Pasak jo, geriausia vengti įtampą keliančių situacijų. Tačiau, jeigu to nepavyksta išvengti, reikia nuteikti save jaudintis tik tam tikru laiku ir tam tikroje vietoje.

„Tai nereiškia, kad jūs turite jaudintis tik važiuodami liftu ar atėję į pamokas. Tuomet išsivystys nepilnavertiškumo kompleksas ar galite būti nesuprasti aplinkinių“, – teigė docentas.

A. Permino teigimu, stresas gali suteikti ir galimybę mėgautis situacija, į kurią patekome, ir dėl kurios nerimaujame, todėl prieš reaguojant būtina padaryti pauzę ir bandyti sustabdyti savo mintis. Docento nuomone, padėti išvengti stresinių situacijų ir paties streso gali ir savitaiga.

„Nusiramink, giliai įkvėpk, nusišypsok ir garsiai kalbėk – tai pagrindiniai savitaigos faktoriai, kuriuos įvaldžius, galima suvaldyti ir stresą. Stresą galima suvaldyti ir nukreipiant mintis kitur – negalvojant apie situaciją, į kurią jūs pakliuvote“, – teigė A. Perminas.

Pasak jo, įveikti stresą galima jį surepetavus mintyse arba mokantis iš kitų, kas taip pat yra savotiškas menas. Kiekvieną kartą įveikus stresinę situaciją, reikia save kuo nors paskatinti ar pabandyti relaksuotis.

Jis čia pat salėje pademonstravo keletą relaksacijos būdų: rankų delnų trynimą iki jie užkais, rankų sulenkimą ir staigų jų išmetimą į priekį ar viršų, užsimerkus minutei atsijungti ir apie nieką negalvoti.

Gerovė ateis to siekiant

Docentė, socialinių mokslų daktarė Loreta Gustainienė su pedagogais diskutavo tema „Pedagogų psichologinė gerovė – realybė ar siekiamybė“.

Pasak docentės, visi žmonės turi kūrybinių galių ir vidinės drąsos keistis patys ir kažką keisti bei visa tai perteikti kitiems, tačiau ne visi yra įpratę apie tai galvoti ir sąmoningai to siekti – pirmiausia matyti, kas pas jį yra gero, o po to tai pastebėti kituose.

Docentė dalijosi savo patirtimi, supratimu, pabandė atskleisti realybę ir jos siekimą ir paaiškinti, kaip tai galima suprasti.

„Savęs ir kitų žmonių priėmimas, galimybė valdyti aplinką, kurioje tu dirbi, būti išprususiam savo srityje, tikslo siekimas ir yra psichologinė gerovė“, – aiškino L. Gustainienė.

Asmens ugdymo trenerė Sniegė Naku pedagogams aiškino apie sėkmės etiką, meną būti savimi ar kuo tik gali panorėti bei traukos dėsnius, kurie žmones traukia vienas prie kito bei atneša sėkmę.

„Sėkmė ateina, kai aplink žmogų – geros emocijos, geros mintys. O receptas – turi turėti svajonę, tačiau tai turi būti aukšti tikslai, o ne gerovės, naudos ar net mokslo siekis“, – teigė S. Naku.

Trenerės nuomone, kuo blogiau – tuo geriau, nes jei tau nesiseka, tai stimulas kažko siekti ir pasiekti. Pasak jos, mokytojas vaikams turi būti ir tėvas, ir dievas, nes tik tada jis bus mylimas vaikų, vaikai seks jo pavyzdžiu.

Autoriaus nuotr.

PATARIMAI: Vytauto Didžiojo universiteto docentas, biomedicinos mokslų daktaras Aidas Perminas negailėjo patarimų, kaip suvaldyti stresą.

NUOMONĖ: Docentė, socialinių mokslų daktarė Loreta Gustainienė: „Psichologinė gerovė – savęs ir kitų žmonių priėmimas, galimybė valdyti aplinką, būti išprususiam savo srityje“.

TRENERĖ: „Sėkmė ateina, kai aplink žmogų – geros emocijos, geros mintys, siekimas aukštų tikslų, – teigė asmens ugdymo trenerė Sniegė Naku.

PRATIMAI: Pedagogai turėjo galimybę išbandyti relaksacijos pratimus.