
Naujausios
Dauguma – už rekonstrukciją
Nors ir būta abejonių šį klausimą svarstant komitetų bei Tarybos posėdžiuose, dauguma Tarybos narių pritarė tam, jog reikia rengti ir teikti projektinį pasiūlymą "Eismo saugos priemonių diegimas rekonstruojant Radviliškio miesto Žalgirio gatvę", o gavus finansavimą, jį įgyvendinti.
Projektui įgyvendinti iš Savivaldybės nuosavų lėšų numatyta skirti ne mažiau kaip 15 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, apmokėti tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir apmokėti visas netinkamas projekto išlaidas.
Preliminariais apskaičiavimais, gatvės rekonstrukcija galėtų kainuoti apie 650 tūkstančių eurų. Savivaldybės dalis esą kol kas nėra aiški, kadangi nežinoma, kokios išlaidos būtų įvardytos netinkamomis.
Projekto įgyvendinimo metu būtų sutvarkyti Žalgirio gatvės šaligatviai, įrengtas naujas apšvietimas, greičio ribojimo kalneliai, eismo saugumo salelės, perėjos neįgaliesiems, nuvesti lietaus ir paviršinių nuotekų tinklai. Tokioms eismo saugumo priemonėms skiriama europinių fondų lėšų.
Darbai būtų atliekami ne visoje gatvėje, kuri nusitęsia ir už Vytauto Landsbergio-Žemkalnio gatvės per sodus, o tik nuo Maironio gatvės iki magistralinio kelio.
Savivaldybės administracijos direktorės Jolantos Margaitienės teigimu, asfalto dangą Žalgirio gatvėje prireiks keisti po įgyvendintų eismo saugumo gerinimo priemonių, o ne dėl to, kad danga yra visai susidėvėjusi. Esą todėl gatvė nebuvo defektuojama ir niekas nenustatinėjo jos susidėvėjimo būklės.
Anot jos, didelė šios gatvės bėda yra susidėvėję šaligatviai, o ir gerinti eismo saugumą joje, anot J. Margaitienės, jau seniai laikas, tik tam nebūdavę tikslinių lėšų.
"Žalgirio gatve eina moksleiviai į Lizdeikos gimnaziją, į Muzikos mokyklą, čia veikia ir pagrindinis miesto turgus, gatvėje užfiksuotas ne vienas eismo įvykis", – argumentus, kodėl rekonstrukcijai buvo pasirinkta būtent Žalgirio gatvė, dėstė J. Margaitienė.
Eismo saugumo problemų yra ir kitur
Ne visi Tarybos nariai pritarė administracijos pasirinkimui imtis būtent šios gatvės rekonstrukcijos. Anot jų, rajone yra ir kitų gatvių, kurios prašyte prašosi pasirūpinti eismo saugumu jose.
Šeduvoje kelias verslo įmones turintis Jurgis Baublys pasiūlė pirmiau įrengti pėsčiųjų perėją per gatvę, kuria šeduviai eina į biblioteką.
Pasak jo, šią gatvę kerta į biblioteką einantys moksleiviai, tad būtina pasirūpinti jų saugumu. Prasidėjus rugsėjui, ši problema vėl tapo itin aktuali.
Gediminas Lipnevičius priminė, jog pėsčiųjų perėjos nėra ir Gedimino gatvės sankryžoje nuo "Senukų" parduotuvės link Policijos komisariato – ten dabar padaugėjo į baseiną važiuojančių automobilių, tad pėstiesiems tapo dar nesaugiau.
Jis priminė ir tai, jog Radviliškio mieste yra likusių ir visai neasfaltuotų gatvių (Strazdelio, Kapų, Trakų, Klaipėdos, Giedraičių, Lukšio), todėl gan geros būklės Žalgirio gatvės perasfaltavimas jam asocijavosi su lėšų švaistymu.
Į pastabą sureagavusi J. Margaitienė paaiškino, jog ir prie geriausių norų išasfaltuoti paminėtų gatvių būtent iš šių europinių fondų Savivaldybė negalėtų, kadangi šios lėšos yra skiriamos tik eismo saugumą gerinančioms priemonėms, o jos neatitiktų kriterijų.
Tarybos narys Kazimieras Račkauskis nerimavo: numatoma rekonstrukcija nežinia, kiek ilgai truks ir tai apsunkins automobilių judėjimą, kadangi gatvė yra gana judri.
Pasak Savivaldybės Investicijų ir turto valdymo specialistų, darbai prasidėtų kitais metais, o kiek jie užtruktų, būtų numatyta teikiant paraišką.