
Naujausios
– Ar UAB "Termicom" pakeitus pavadinimą ir pasikeitus bendrovės vadovybei atsirado pokyčių dėl įmonės projekto, įgyvendinamo Šiaulių oro uosto teritorijoje?
– Įmonės pavadinimo pasikeitimas – formalumas, kuris neturi įtakos tolimesniam projekto vystymui. Projektas šiuo metu toliau įgyvendinamas pagal suplanuotus etapus.
– Kokius darbus projekto apimtyje įmonė vykdo šiuo metu? Kaip pavyksta laikytis abipusių su Šiaulių miesto savivaldybe įsipareigojimų ir darbų grafiko?
– Tiek viena, tiek kita pusė yra įsipareigojusi laikytis darbų grafiko. Iš mūsų pusės iki metų pabaigos numatoma įmonėje įdarbinti 60 įvairių sričių specialistų – lėktuvų mechanikų, įrankių specialistų, logistikos specialistų ir kitų pozicijų. Šiuo metu įmonėje jau esame įdarbinę 20 darbuotojų ir toliau vykdome atrankas.
Lygiagrečiai vyksta konkursas dėl generalinio projekto rangovo, kuris per kitus metus pastatys angarą, pritaikytą orlaivių aptarnavimui atlikti. Darbų sąmata viršija 10 milijonų eurų, dėl to procesas nevyksta taip greitai.
Kitas svarbus žingsnis – gauti tarptautinės aviacijos organizacijos (angl. EASA – European Aviation Safety Agency) saugumo leidimus angare atlikti orlaivių priežiūrą – šių leidimų dėka "Aviatic MRO" projektas tampa lygiaverčiu žaidėju rinkoje, kaip bet kuri kita tokio profilio organizacija, nepriklausomai nuo dydžio ar lokacijos.
– Pagal abipusį susitarimą orlaivių remonto ir apžiūros bazė turi būti baigta 2021 metų kovą. Ar šis terminas realus, kada planuojate pradėti veiklą naujame objekte?
– Išsikeltas tikslas yra realus ir šiuo metu darome viską, kad 2021 metų pirmojo ketvirčio pabaigoje būtume pajėgūs atlikti pirmojo orlaivio techninį aptarnavimą.
– Anksčiau "Termicom" vadovas buvo minėjęs, kad galbūt orlaivių remonto ir apžiūros darbai bus pradėti vykdyti anksčiau nuomojamame angare, nes įranga jau yra nupirkta. Ar šie planai vis dar galioja? Kada būsite pasirengę priimti pirmą lėktuvą?
– Įmonės galimybės aptarnauti orlaivius neapsiriboja vien tik fiziniu angaro buvimu. Yra dalis mažesnės apimties lėktuvo priežiūros darbų, kurie gali būti atliekami ir ne angare. Pavyzdžiui, kartais lėktuvas turi leistis privalomai patikrai, jeigu skrydžio metu buvo užsidegusi viena lemputė ir prašoma patikrinti šį gedimą. Tuomet, remiantis tam tikromis procedūromis, vyksta orlaivio patikra, kurios metu svarbu apžiūrėti lėktuvą, jo variklius ir išsiaiškinti ar nėra kažko, kas gali daryti įtaką skrydžio saugumui. Mūsų tikslas – žiemą atskraidinti iki trijų lėktuvų ir atlikti jiems reikalingus aptarnavimo darbus, jeigu dabartinė Šiaulių oro uosto infrastruktūra leis tai padaryti.
– Šiaulių miesto savivaldybė susiduria su finansiniais sunkumais ir atsilieka nuo darbų grafiko. Ar jums tai kelia nerimą?
– Šiaulių savivaldybė – svarbus strateginis projekto partneris, kuriuo pasitikime ir nuolat bendraujame su Savivaldybės atstovais. Kiekviena pusė vykdo savo įsipareigojimus. Savivaldybės darbai suplanuoti etapais, o mūsų veikla galima ir nebūtinai įvykdžius visus etapus, todėl pasiruošimas pirmiesiems darbams jau vyksta ir nerimauti nėra dėl ko.
– Jūs esate gavę Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą įrangai įsigyti. Kokių problemų vėluojantys Savivaldybės darbai įmonei sukeltų dėl įsipareigojimų ES finansavimui gauti vykdymo?
– Už gautą paramą įsigijome reikiamą įrangą, kurią jau šiandien galime naudoti mažesnės apimties darbams atlikti ir jiems angaro nereikia. Angaro statyba – tai kitas strateginis įmonės plėtros etapas, kuris buvo numatytas patvirtintame verslo plane, bet tai nėra būtina sąlyga veiklos startui.
Kur kas svarbiau šiuo atveju yra oro uosto ir Savivaldybės užtikrinimas dėl tinkamos infrastruktūros vykdyti orlaivių techninio aptarnavimo veiklai. Oro uostas turi būti pajėgus priimti atitinkamus lėktuvus, pavyzdžiui, "Boeing 737" ar "Airbus A320" tipo orlaivius. Mūsų įmonė su turima mobilia įranga tuos lėktuvus gali tinkamai aptarnauti. Esant reikiamai infrastruktūrai ir įvertinus mūsų turimą įrangą mes būsime pajėgūs užtikrinti visus įsipareigojimus pagal ES paramos sutartį, taip pat savo įsipareigojimus Šiaulių miesto savivaldybei.
– Jei Savivaldybė, pristigusi lėšų, neįrengs visos jūsų įmonės objektui reikalingos infrastruktūros, kaip tai paveiks jūsų planus?
– Mes nuolat bendraujame su Savivaldybės atstovais ir tokios rizikos neįžvelgiame.
Mūsų tikslas – žiemą atskraidinti iki trijų lėktuvų ir atlikti jiems reikalingus aptarnavimo darbus, jeigu dabartinė Šiaulių oro uosto infrastruktūra leis tai padaryti.