
Naujausios
Svarstomi moksleivių pasiekimų rezultatai
Pakruojo rajono mokyklų bendruomenės svarsto Nacionalinio egzaminų centro informaciją apie moksleivių pasiekimus. Vienus dalykus pakruojiškiai vaikai šiemet išmoko geriau, kitus – prasčiau nei vidutiniškai šalyje. Pasiekimų problemas ketinama spręsti, aštuonioms mokykloms laimėjus lėšų iš Europos Sąjungos fondų.
Janina ŠAPARNIENĖ
janina@skrastas.lt
Rezultatai prastesni
Egzaminų centro atliktas tyrimas parodė, kad šiemetiniai antraklasiai prasčiau skaito, rašo ir moka matematiką nei vidutiniškai Lietuvoje. Matematikos pasiekimais atsilieka ir ketvirtokai, bet jie geriau nei vidutiniškai skaito, rašo, įsisavina gamtos pažinimo discipliną.
Šeštokai – priešingai: skaito prasčiau, užtat matematikos bei rašymo įgūdžiais savo amžiaus grupėje lenkia vidutinį statistinį Lietuvos moksleivį. Aštuntoje klasėje besimokantieji parodė blogesnius matematikos ir skaitymo rezultatus, o šalies vidurkį aplenkė rašydami, atlikdami gamtos bei socialinių mokslų testus.
Pakruojo rajoną pasiekė žinia, kad iš Europos Sąjungos fondų yra laimėta daugiau kaip 161 tūkstantis eurų projektams, skirtiems gerinti moksleivių skaitymo bei matematikos įgūdžius. Už laimėtas lėšas bus perkami kompiuteriai, kita įranga, elektroninės pratybos. Projektuose dalyvauja aštuonios rajono mokyklos, pirmųjų rezultatų tikimasi apytikriai po dvejų metų.
Pakruojo rajono savivaldybės Švietimo skyriaus specialistė Gražina Plungienė, komentuodama informaciją, pastebėjo: šiemetiniai vaikų pasiekimų rezultatai prastesni už pernykščius. Tačiau žymiai geresni, nei 2014-aisiais, kuomet rajono mokyklos pradėjo dalyvauti tyrime.
Vien mokytojai padėties nepakeis
Iš vaikų užpildytų klausimynų paaiškėjo, jog pradinukai mokyklose jaučiasi gana komfortiškai. O šeštokai ir vyresni jau akcentuoja paaštrėjusią patyčių problemą. Moksleivių teigimu, jų Pakruojo rajono mokyklose patiriama dažniau, nei vidutiniškai šalyje.
„Patyčių problema paaštrėja, vaikams pradėjus mokytis pagal kabinetų sistemą, sulaukus paauglystės. Tokio amžiaus moksleiviai labai kritiški tiek sau, tiek aplinkiniams. Mokyklose nuolat organizuojame mokymus ir pedagogams, ir darbuotojams, ir moksleiviams – kaip pažinti patyčias, kaip elgtis, kad jų mažėtų“, – sakė G. Plungienė.
Rajono moksleiviai kritiškai įvertino ne vienoje mokykloje sukuriamą pridėtinę vertę – rodiklį, kiek ugdymo įstaiga įtakoja jų mokymosi rezultatus. Ypač prastų vertinimų sulaukė viena pagrindinė mokykla.
Anot G. Plungienės, ši mokykla jau uždaryta. Tačiau ir kitose mokyklose vieniems pedagogams neįmanoma pakeisti padėties, kai į klases ateina nematantys prasmės mokytis vaikai iš socialinės rizikos šeimų. Vaikai, kuriems mokykla yra ne galimybė ateityje kurti geresnį savo gyvenimą, o tik vieta, kurioje galima pavalgyti, šiltai ir ramiai praleisti laiką.
Stanislavos VIČAITĖS nuotr.
Pakruojo rajono moksleivių pasiekimai keičiasi kasmet.