
Naujausios
Lietuviško Mančesterio fone – elektroninės muzikos kelionė-miuziklas „Patrimpas“
Šiauliai lietuviškosios jaunimo, rock-pop subkultūros terpėje visada buvo išskirtinis miestas, ne veltai vadintas Lietuvos Mančesteriu. Mat kaip Mančesteris Didžiojoje Britanijoje, taip Šiauliai Lietuvoje visada garsėjo išskirtiniais, labai originaliais įvairiausių žanrų atlikėjais: nuo „Jonio“, Virgio Stakėno, „Vairo“ iki elektroninės muzikos novatoriaus Gedimino Dapkevičiaus, nuo BIX, „Lygiai Lyja“ ir „GinGas“, „Colours of Bubbles“, vaikų dainavimo studijų tradicijos nuo „Rokoko“ (Rasos Kauneckaitės), „En-den-du“ (Dimos Kamrazerio) iki Lauros Remeikienės, nuo Gyčio Paškevičiaus, Saulės, Lainiaus iki šiuolaikinės Gjan ar akordeono virtuozo Martyno Levickio.
Tai ne tik vardai – tai kokybės, stiliaus unikalumo ir kūrybiškumo „kartelės“. Ne veltui tarp prodiuserių sklando posakis, kad nesvarbu kokį stilių atstovautų „šiaulietišką mokyklą“ praėjęs atlikėjas – kokybės ir originalumo ženklas yra garantuotas. O kai kurie šiauliečiai, puikūs kūrėjai ar atlikėjai, kaip antai R. Norvila ar Aurelijus Ščiuka ir užsienyje savo srityse yra gerai žinomi ir vertinami.
Atgimimo aušroje spontaniškai susikūrusios grupės, atlikėjai ir net muzikinės srovės, diktavo madas ne tik lietuviškoje pop subkultūroje, bet ir darniai sąveikavo su įvairiausių žanrų menininkais, teatralais, žurnalistais, foto-kino atstovais. O „Roko klubo“ veikla ir indėlis, buriant žmones po nepriklausomybės Sąjūdžio vėliavomis įvairiausiose socialinėse ir visuomeninėse iniciatyvose, buvo didžiulis ir neabejotinas. Gaila, bet pastaruoju metu Lietuvos Mančesteriu Šiauliai vadinami vis rečiau, – galbūt dėl sunykusių bazių ir kūrybinių erdvių, buko vietinės valdžios nesuvokimo, kokia yra to unikalaus paveldo svarba miesto raidai, į kokį provincijos liūną be jo, šiuolaikinės emigracijos kontekste, jis ritasi.
Šiame kontekste kiekvienas netikėtas ir originalus sugrįžimas, pastatymas ar muzikinis projektas yra sveikintinas, laukiamas ir jaudinantis.
Chaimo Frenkelio rūmų festivalis šiemet pristato tokį įvykį rugpjūčio 16-ąją, 18 valandą – elektroninės muzikos kelionė-miuziklas ir naujo albumo „Patrimpas“ pristatymas.
Lainius – Laimontas Dinius ne tik klausytojams, bet ir kolegoms pateikė ištisą netikėtumų grandinę: unikaliosios Saulės (Saulė Laurinaitytė) sugrįžimas, Saulės dukros – Mėtos Pučinskaitės debiutas. Lainiaus su Saule projekte „Patrimpas“ ir albumo įrašuose dalyvavo Gintautas Gascevičius (BIX), Vitaras Kavaliauskas, Mėta Pučinskaitė,Rolandas Janušas ("Vairas") , Igoris Kofas ("Lemon Joy"), Dainius Urbanavičius (gitara, „Rebelheart"), Austėja Gendvilaitė ir Arnas Klivečka, vaizdus ir vizualizacijas kūrė Vilmantas Dambrauskas, Danguolė Garškaitė ir kiti kūrėjai bei talkininkai.
„Patrimpas“ – tai šiuolaikiškas synth-pop-elektroninės muzikos projektas, kuriame modernių elektroninių garsų ir naujai skambančių dainų pynėse supinti tekstai, jausmai ir legendos, išnešiotos baltų senųjų tikėjimų ir darnos su gamta ir visata.
Daugelis minčių, analogijų, muzikinių, žodinių bei vizualiųjų vaizdų tinkamos, taikytinos ir suprantamos šiandien. Kaip ir vakar, ir rytoj.
Praamžius turėjo tris svarbiausius: Perkūną, vyriausiąjį, Pykuolį ir Patrimpą.
Patrimpas – tas kur vandeniu plaukė, žolynais, miškais rėdėsi, rugių varpomis dangstėsi, su bitėmis šoko, šypsojosi, pasauliu besistebėdamas.
Patrimpas buvęs šilumos ir vaisių dievas, duodavęs pavasarį, laimę, ramybę, brandą, gausumą, globojęs gyvius, arimą, javus. Jam būdingos ir vandens stichijos.
Prieš „Patrimpą“ šiaulietė atlikėja DANGĖ pristatys keletą naujausių savo dainų.
Miuziklo kūrėjų inf.
Miuziklo kūrėjų iliustr.