
Naujausios
1 kilometras – 1 sekundė
Kelmėje vykusiame "Rally Žemaitija" dominavo Vaidotas Žala. Jis laimėjo 11 iš 13 greičio ruožų, beveik kiekviename kilometre nuo varžovų nutoldamas po sekundę.
Trečią vietą bendroje ir pirmąją LARČ 3 įskaitoje užėmęs Giedrius Notkus patikino, kad sąlyginai didelis greičių skirtumas neretai nuslopina dėmesio koncentraciją ir išprovokuoja lyderių klaidas. Būtent taip nutiko V. Žalai, kuris GR 9 sugebėjo net du kartus apsisukti trasoje. Tai kainavo apytiksliai 35 sekundes (lyginant su pirmojo važiavimo ta pačia trasos atkarpa) ir atgaivino intrigą kovoje dėl "Rally Žemaitija" nugalėtojo titulo.
"Šiek tiek neįvertinau po pirmojo važiavimo pakitusios kelio dangos, gal šiek tiek perspaudžiau. Per akimirką ralyje viskas gali apsiversti aukštyn kojom. Kita vertus, mes klasikinį ralį laikom pasirengimo Dakarui dalimi, todėl pernelyg nesigilinam į atskiruose greičio ruožuose užimamas pozicijas ir visą laiką stengiamės važiuoti piktai – didžiausiu įmanomu tempu. Skirtingai nuo Latvijoje vykusio Europos ralio čempionato etapo šįkart prie vairo jaučiausi visiškai komfortiškai, neslėgė jokia įtampa, todėl važiuoti buvo malonu", – sakė V. Žala.
Neblogai pasirodė Martynas Samsonas, kuris vairuodamas viena ašimi varomą BMW sugebėjo beveik visuose greičio ruožuose patekti į greičiausiųjų dešimtuką ir aplenkti daugybę "kvadrinių" automobilių.
Dvikovos teks palaukti
Ralio aistruoliai itin laukė Vytauto Švedo debiuto su naujuoju "VW Polo GTI R5", tačiau dėl paties gamintojo neišspręstų inžinerinių galvosūkių ir su tuo susijusios padidintos gaisro rizikos, automobilis taip ir liko garaže Kaune. Į Kelmę Vytautas atsigabeno labai panašių techninių charakteristikų "Škoda Fabia R5", tačiau prieš varžybas treniruočių režimu nuvažiavęs viso labo apie 50 kilometrų ir nespėjęs iki galo perprasti naujo bolido valdymo ypatumų iššūkio V. Žalai mesti dar negalėjo.
Kita V. Švedo ir V. Žalos akistata įvyks jau po poros savaičių Lenkijoje, kur vyks Europos ralio čempionato (ERC) etapas.
Artimiausiose varžybose Lenkijoje savo gebėjimus spręsti problemas ir rasti kompromisus galės pademonstruoti naujieji LASF vadovai. Praėjusiais metais buvo pradėta bendradarbiauti su vienu padangų tiekėju, todėl visi ralio automobiliai buvo "apauti" vienodai. Tačiau ERC naudoja ne 195, o gerokai platesnes – 205 dydžio padangas.
Kadangi Lenkijoje vys ir trečiasis Lietuvos ralio čempionato etapas, norint panašių sąlygų su greičiausiais Europos ekipažais, reikia arba padaryti išimtį mūsiškėse ir leisti važiuoti su "nelegaliomis" padangomis, arba atsisakyti kovos nacionaliniame čempionate. Kelmėje apie tai nemažai diskutavo automobilių sporto bendruomenės lyderiai ir, panašu, kompromisinio sprendimo eskizą sukūrė.
Komplimentai ralio organizatoriams
Visi kalbinti "Rally Žemaitija" dalyviai žarstė komplimentus "Kelmės ASK" komandai. Dukart – 2015 ir 2017 metais – "Rally Žemaitija" laimėjęs Janis Vorobjovs pastebėjo, kad organizatoriai, išgirdę kokias nors sportininkų pastabas, ne tik palinkčioja galva, bet kitais metais padaro netgi daugiau, nei buvo prašoma.
"Tomas Savickas ir jo komanda yra viena priežasčių, dėl kurių malonu atvažiuoti į Lietuvą. Žmonės labai daug ir nuoširdžiai dirba, kad sportininkai galėtų visą dėmesį skirti lenktynėms, o ne papildomų problemų sprendimui. Tai, kaip kiekvienais metais tobulėja "Rally Žemaitija", galima rodyti pavyzdžiu", – sakė Latvijos ralio legenda.
Panašias emocijas išsakė antrus metus į Kelmę atvykstantis svečias iš Minsko Sergėjus Viazovičius. Pernai šis sportininkas atvyko į Lietuvą po to, kai pateikė vieną didžiausių siurprizų Dakaro maratone: bekelės lenktynėse jis su MAZ gamykloje sukonstruotu sunkvežimiu užėmė antrąją vietą. Šiais metais S. Viazovičius užsiregistravo dalyvauti visame Lietuvos ralio čempionate ir teigė, kad vienas pagrindinių motyvų – kokybiškas varžybų organizatorių darbas.
