
Naujausios
Įvykis
Šiauliai lenktynininkams buvo tik viena stotelė iš tądien aplankytų. Lygiai tokią pat unikalią progą šeštadienį turėjo ir Dakaro ralio mylėtojai iš Panevėžio, Vilniaus ir Kauno.
Be moderniojo automobilio "Mini John Cooper Works Rally", kuris į Talkšos ežero aikštelę prie Lapės atgabentas ant keltuvo, smalsuoliai galėjo apžiūrėti ir ralio technikos serviso vilkiką "Man".
Galingo automobilio pristatymas Šiauliuose sulaukė itin gausaus smalsuolių būrio – vieni kišo savo mobiliuosius po automobilio sparnais, gal tikėdamiesi pamatyti stebuklą, kiti glaudė nosis prie salono stiklų, diskutuodami, kas, kaip ir kodėl sumontuota, sudėta, susukta. Nesuspėjusieji prisigrūsti kuo arčiau visureigio, ant pečių kėlė savo vaikus, greičiausiai tikėdamiesi, kad bent jiems pavyks pamatyti ką nors išskirtinai įdomaus, įsimintino.
Didžiausias susirinkusiųjų "oho!" – V. Žalai ir S. Jurgelėnui nuėmus "Mini" priekinę dalį, jungiančią šonus ir vadinamąjį variklio dangtį, po kuriuo atsivėrė daugybė metalinių strypų, sutvirtinančių automobilį iki maksimumo.
Anot lenktynininko Vaidoto Žalos, turas po Lietuvą – tai simbolinis prisistatymas Dakaro ralio mylėtojams. Juolab kad sportininkai šiais metais išties turi, ką parodyti.
Apie pusę milijono eurų kainavęs naujasis "Mini" iš tiesų naujas tik lietuviams. Jėgas Dakaro ralio trasose jis jau yra išbandęs – anksčiau juo lenktyniavo "X-Raid" komandos pilotas Orlando Terranova. Kita vertus, V. Žalos žodžiais, automobiliukas iš tiesų yra lyg naujas – peržiūrėtas iki smulkiausio mechanizmo, nublizgintas ir neturi nė vieno nubrėžimo.
"Visai kitoks jis atrodys po Dakaro", – šypsojosi V. Žala.
Vieni privalumai
Vokiečių "X-Raid" komandos kuriamas sportinis automobilis "Mini", kuriuo startuos lietuviai, pasižymi išskirtine ištverme ir daugiau nei 98 procentų patikimumu sudėtingose ilgą laiką trunkančiose bekelės lenktynėse.
Dėl žemesnio svorio centro ir puikaus svorio paskirstymo tarp ašių "Mini" lengvai valdomas. Būtent svorio balansas – šio automobilio privalumas.
Vienas didžiausių šio visureigio skirtumų, prie kurio lenktynininkui teko priprasti – siauresnis sukimo momento diapazonas.
Po variklio dangčiu – trijų litrų dyzelinis BMW variklis su dvejais turbokompresoriais, kurie leidžia pasiekti 770 niutonmetrų sukimo momentą, leidžiantį lengviau klampoti smėliu, lipti į stačius šlaitus.
Variklio galia į ratus perduodama per 6 laipsnių "Sadev" greičių dėžę. Sustoti automobiliui padeda 320 mm skersmens stabdžių diskai, kurių storis yra 32 mm.
Į degalų baką, kuris įtaisytas mašinos salone, telpa daugiau nei pusketvirto šimto litrų dyzelino – toks kiekis reikalingas tam, kad degalų smėlynų trasose nepritrūktų visą lenktynių dieną.
Maksimalus "Mini John Cooper Works Rally" greitis – 190 kilometrų per valandą. Automobilis veža tris atsarginius ratus.
Automobilis yra daugiau nei 200 kilogramų lengvesnis už V. Žalos turėtą "Tojotą". Tuščias jis sveria 1850 kilogramų. Be to, jis turi nepriklausomą važiuoklę.
Mašinos salone – specialios sėdynės, saugančios lenktynininkus nuo traumų. Taip yra apsaugos nuo kaklo traumų – tai dažniausi sužalojimai tokio pobūdžio lenktynėse. Saugos diržai saugo sportininkus iš visų pusių.
Lenktynininkai vilki ne paprastus kombinezonus, o nedegius. V. Žalos pajuokavimu, kostiumai nedegūs tik tiek, kad lenktynininkams, kilus automobilio gaisrui, pakaktų laiko atsisegti apsaugas ir sprukti iš mašinos.
Laukia iššūkiai
V. Žalos partneris šturmanas Saulius Jurgelėnas šiauliečiams papasakojo apie dykumos ralio iššūkius. Anot jo, Dakaro ralyje lenktynininkai, skirtingai nei kitokio pobūdžio lenktynėse, tik gauna kelio knygą – sutartinį ženklų rinkinį, pagal kuriuos reikia surasti kelią, ir trasos iš anksto nežino.
Kelio knygoje, anot S. Jurgelėno, pažymėti ir visi pavojingi taškai, pavyzdžiui, tramplinas. Pavojingumo ženklai žymimi šauktukais. Jeigu jų trys, reikia važiuoti vos 60 kilometrų per valandą greičiu arba net sustoti, nes ta kliūtis gali būti susijusi ir labai stačiu nusileidimu.
Dar kitoks važiavimas, kai tenka išvažiuoti į bekelę, norint nenuklysti nuo maršruto tenka vadovautis kompasu, veikiančiu per GPS.
Startas ir finišas
Naujasis lietuvių lenktyninis automobilis "Mini John Cooper Works Rally" ir techninio palaikymo vilkikas į Saudo Arabiją bus išgabenti jau gruodžio pirmojoje pusėje. Lenktynių dalyviai vyks kur kas vėliau – likęs laikas skirtas gerai pailsėti prieš alinančias lenktynes.
Startas – sausio 5 dieną Jeddah mieste prie Raudonosios jūros. Finišas po dvylikos dienų – sausio 17-ąją sostinėje Rijade.
2019-ųjų Dakare V. Žala ir S. Jurgelėnas užėmė 12-tą vietą.
Dėl žemesnio svorio centro ir puikaus svorio paskirstymo tarp ašių "Mini" lengvai valdomas.