
Naujausios
MoMoLab VAIGUVOS V.ŠIMKAUS VIDURINĖJE MOKYKLOJE
MoMoLab – taip paslaptingai skamba mobilios mokslinės laboratorijos sutrumpintas pavadinimas. Laboratorija sukurta ir lanko respublikos mokyklas pagal Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro sukurtą ir vykdomą projektą ,, Jaunasis tyrėjas“. Apie galimybę pasikviesti laboratoriją į savo mokyklą sužinojome praeitų mokslo metų pabaigoje. Kad laboratorija atvyktų į mokyklą , reikėjo atlikti daug darbų- užpildyti paraišką pagrindžiant, kodėl MoMoLab turėtų atvykti pas mus, kokia tiriamoji veikla vykdyta ir vykdoma mokykloje ir kt.
Gamtos mokslų mokytojai Z.Ramančiūnienė, J.Pocius ir A.Tamašauskas kibo į darbą, po bendro pasitarimo informacija pasiekė mokinius. Tyrimų programoje gali dalyvauti 8-11 klasių mokiniai, į bendrą pasitarimą liepos viduryje susirinko 17 mokinių, norinčių savo idėjas patyrinėti moderniai įrengtoje laboratorijoje.
Visi pasiskirstė į grupeles pagal 3 gamtos mokslus, kartu su mokytojais aptarinėjo , tikslino savo idėjas. Kiekvienas dalyvis iš savo elektroninio pašto turėjo išsiųsti anketą, kurioje reikėjo aprašyti, ką, kaip, kodėl tyrinės, kokių prietaisų reikėtų, kokių tikisi rezultatų. Mokinių idėjas ir jų įgyvendinimą skaitė ir vertino Vilniaus universiteto doktorantai, jie nusprendė, kad į mokyklą vykti verta, nes mokinių mintys, idėjos įdomios, jas reikia įgyvendinti.
Mobilioji mokslinė laboratorija atvyko dviems dienoms. Jau laboratorijos išorė darė didelį įspūdį- 19 metrų ilgio vilkikas lėtai įvažiavo į mokyklos kiemą.
Projektą pristatė visiems 8-12 klasių mokiniams koordinatorius S.Šafranauskas. Po to jaunieji mūsų mokyklos tyrėjai pasiskirstė į grupes ir išvyko dirbti su VU doktorantais į mobiliąją laboratoriją ir į mokyklos chemijos kabinetą.
Laboratorijoje galėjo apsilankyti norintys ją pamatyti mokiniai. Pirmąją dieną visi 7-12 klasių mokiniai žiūrėjo 3D filmą apie žmogaus fiziologiją. Kol vieni žiūrėjo filmą, kiti mažomis grupelėmis lankėsi laboratorijoje.
Jaunieji tyrėjai darbavosi iš peties- kiekvienas atliko individualų tiriamąjį darbą. Juos stebėjo, esant reikalui patarė darbų kuratoriai – VU doktorantai ir gamtos mokslų mokytojai. Dirbti reikėjo daug ir sparčiai, nes antros dienos pabaigoje laukė rezultatų pristatymas.
Pakibę ore švietė ir ,, žaibavo“ plazminiai rutuliai, kreivės raizgėsi kompiuterių ekranuose, kažkas darėsi mėgintuvėliuose.... ,, Įdomu, bet ne viskas lengva, kažin, ar suspėsim“, – dvejojo tyrėjai, bet suspėjo ir antros dienos popietę trumpai pristatė, ką tyrė ir ištyrė.
Tuo darbas dar nesibaigė. Per 2 savaites kiekvienas mokinys turės aprašyti savo darbą ir pateikti kuravusiam VU doktorantui. Vizito pabaigoje su MoMoLab dirbančiais žmonėmis aptarėme mūsų mokinių gebėjimus atlikti tiriamuosius darbus, jų mintis, norus tyrinėti toliau ir dalyvauti Idėjų mugėje. Tai puiki patirtis ir motyvacija sėkmingam tolesniam mokymuisi.
Salomėja AGINSKIENĖ
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Autorės nuotr.
TYRIMAS: 10 klasės mokinys Eduardas Bacys atlieka tyrimą su plazminiais rutuliais.
RYŠYS: Mokyklos jaunuosius tyrėjus ir VU doktorantus sujungė mobilioji laboratorija.