
Naujausios
Sausio 24 dieną Šiaulių dailės galerija lankytojus pakvietė į prof. dr. Rimanto Plungės „Imersija“, Sigito Prancuičio „Išėję negrįžti…“ ir Arvydo Kmieliausko (Moškaus) in memoriam „Kontaktinė veikla“ parodų atidarymus.
Iš Šiaulių kilęs R. Plungė (g. 1971) daugiau nei du dešimtmečius dėsto būsimiems šiuolaikinių medijų, kūrybinių industrijų, komunikacijos, informacinių technologijų, meno pedagogikos studentams, skaito paskaitas ne tik Lietuvos, bet ir užsienio universitetuose, populiarina šiuolaikinių medijų, medijų meno studijų tyrimus, veda seminarus.
Šiauliuose R. Plungė nuo 1996 metų dirbo tuometiniame Šiaulių universitete, 2006‒2010 metais vadovavo Menų fakulteto Audiovizualinio meno katedrai, daug nuveikė gyvindamas menines veiklas. 2011‒2014 metais buvo Šiaulių valstybinės kolegijos Informatikos inžinerijos katedros docentas.
2004–2006 metais R. Plungė vadovavo Lietuvos dailininkų sąjungos skyriaus Šiaulių dailininkų organizacijai. 2002 metais jam buvo suteiktas geriausio Šiaulių miesto menininko apdovanojimas.
Kūrėjas, gerai žinomas kaip eksperimentuojantis menininkas, yra dalyvavęs grupinėse ir personalinėse parodose Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Olandijoje, Austrijoje, Kroatijoje, Italijoje, Danijoje, JAV ir kitur), įvairiuose meniniuose projektuose.
Dailininko kūrinių yra įsigiję Lietuvos ir užsienio kolekcininkai, Šiaulių „Laiptų galerija“, Šiaulių dailės galerija, „Aušros“ muziejus.
Šiaulių dailės galerijoje menininkas pristato tapybos abstrakcijas su minimaliu koliažo ir piešinio įterpimu.
Parodoje „Išėję negrįžti…“ S. Prancuitis derina savo kolegoms atminti skirtų asambliažų-altorėlių kolekciją su šių menininkų kūriniais.
Eksponuojami S. Prancuičio, Eduardo Juchnevičiaus, Gintaro Martinionio, Aloyzo Toleikio, Vitos Žabarauskaitės, Vytauto Tribandžio, Vitolio Trušio, Vaclovo Zigmanto, Romano Vilkausko darbai. S. Prancuitis savo kūriniais tarytum pratęsia savo kolegų gyvenimus, žadina jų idėjas, dalijasi su jais savo mintimis.
Kūriniai šiai parodai paskolinti iš Angelo muziejaus, Sigito Prancuičio, Ričardo Jakučio kolekcijų.
A. Kmieliausko (Moškaus) (1966–1991) paroda „Kontaktinė veikla“ skirta atminti autoriui ir „visiems, mus palikusiems, tiems, kas tyliai, o retkarčiais ir triukšmingai, kūrė mūsų miesto istoriją“. Parodos kuratoriai – Ugnius Ratnikas ir Tomas Andrijauskas.
„Ši paroda – tai dar vienas žvilgsnis į žmogų, kuriame įsikūnijo 90-ųjų dvasia, mano kartos – amžinos mūsų jaunystės – veidas“, – parodą apibendrina U. Ratnikas.
Kas buvo Moškus?
„Tapytojas be jokių formalių meno studijų? Gatvės vaikas, augęs ant Pietinio kiemų suoliukų, plačios dailininkų giminės ainis? „Bix‘ų poetas“, kaip jį pristato Nerius Pečiūra savo knygoje „Aš ir Atsuktuvas“? Filosofas, ieškojęs išminties begalinėse kalbose to meto Dramos teatro užkulisiuose? Paprastas „Elnio‘‘ darbininkas, legendų apie Taškentą pasakotojas? Mistikas, skaitęs šventraščius ir kėlęs rankas į dangų-lėktuvus? Žmogus, kuris trejus metus tapė savo mažame kambarėlyje – palaikė kontaktą. Mano draugas, su kuriuo kartu kūrėme PIP (post-industrial paradise) manifestą pučo Maskvoje metu. Manifestas – P I P !!!!!! – „Jis myli visą pasaulį, palaiko kontaktą“! Taip, esu kas pasirinksiu būti, ir dzin aplinkybės. Maskvos pučą ir nupūtė vėjas (paskui neprietelių tankus). Atėjo vakaras ir išaušo rytas, nauja diena. Tada surengėme parodą – be plakatų, be autorių, be pavadinimų. Tik kūryba, gyvenimas ir nieko daugiau. O po to jis išėjo“, – taip apie Moškų, dar ir „underground“ poetą odine striuke, rašo U. Ratnikas.
Visos trys parodos Šiaulių dailės galerijoje veiks iki vasario 16 dienos.