
Naujausios
Kylanti dirbtinio intelekto (DI) grupių banga pranašauja naują erą, kurioje muzikantams darbo bus vis mažiau.
Nesvarbu, ar tai būtų „Velvet Sundown“ 1970-ųjų stiliaus rokas, ar kantri muzikos projektai „Aventhis“ ir „The Devil Inside“ – grupės, kurių nariai yra sukurti dirbtinio intelekto, srautinės transliacijos platformoje „Spotify“ jau sulaukia daugiau nei milijono perklausų.
Nė viena iš didžiausių srautinės transliacijos platformų nepažymi kūrinių, sukurtų panaudojant dirbtinį intelektą, išskyrus Prancūzijos „Deezer“, o su šių dainų prodiuseriais dažniausiai neįmanoma susisiekti.
„Jaučiu, kad esame tokiame taške, kur niekas apie tai nekalba, bet mes tai jaučiame“, – sakė muzikos prodiuseris, kompozitorius ir atlikėjas Leo Sidranas.
„Bus išleista daug muzikos, apie kurią tikrai negalėsime pasakyti nei kas ją sukūrė, nei kaip ji buvo sukurta“, – spėja prodiuseris.
Oskaro laureatas mano, kad augantį dirbtiniu intelektu kuriamos muzikos populiarumą galima suprasti kaip ženklą, rodantį kokie „bendri ir šabloniški“ tapo žanrai.
Prodiuseris ir kompozitorius Yungas Spielburgas „Imagine AI Live“ tinklalaidėje teigė, kad esama didelio skirtumo tarp muzikos, kurios žmonės klausosi „pasyviai“, užsiimdami kitais dalykais, ir „aktyvaus“ klausymosi, kai gerbėjams rūpi tai, ką menininkai perteikia.
Y. Spielburgo manymu, muzikantai laimės prieš dirbtinį intelektą su „aktyviais“ klausytojais, bet patirs spaudimą, kai bus kalbama apie melodijas, kurias žmonės pasileidžia kaip foną gamindami vakarienę ar atlikdami kitas įprastas užduotis.
Jei klausytojai negalės atskirti, kurios melodijos yra sukurtos dirbtiniu intelektu, muzikos leidėjai ir leidyklos greičiausiai rinksis „sintetines“ grupes, kurioms nereikia mokėti autorinių honorarų, prognozavo prodiuseris.
„Dirbtinis intelektas jau yra muzikos versle ir jis neišnyks, nes yra pigus ir patogus“, – tvirtina Mathieu Gendreau, Rovano universiteto Naujajame Džersyje docentas, kuris taip pat yra muzikos pramonės įmonės vadovas.
„Dėl to muzikantams taps dar sunkiau užsidirbti pragyvenimui“, – teigė jis.
Pasak Ročesterio universiteto Muzikos mokyklos profesoriaus Denniso DeSantiso, muzikos transliavimo platformos jau dabar pildo grojaraščius nuotaikinga muzika, priskiriama atlikėjams, apie kuriuos neįmanoma rasti jokios informacijos.
Dirbtiniu intelektu kuriami garso takeliai dėl mažesnių patiriamų išlaidų tapo patraukliu pasirinkimu filmams, televizijos laidoms ir reklamoms kurti, parduotuvėse, liftuose ir kitose vietose, pridūrė D. DeSantis.
Dirbtinis intelektas užvaldo viską?
Kompozitorius L. Sidranas teigia, kad nuo pernai metų pabaigos jis ir jo kolegos muzikos pramonėje ėmė pastebėti stipriai kritusias darbo apimtis.
„Įtariu, kad didžia dalimi to priežastis yra dirbtinis intelektas“, – sakė L. Sidranas, tinklalaidės „The Third Story“ vedėjas.
„Jaučiu, kad daugelis klientų, kurie kreipdavosi į mane dėl originalios muzikos kūrybos ar muzikos iš mūsų darbų katalogo, naudoja dirbtinį intelektą šioms problemoms spręsti“, – pridūrė jis.
Technologijos ne kartą padėjo formuoti muzikos pramonę – nuo elektrinių gitarų ir sintezatorių iki daugiapakopio įrašymo ir balso moduliatorių.
Skirtingai nuo šių technologijų, kurios menininkams suteikė naujų įrankių ir metodų, dirbtinis intelektas gali nulemti „tvarumo galimybės išnykimą didžiajai daugumai menininkų“, kaip perspėja prestižinio Berklio muzikos koledžo profesorius George’as Howardas.
„Dirbtinis intelektas yra visiškai kitoks iššūkis nei per visą istoriją pasiektos technologinė naujovės“, – teigia G. Howardas.
„Tikėtina, kad iš kitų jis pasiglemš viską“, – pridūrė jis.
G. Howardas tikisi, kad teismai palaikys menininkų pusę daugybėje teisinių ginčų su generatyvinio dirbtinio intelekto gigantais, kurių sukurti modeliai imituoja jų stilių ar kūrinius.
M. Gendreau manymu, dirbtiniu intelektu kuriama muzika išliks. Jis teigia mokantis studentus būti ne tik menininkais, bet ir verslininkais, kad išgyventų šiame versle.
Tuo tarpu L. Sidranas pataria muzikantams išryškinti savo unikalumą ir kūriniuose vengti nuspėjamo, nes „dirbtinis intelektas jau bus tai padaręs“.
Ir, bent jau kol kas, muzikantai turėtų susitelkti į gyvus pasirodymus, į kuriuos dirbtinio intelekto grupės dar nėra įžengusios.