Parodoje – laivas ir Eifelio bokštas iš siūlų

Parodoje – laivas ir Eifelio bokštas iš siūlų

Parodoje – laivas ir Eifelio bokštas iš siūlų

Šiaurės Lietuvos kolegijoje veikia šiauliečio tautodailininko Jono Rimšos siūlinių kompozicijų (simegrafijos) paroda „Siūlas ant siūlo, o siūlės nepažinti“.

Marina VISOCKIENĖ

marina@skrastas.lt

J. Rimša kurti siūlinių kompozicijas pradėjo vienas pirmųjų Lietuvoje. Inžinieriaus darbai – harmoningi, matematiškai tikslūs, perteikiantys ir savyje kruopščiai derinantys skirtingų spalvų ir erdvės pojūčio santykį.

Simegrafijos technika – simetriškos linijos. Ji iš pirmo žvilgsnio atrodo nesudėtinga: į tamsiai nudažytą ar medžiaga aptrauktą lentelę tam tikra tvarka įkaltos vinutės, tarp kurių ištampomi ploni siūlai. Dalis darbų atlikta siūlus ištampant standžiame popieriuje. Simetriškai susipynę siūlai sudaro formas, kurias komponuojant galima išgauti įvairius objektus.

Dirbant šia technika svarbu viskas: vinučių aukštis, siūlų įtempimo  eiliškumas, siūlų tinklelio tankumas ir panašiai.

Tarp parodoje eksponuojamų kompozicijų yra vaizduojančių laivą, Eifelio bokštą, laužo liepsnas, kryžių, kardą, žmonių figūras.

J. Rimšos kūryba parodose eksponuojama nuo 1981 metų. Kadangi seniau nerasdavo įsigyti kūrybai būtinų medžiagų, tautodailininkas išmoko ir tinkamas vinutes pasigaminti, ir siūlus  reikiamomis spalvomis nudažyti.

Ne vieną šio autoriaus parodą pristatęs šiaulietis menotyrininkas Vytenis Rimkus jo kruopščius, daug kantrybės reikalaujančius darbus yra palyginęs su kupiškėnų sodais – iš šiaudelių konstruojamomis erdvinėmis kompozicijomis.

Jono TAMULIO nuotr.

LAIVAS: Bene didžiausias Jono Rimšos siūlinių kompozicijų parodos darbas – šis laivas.

RĖMAS: Nors J. Rimšos profesija lėmė jo darbą su metalu, mielesnė nuo jaunystės autoriui buvo kita medžiaga – medis. Šį originalų medinį rėmą vienai iš savo siūlinių kompozicijų jis pasigamino savarankiškai.