
Naujausios
Paminėtos Antano Krištopaičio mirties metinės
Trečiadienio vakarą Šiaulių kultūros centre „Laiptų galerija“ atidaryta žinomo dailininko, visuomenės veikėjo, etnografo, kolekcionieriaus, miesto garbės piliečio Antano Krištopaičio (in memoriam) akvarelių paroda.
Marina VISOCKIENĖ
marina@skrastas.lt
Antanas Krištopaitis anapilin išėjo pernai, eidamas 90-uosius metus, likus vos porai savaičių iki garbaus jubiliejaus, nesulaukęs ir knygos apie jį pasirodymo. „Laiptų galerija“ buvo bene vienintelė miesto galerija, kurioje dailininkas keletą kartų eksponavo savo darbus. „Todėl jo darbų paroda panorome pagerbti šio žinomo kūrėjo atminimą“, – sakė „Laiptų galerijos“ direktorė Janina Ališauskienė.
Pradėję žvalgytis dailininko darbų, bene didžiausią jų įvairovę parodos sumanytojai rado vienoje privačioje kolekcijoje Šiauliuose. „Pas mus buvo rodytos A. Krištopaičio autoportretų, ąžuolų, bažnyčių serijos, paroda „Lermontovo keliais“. O privačioje kolekcijoje radome darbų, kurie anksčiau nebuvo arba buvo mažai eksponuoti Lietuvoje. Tuo jie mus ir sudomino“, – pasirinkimą aiškino J. Ališauskienė.
Taip tris savaites veiksiančioje 44 darbų parodoje atsirado ir A. Krištopaičio tapytų peizažų, portretų, urbanistikos pavyzdžių, bažnyčių, kareivių, kurių uniformomis jis itin domėjosi.
Parodoje galima išvysti akvarelės darbų, atspindinčių A. Krištopaičio gyvenimo kelią – daug jėgų atiduota liaudies architektūros paveldui fiksuoti. Važinėdamas po Lietuvą dailininkas nutapė apie 600 bažnyčių ir 200 malūnų, nemažai piliakalnių, paminklinių medžių, jubiliejinių, memorialinių ir kitokių istorijos bei gamtos paminklų. Čia nėra tik nė vieno autoriaus autoportreto, kurių seriją sudaro 60 darbų. Jie, kaip unikali ekspozicija, 1996 metais įrašyti į Lietuvos rekordų knygą.
Jono TAMULIO nuotr.
SUSIDOMĖJIMAS: Parodos lankytojai susidomėję apžiūrinėjo Antano Krištopaičio akvarelės darbus. Atidžiausi pasigedo jų metrikos – pavadinimų, pavaizduotų vietų, objektų įvardijimo, užfiksuotų žmonių pavardžių.
PREMJERA: Tylos minute prasidėjusį parodos atidarymo vakarą tęsė Šiaulių universiteto kamerinis orkestras, pirmą kartą drauge su Gediminu Dapkevičiumi (kairėje) viešai atlikęs jo kūrinį „7 haiku“.