Mokiniai susipažino su etnokultūros tradicijomis

Mokiniai susipažino su etnokultūros tradicijomis

„Mūsų kraštas“ (FOTO_GRAZINA_TRADICIJOS)

Mokiniai susipažino su etnokultūros tradicijomis

Radviliškio Gražinos pagrindinėje mokykloje organizuotuose „Etnokultūrinių tradicijų pažinimo“ renginiuose šalies mokyklų mokiniai domėjosi įvairių tautų kultūra, o surengtoje konferencijoje kalbėjo apie tarpkultūrinį dialogą.

Saulius JUŠKEVIČIUS

saulius@skrastas.lt

Domėjosi tautų tradicijomis

Į Gražinos pagrindinę mokyklą susirinkę kelių Radviliškio miesto bei rajono, Šiaulių „Santarvės“ bei Mažeikių „Jaunystės“ vidurinių mokyklų, Šiaulių „Jovaro“ progimnazijos mokinių atstovai susipažino su lietuvių ir rusų tautodaile, šokiais bei dainomis.

Didžiausio moksleivių susidomėjimo sulaukė Taikomosios dailės kūrybinės dirbtuvės. Jose mokiniai galėjo mokytis chochlomos – medinių lentelių puošimo meno, dekoratyvinės keramikos, karpinių, karoliukų vėrimo, pynimo iš šiaudelių, sodų pynimo, vitražinės iliustracijos, vintažinių atvirukų gamybos paslapčių.

Taikomosios dailės paslaptimis pasidaliję mokytojai Nona Redka, Jadvyga Kurmanskienė, Rasa Jasiulienė, Olga Perminienė, Vitalija Džiugienė, Genė Stugienė, Dalia Jovaišienė, Ala Beliajeva pasakojo apie atskiras meno rūšis, padėjo mokiniams patarimais.

Ne mažiau įdomios buvo ir lietuvių bei rusų dainų ir šokių pamokos, kurias organizavo Viktorija Legackaja, Elena Lesickienė, Larisa Zabenina, Artūras Miškinis.

Pasak vienos iš renginio organizatorių A. Beliajevos, pagrindinis šio renginio tikslas – ne tik susipažinti su lietuvių ir rusų tautodaile, bet ir per trumpą laiką paruošti savo darbų parodą.

„Per dvi dienas buvo organizuota 12 kūrybinių dirbtuvių, surengta jose sukurtų darbų paroda, koncertas“, – sakė ji.

Pasak mokytojos, tokie renginiai padeda įvairių tautybių moksleiviams geriau pažinti vieniems kitus, susidraugauti, susipažinti su tautodaile, menu, kultūra.

Konferencijoje – aktualios temos

Mokinių ir pedagogų susidomėjimo sulaukė ir respublikinė konferencija „Tarpkultūrinis dialogas“, kurioje mokytojai pristatė tarpkultūrinio ugdymo galimybes anglų, lietuvių, rusų, etikos pamokose. Pasidalino savo patirtimi rengiant projektus ir juos vykdant, organizuojant įvairius renginius mokyklose ir už jos ribų.

Aktualizuodami skirtingų kultūrų ir religijų dialogo idėją, dalyviai pripažino būtinybę plėtoti tarptautinis, tarpregioninius projektus ir kitas tarpkultūrinio bendradarbiavimo formas pasaulio kultūros ir istorinio paveldo išsaugojimo tikslu.

Mokytojų darbo grupėje buvo išklausyta 12 pranešimų.

Susidomėjimo sulaukė Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos mokytojos Larisos Zabeninos pranešimas „Mišri šeima – kultūrų dialogas“. Jame buvo pateikti mišrių šeimų pavyzdžiai iš pasaulinės istorijos, Europos šalių, Radviliškio rajono statistika. Buvo akcentuojamos ir šeimyninio gyvenimo mišriose šeimose problemos, kalbėta apie Radviliškio rusų kultūros centro susirinkimų praktiką.

Konferencijos mokinių grupėje pateikti ir išklausyti 7 pranešimai. Juos skaitę mokiniai pristatė tarptautinių bei respublikinių projektų veiklas, pasidalino savo patirtimi, bendravimo bei bendradarbiavimo su kitų kultūrų atstovais įspūdžiais.

Autoriaus nuotr.

CHOCHLOMA: Nona Redka moksleivius mokė chochlomos – medinių lentelių puošimo – paslapčių.

ATVIRUKAI: Tarp susidomėjusių vintažinių atvirukų gamyba buvo ir vaikinų.